Verliefd op stiefbroer, wat moet ik doen?

Ik ben al bijna 3 jaar verliefd op mijn stiefbroer. Hij is bijna 4 jaar ouder dan ik.
Soms dan zit ik naast hem, en dan pakt hij mijn hand of dan streelt hij mijn arm. Of als ik bijv. weg ga dan knuffelt hij me en geeft hij me een kusje op m'n haar.
Hij doet het de laatste tijd veel minder, maar mijn gevoelens voor hem worden steeds sterker.
Dit doet ie alleen als er niemand is, als er iemand binnen komt, dan trekt hij snel zijn hand weg en doet hij alsof er niks aan de hand is.

Het stomme is, dat hij als er andere mensen, zoals bijvoorbeeld mijn broer, bij zijn hij juist heel flauw tegen mij doet. Hij maakt grapjes die nogal kwetsend zijn..
en behandeld hij mij gewoon als een "irritant" stiefzusje... en zegtie: 'rot nou eens op uit m'n kamer'

ik weet niet wat ik moet doen.

Toegevoegd na 25 minuten:
ik ben 15.

Toegevoegd na 1 dag:
even voor de duidelijkheid, ik ben bijna 16
en hij is geen echt familie van mij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat hij je gewoon als broer-zus ziet en dat je er verder geen aandacht aan moet besteden.

Hee gast, Het hangt er een beetje van af hoe oud je bent. Praat er eens over met je moeder, of kan dat niet? Een 4 jaar oudere stiefbroer kan natuurlijk ook heel stoer en volwassen lijken en wie weet heb je daarom wel gevoelens voor hem. Ik denk inderdaad dat hij je gewoon ziet als z'n kleine zusje en je daarom een beetje pest, maar het ondertussen wel gezellig vindt, met zo'n druif er bij! Toegevoegd na 12 uur: 15 is wel heel jong voor een relatie met een jongen van 19, hoor. Die is met zulke andere dingen bezig... Ik denk echt dat hij je gewoon gezellig vindt maar niet verliefd is op je.

Stiefbroer kan eigenlijk twee betekenissen hebben; half broer, dus rechtstreeks familie van je, of de zoon van de man/ vrouw, waar een van je ouders een nieuwe relatie mee heeft gekregen. Ik ga er even vanuit dat deze stiefbroer geen familie van je is. In dat geval zou het geen onmogelijke relatie zijn, als jullie twee iets zouden krijgen. De omgeving zou waarschijnlijk eerst even raar opkijken, maar so be it. Uit je verhaal maak ik een beetje op dat je stiefbroer ook wel gevoelens voor jou heeft, maar niet zo goed weet hoe hij hier mee om moet gaan, op het moment dat er andere mensen bij zijn/ komen. Waarschijnlijk komt het geklier dan ook voort uit een stukje onzekerheid, of uit een poging, om naar de anderen maar vooral de indruk te wekken dat jullie echt niks speciaals met elkaar hebben. Misschien moet je het onderwerp relaties eens voorzichtig met hem gaan bespreken en vragen op welk type vrouw hij valt ed. Uit zo'n gesprek komt misschien wel een mooie wending met een bekentenis voort. Hoe oud zijn jullie trouwens?

Heel lastig dit... Je bent niet verantwoordelijk voor wat je denkt en voelt, je bent wel verantwoordelijk voor wat je met dat denken en met dat gevoel doet... Je kunt hier niet mee doorgaan, want het heeft geen toekomst, maar oprechte gevoelens zijn niet in de wind te slaan... Bespreek het met je moeder, dat is het beste... En als je die niet vertrouwen kunt, ga dan naar de huisarts, of vertrouwensarts en bespreek het daar... Dan krijg je precies te horen wat kan en niet kan...

maak er iets leuks van en kijk hoe het loopt. En de zurigheid van de andere hiervoor gegeven antwoorden ontgaat mij volledig.

Verliefdheid maakt altijd onzeker, je vraagt je af of hij je wel leuk vind, let op alle kleine dingen. Pakt hij even je hand dan denk je Yes zie je wel hij vind me leuk, maar ja als hij dan weer zo flauw doet en van die irritante grapjes maakt dan zakt de moed weer in je schoenen. Kijk eens of je iets leuks kan gaan doen samen, zeg dat je een bepaalde film graag wil zien, in de bios en ga er samen heen. Of laat samen de hond uit (als jullie die hebben , anders is het wat raar :)) Als jullie met z'n tweetjes zijn dan kan je eens gaan kletsen over meisjes in het algemeen, of hij verliefd is of zo, voelt hij dan wat voor je dan komt hij er dan vast wel mee. Komt er niets uit, dan bedenk maar : Geen hand vol maar een land vol, er zijn zoveel leuke jongens.........

Hoi lieve jij, Wat een problemen. Weet je wel zeker dat het liefde is? Jij was toen 12 en hij 15. Kun je niet gewoon eens met hem praten?

het beste is de focus te verleggen,niet bezig zijn met welke signalen er wel of niet worden afgegeven en of gevoelens wederzijds zijn. dat is niet makkelijk, beter ook om momenten alleen op de kamer te vermijden. wellicht kan iemand in de omgeving steun bieden, luisterend oor zijn.

Waarschijnlijk weet je wel dat de hormonen op jouw/jullie leeftijd door je lijf gieren. dus probeer voor jezelf te bepalen wat je voelt lust of liefde ?. Het lijkt tenslotte erop dat je deze .....relatie zou kunnen beginnen hij is tenslotte niet echt je broer. maar stel je eens voor dat hij dat wel is,... jakkes toch ?? wat is er dan anders ?. Voor je eigen broer voel je dat niet, dus wat is er anders ? Ik vermoed dat je met je eigen, ik noem het maar even "hormonale gevoelens" speelt of worstelt. en hij is een "veilig" onderwerp". Zo te lezen aan de reacties van je stiefbroer is het bij hem ook een beetje liefde maar ook lust. Hij weet dat het eigenlijk fout is. en gedraag zich daar ook naar. anders zou hij je ook aanraken als er wel publiek bij is hij is er in elk gaval onzeker over wqt ie zelf voelt of opwekt. En ik moet zeggen dat hij zich keurig beperkt. ondanks de hormonen. zeker als je zegt dat hij het steeds minder doet. Tja en dat vervelende stiefzusje gedoe dat is playacting Maar ook een manier om te zeggen kom niet te dichtbij want als jij "breekt" breek ik ook. En geloof me als dat gebeurd dan gaan de dingen echt fout. Jullie zouden elkaar gaan haten omdat julie elkaar tot een grootte misstap hebben verleidt. en daar zou je dan elke dag aan herinnerd worden je leven lang elke keer als jullie elkaar weer zien. Vlak jezelf daar niet uit en zeg het is zijn schuld als dat gebeurd ook al is hij ouder. ook hij worstelt met precies hetzelfde denk ik. Want je bent zelf ook verantwoordelijk. Hij is 19 en een man dus voor hem is het misschien nog moeilijker. Probeer je eens in te denken wat je zou voelen als je echte broer je zo zou aanraken ?. Wat zou je willen dat hij dan deed ? je niet meer aanraken toch ??? Dus wees eerlijk en bepaal voor jezelf wat je echt voelt lust of liefde ? Haal die 2 niet door elkaar. en probeer het eventueel met je ouders of een vertrouwen persoon erbij te bespreken. En spreek je stiefbroer er op aan (ook al ontkent hij) dat is niet erg en eigenlijk wel logisch. maar spreek duidelijk af dat jullie elkaar de komende tijd niet zult aanraken. Tenzij in publiek of op jouw initiatief. Je zal zien dat je je stiefbroer dan heel anders zult gaan zien. als een echte broer en geloof me je zult op een hele andere manier gek op hem worden en andersom. succes

Er spelen hier drie problemen. 1. Je leeftijd, pas 15 jaar. 2. Hoe zal je directe omgeving reageren op het feit dat jij verliefd bent/wordt op je stiefbroer of jullie verliefd zijn op elkaar? 3. Jullie hebben een bloedband en stel dat het wat wordt tussen jullie, dan is er een kans dat jullie kinderen een genetische afwijking krijgen. 1. Je leeftijd. Er kunnen zich grote problemen voordoen in jullie familie als er een serieuze relatie tussen jullie zou ontstaan. Gezien je leeftijd zul je hier nauwelijks tegen opgewassen zijn en ik zou je dan ook willen adviseren je op andere zaken (ook jongens) te focussen, waarmee je veel problemen voorkomt. Als dit niet lukt dan dien je samen met je stiefbroer een vertrouwenspersoon te raadplegen, het liefst een van de ouders of nog mooier beide. Als ze van je houden zullen ze het beste met je voor hebben. 2. Je omgeving (buiten je familie). Maatschappelijk is er een grote weerstand tegen dit soort verhoudingen die voornamelijk voortkomen uit overlevering en direct heeft te maken met punt 3. Als meisje zul je het hier zeer moeilijk mee krijgen, maar als jullie ECHT verliefd op elkaar zouden worden, dan kunnen/zullen jullie je hier doorheen moeten vechten. 3. Bloedband Zoals gezegd kunnen kinderen van familieleden met een genetische afwijking geboren worden. Je zult hier terdege rekening mee moeten houden. Wie wil er tenslotte een kind met een “voorspelbare”genetische afwijking. Je kunt later natuurlijk beslissen geen kinderen te nemen. Ik weet niet precies hoe ver de medische wetenschap op dit moment staat om na te gaan of uit jullie verbinding wel/niet kinderen met een genetische afwijking geboren worden (eventueel een kansberekening). Ook dit is een weg die bewandeld kan worden. Je stiefbroer zal ook wel een beetje aanvoelen wat voor problemen er spelen en dat verklaart waarschijnlijk zijn houding tegenover jou. Ik zou via een gesprek er achter zien te komen wat zijn echte gevoelens voor jou zijn. Je ziet, er liggen veel hobbels en bobbels op de weg van een eventuele liefdesrelatie van jullie. In jouw positie zou ik de relatie op een laag pitje zetten en afwachten of je over een paar jaar nog steeds dezelfde gevoelens tegenover je stiefbroer hebt. Ik denk van niet, maar je weet maar nooit. Ik zelf ben inmiddels 43 jaar getrouwd met mijn vriendinnetje van 14 waar ik 2 jaar op gewacht heb tot ze 16 was! Je ziet, alles is mogelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100