Is een gezin met alleen zonen nu echt zo anders dan een gezin met alleen dochters?

Ik heb 3 zonen, en dus een echt jongens gezin, altijd in beweging en luidruchtig, herkenbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-P

Het beste antwoord

Als er kinderen zijn is er altijd beweging en herrie. Jongens brullen en meisjes krijsen. Vergis je niet in meiden hoor! Die staan ook altijd te dansen, te playbacken met harde muziek. Je hoort constant gegiechel dat uitmondt in hard gelach als ze onderling bezig zijn.
Als er bezoek is zijn de meiden er als eerste bij, want ze willen niets missen. Ze kunnen ook echt irritant, aanstellerig doen. Jongens maken meer herrie als ze ruzie hebben of in een beladen spel bezig zijn. Liefst een vechtspel waarin ze in een hinderlaag op elkaar schieten.
Tegenwoordig zijn ze meer met computers bezig en dit scheelt wel natuurlijk. Kortom, met meisjes is de herrie over het algemeen iets minder omdat ze meer kakelen, terwijl jongens hardere stemmen lijken te hebben omdat ze vaak willen overstemmen.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, en een gezin met jongens en meisjes (zoals ik heb) is weer anders.
Het is echter geen wet dat jongens drukker zijn. Je hebt vast ook heel drukke meisjes-gezinnen en heel rustige jongens-gezinnen. Karakter van de kinderen (én de ouders) speelt natuurlijk ook mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het 'm juist, bij ons heeft het een generatie overgeslagen hihih, gelukkig zijn ze wel "leuk"druk en wat minder leuk luidruchtig!!
Ik heb zelf kinderen van twee verschillende sekses, maar ik kom uit groot gezin van alleen maar meiden, en ik zal nooit vergeten dat mijn vader vaak zei wanneer die weer eens horendol van ons werd: "Volgens mij kun je nog beter 10 jongens hebben dan 5 meiden." ;-)

Dus wat luidruchtigheid (katten, beppen, etc.) betreft kan ik mij niet voorstellen dat een jongensgezin zoveel luidruchtiger kan zijn dan een meidengezin hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb drie jongens, nu pubers.
Kan niet zeggen dat ze zo luidruchtig waren, ze waren heel veel buiten alles draaide om lichaamlijk bezig zijn, en alles even hard en snel, dus niet gewoon fietsen of gewoon rennen, maar racen en vliegen.

Maar of het drukker is als bij mijn buurvrouw die 5 meisjes en 1 jongen heeft, die dames kakelen wat af hoor.
Hun zoon(13) komt ook regelmatig even zijn hart ophalen hier, ploft op de bank en kijkt heel rustig een filmpje samen met ons.

Maar als het straks voetballen is, dan kan ik er tegenaaan, want dan is het hier wel een enorm geschreeuw, mijn halve huis verbouwt,voetballen kijken doe je met zoveel mogelijk vrienden, maar ik ben nogal altijd degene die het hardts kan juichen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihihi die mama's ook he!! (Ik ben er ook 1 van.. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat schattig van dat buurjochie. Kan me voorstellen dat ie het dan wel even fijn/rustig bij jullie vindt ;-) +
Ik kom uit een gezin van 4 meiden. En of dat nu veel beter is dan 4 jongens...
Mijn vader is helemaal grijs ervan geworden.
4 pubers en 1 moeder in 1 huis is een regelrechte ramp. Zeker wanneer het tijd is voor chocolade in de maand. En dat alle 5 tegelijk. En dan zat mijn vader ertussen. Heel zielig ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat herkenbaar. Lol! +1