exman wil na tekenen van echtscheidingsconvenant toch niet scheiden....hoeveel kans maakt hij om de scheiding tegen te houden??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hij kan verweer voeren tegen het verzoek tot echtscheiding. Jij stelt dat het huwelijk duurzaam is ontwricht, de enige echtscheidingsgrond in Nederland, en hij zal dat moeten betwisten. Er komt dan wel een mondelinge behandeling van de zaak, waar jij persoonlijk bij aanwezig moet zijn. De rechter zal het verzoek tot echtscheiding vrijwel zeker toewijzen, als je bij je standpunt blijft. Het echtscheidingsconvenant blijft van kracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen enkele kans als jij wilt scheiden dan kan je scheiden. Bespreek het met je advocaat en ga gewoon door de rechter doet gewoon uitspraak. Hij heeft ook al getekend dus geen probleem.