Wat is het verschil van houden van en verliefd zijn?

Waar is het omslagpunt, hoe komt dat, kun je ook eeuwig verliefd zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

'houden van...' kan van alles zijn, lekker eten, je hond of kat, je kinderen, wandelen etc. 'verliefd' zijn is het stadium dat je bepaalde gevoelens voor iemand krijg en in hoog tempo daar mee om moet leren gaan.

Het omslagpunt ligt op 73 centimeter. En de eeuwigheid is dermate lang, dat de verliefdheid veel eerder stopt.

Ik houd van mijn moeder, ik ben verliefd op mijn vrouw.

Ik houd van mijn ega en ben ook nog verliefd op hem. Het houden van is onvoorwaardelijk en het verliefd zijn komt aanhuppelen als hij iets doet wat ik erg sexy vindt.

Verliefd zijn is heerlijk gevoel, maar dit is niet continue. Houden van is een verbond. Dit duurt wel voort. Als de verliefdheid weg is, je niet meer zo strak in he vel zit, niet meer zo fit bent, etc. Als het goed is houd je dan nog steeds van elkaar, net zo als je altijd van je kinderen blijft houden.(Enkele uitzonderingen daargelaten)

Verliefdheid gaat over in houden van, maar gaat nooit helemaal weg als je boft. Na 32 jaar huwelijk kan ik nog steeds zomaar die vlinders in mijn buik krijgen.

Van je familie hou je, maar ben toch niet op verliefd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100