Mijn vriendin wil meer losgelaten worden hoe doe ik dit?

Hoi,

Ik ben 19 jaar en heb sinds 8 maanden een vriendin. Nou ben ik tot over mijn oren op haar verliefd en doe ik niets liever dan tijd met haar doorbrengen. We brengen meestal 2 tot 3 avonden in de week bij elkaar Door, meestal spreken we rond half half 8 af en dan blijven we bij elkaar slapen. Helaas moet ik er al om half 6 uit in de ochtend en moet dus optie gaan slapen. We hebben dus eigenlijk maar een paar uurtjes samen. Daarom wil ik vaak graag iets langer of meer bij haar zijn. Maar helaas denkt zei hier anders over, ze vind het nu eigenlijk al te veel en wil graag meer tijd voor zichzelf.

Nou ben ik hier heel slecht mee, ik vind het verschrikkelijk als ze uit gaat of als ze langere tijd niks van haar laat horen, ik heb hierdoor ook echt slaap problemen. ik ben gewoon echt bang om haar kwijt te raken omdat ik zoveel van haar hou!

Hoe geef ik haar meer ruimte zonder dat ik me nog slechter ga voelen als ze niet bij me is? En is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2 of 3 avonden per week en ze vind het al te veel? jullie willen nooit samen wonen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel, maar we zijn beide pas 19 en nog bezig met studeren dus echt veel meer tijd is er nu nog niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef elkaar vooral de ruimte op deze jonge leeftijd! Hebben mijn man en ik ook gedaan toen we net 19 en 23 jaar waren. Ik ben een jaar naar het buitenland gegaan en ben daarna tijdens mijn studie alleen op kamers gegaan. Pas na zes jaar zijn we echt gaan samenwonen en zeven jaar nadat we elkaar hadden ontmoet zijn we getrouwd. We zijn nu 28 jaar getrouwd en het gaat goed.

Het beste antwoord

if you want something
let it go.
When it comes back to you
it was yours
When it stay's away
it was never yours from the beginning

Maximus, door haar los te laten heb je de meeste kans dat zij bij je wil blijven. Als je haar beklemt/een verstikkend gevoel geeft door bijna dwangmatig bij haar te willen zijn gaat het zeker fout.
Wanneer je niet bij haar bent is het belangrijk iets te plannen wat je heel graag doet. Misschien game je graag, maak een afspraak met je gamevrienden. Misschien sport je graag, ga sporten. Doe iets wat je echt tof vindt en wat je niet gauw doet als jullie samen zijn.
Heb je geen hobby, zoék er dan één. Want als je de hele tijd alleen gaat zitten wachten tot je weer bij haar bent is dat een beroerd leven en voelt zij zich evengoed nog niet vrij om met haar vriendinnen iets te doen.
Wat jij in deze relatie kan leren is dat je evengoed je eigen hobby's moet blijven doen. Ook al heb je een relatie. En dat je elkaar daarin juist steunt.
Wanneer je ook je eigen dingen blijft doen geef je haar ook meer de gelegenheid om naar je te gaan verlangen, je te missen, en dat is heel gezond.
Geef je eigenheid niet op als je een relatie hebt, daar viel ze juist op.

In het begin is het heel moeilijk want je wilt alleen maar zo veel mogelijk dicht bij haar zijn,
maar probeer het maar, je zal zien dat jij je er beter bij gaat voelen en zij ook.
Succes.
Kristal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dikke plus kristal, vooral voor je gedichtje waar je mee begon.
Kristal
10 jaar geleden
Ha Ed! Dank je :-)

Andere antwoorden (4)

leer te vertrouwen, en ook dat je hoe harder je iets vast wil houden hoe sneller je het verliest.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar hoe kan ik dit doen? Het is namelijk makkelijker gezegt dan gedaan, heb je geen tips of iets dergelijks?
anneliez
10 jaar geleden
Nee, eigenlijk niet, iemand vertrouwen moet je leren
Niemand is iemands eigendom. Liefde en aandacht moet vrijwillig worden gegeven, afgedwongen aandacht werkt op den duur verwijdering in de hand. Hoe steviger jij vasthoudt hoe sneller zij vlucht.
Bovendien zijn jullie nog geen van beiden uitgerijpt, daar is tijd voor nodig en de gelegenheid om meer ervaring/indrukken op te doen. Dat geldt voor jou en evengoed voor haar. Dat wil niet zeggen dat je elkaar ontrouw moet zijn, maar geef elkaar de vrijheid om frisse lucht in te ademen en ga niet bovenop haar 'zitten'.
Als je haar liefhebt geef je haar de ruimte waar ze om vraagt.
10 jaar geleden
Een heel herkenbaar probleem inderdaad en de oplossing is inderdaad wat anneliez zegt,vertrouwen. Als zij op pad gaat moet jij er van uit kunnen gaan dat ze geen gekke dingen doet. Dat vervelende gevoel gaat vanzelf voorbij wanneer je merkt dat de ander te vertrouwen is.
De vraag is ook, gun je je vriendin ook een leven naast jou? Met haar eigen hobby's, vriendinnen, school etc.
Het is een keuze die je niet zo direct met je gevoel maakt maar met je verstand. Je zal zien dat het na verloop van tijd makkelijker wordt en dat je meer naar elkaar zult toegroeien.
En, ga er zelf ook op uit. Ga niet zitten nukken maar onderneem zelf ook wat.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt er een beetje op alsof je je eigen belangen boven die van haar zet.
Ik zou het persoonlijk als erg verstikkend ervaren als mijn vriend zich zo druk maakte over mij. Dat je elkaar mist en er naar uitziet elkaar weer te zien is natuurlijk heel normaal en hartstikke lief, maar uitgaan moet gewoon kunnen. Het betekent dat zij niet afhankelijk van jou is om zich gelukkig te voelen; ze heeft andere vriendinnen waar ze ook plezier mee heeft en daar hoef jij gewoon niet altijd bij te zijn. Gun haar die ruimte, ze gunt het jou ook. Ga gewoon lekker zelf iets leuks doen waar zij misschien niet zo'n interesse in heeft. Zorg dat jij nooit afhankelijk bent van een ander persoon om je zeker en gelukkig te voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
Heel belangrijk, die laatste zin! +1