Ik ben verliefd op een meisje in me klas. maar ik praat nooit met haar omdat ik te verlegen ben. Hoe vraag ik haar toch verkering?

Ik ben zelf 12 en zij dus ook. ik heb alleen wel het gevoel dat ze mij ook leuk vind. dat geeft wel meer hoop.
Ik heb andere onderwerpen gelezen maar mijn
problemen zijn lastig.
Ze staat echt nooit alleen, alleen maar met vriendinnen dus ik durf haar niet aan te spreken
Briefje in tas lukt ook niet aangezien ze haar tas altijd bij haar heeft.
MSN is zo afgezaagd. Durf ook niet te vragen op MSN kom je op die tijd daar naar toe bijvoorbeeld.
ook heb ik haar mobiele nummer niet... en geen idee hoe ik erachter zou komen. vriendinnen kan ik niet vragen.
Die vertellen alles gelijk door.
Iemand nog tips??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je verlegen bent lijkt msn mij juist een goede optie, als je verkering met haar wilt is er toch echt eerst contact met haar nodig, dus bedenk een leuke tekst vooraf voor msn en vraag haar of ze bijvoorbeeld zin heeft om samen huiswerk te maken omdat je weet dat zij het zo goed doet op school (complimentjes maken is altijd goed) of je verzint gewoon iets over haar hobbies of sport ofzo en als ze je echt leuk vind geeft ze echt wel antwoord op msn en dan kun je verder praten en eventueel iets af spreken na schooltijd. Succes, gewoon doen en vertel haar dus (nog) niet dat je haar zo leuk vind, hou het eerst wat oppervlakkiger en dan blijkt in de loop van de tijd wel of zij jou ook net zo leuk vind. Succes, het komt vast in orde!

Zoek uit waar ze woont/sport/vaak loopt enz en zorg dat je haar 'toevallig' een keer tegenkomt...

Als je het niet durft via msn, misschien wel via facebook of hyves als je die hebt? Hebben jullie kluisjes op school? Probeer dan een briefje in haar kluisje te schuiven. Gaat ze met de fiets naar school? Probeer dan een briefje tussen haar bagagedrager te schuiven of tussen haar spaken. Probeer anders een vriend te vragen (die je vertrouwt) om op haar af te stappen en een anoniem briefje door te geven om ergens af te spreken na schooltijd. Alhoewel de kans klein is dat ze daar op afstapt. Je zit bij haar in de klas, dus misschien kun je naar haar agenda vragen en dan er iets in schrijven. Iedereen schrijft wel eens iets in iemands agenda. Begin eerst bij een agenda van iemand anders en werk zo toe naar haar agenda. Dat valt dan een stuk minder op. Succes!

Doe het via een old-school briefje!

msn is een prachtige oplossing, hier kan je kijken of jullie elkaar liggen qua en of jullie leuk samen kunnen kwebbelen, heb zo vaak mijn vriendinnetjes uitgezocht. Je hoeft het ook niet perse te vragen op msn, je kan ook zeggen dat je haar heel knap vind en al die dingen, gewoon complimentjes en dan vraag je het een keer in het echt. Oké misschien is in het echt dan ook wel weer heel spannend, maar kommop, wees een keer de man! en bovendien, als dat is gebeurt en ze zegt ja denk dan eens aan alle goede dingen die dan gebeuren! je zult dan ook veel meer bij haar durfen doen. Ik spreek uit ervaring, ben ook nogal verlegen. maar MSN is op het begin echt het redmiddel hoor!

Regel via via de mob nummer van haar. En stuur haar een sms'je. En vraag het aan. Succes.! Makkelijkste manier... Die ik weet!

Via msn/sms/email/e-card.

rij een keertje met haar mee heel toevallig op de fiets rij je met haar mee naar huis en dan praat je er over... en verzamel al je moet bij elkaar.. nee heb je ja kun je krijgen en denk van ach wat heb ik te verliezen doe het gewoon al je verstand op 0 en gaan! je kan ook kijken op de klassen lijst ofzo waar ze woont en dan een brief in haar brievenbus stoppen.. een hele mooie brief vraag bvbeeld een vriendin van jou om te kijken wat je er in wilt zetten. wel goed dat je het niet via msn wilt vragen dat is heel afgezaagt en het komt meestal ook nit goed over op de ander. Toegevoegd na 4 minuten: hou ons op de hoogte hoe het verder looprt

Ze fiets/loopt vast wel een keertje alleen naar huis of even naar het toilet, grijp dan je kans!

Wie verliefd is op een meisje, maar nooit met haar, door verlegenheid, praat, die zal ook nooit om verkering durven vragen. Maar wie verliefd is op een meisje, en met haar zal (durven) praten, en uitzoekt of de verliefdheid wederzijds is, die zal meer kans maken, en die zal dan om verkering durven vragen. Wees daarom moedig, jij '12-jarige', en probeer, op de eerste plaats, jouw eigen onzekerheid te overwinnen; ga dáárna, cool en rustig, op het meisje af, zonder dat je iets van haar verwacht, en wees niet bang om haar te verliezen, want je hebt haar nog niet eens gewonnen; durf dus, want je hebt immers niks te verliezen...

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verlegenheid

de beste manier is via de inbox in de hyves

Ga gewoon eens bij haar vriendinnen staan met een paar vrienden van jouw en praat een beetje zo kan je ook zien hoe ze op jouw reageert en praat over dat onderwerp van op school ofz verder op MSN , bouw eerst stilletjes aan een vriendschap op. van vrienden naar liefjes gaat vele makkelijker dan zo plots. en als je op MSN aan de praat bent geraakt vraag dan haar gsm nummer om daarna verder te smsen ofs. zo gaat het altijd makkelijker.

Bronnen:
eigen ervaring..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100