Hoe noem je de dochter van je geadopteerde 'tante'?

Ik heb een tante van mijn moeders kant (we zijn niet blood related omdat zij is geadopteerd door mijn oma). Zij heeft een dochter, wat is de juiste benaming? Nicht? of heb ik het mis.

Toegevoegd na 10 minuten:
evt. toevoeging: Ze gebruiken wel me moeders achternaam

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een geadopteerd persoon is evengoed de dochter of zoon van de ouders als eventueel biologische kinderen van hen. Dus is zij gewoon jouw tante, en is haar dochter jouw nicht.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan haar nicht noemen maar officieel is het niet zo.
tenzij de vader van de dochter een broer van je vaders kant.
het is alleen familie als jullie blood related zijn en heeft te maken met DNA.

ik hoop dat hier bij je vraag beantwoord is.
Vriendelijke groet

Blood wolves pakour team !