Maandag naar ex vriendin, zijn er wat manieren om niet kapot te gaan?

Het is pas twee weken uit, en ze wil nu op maandag afspreken, dit is voor mij natuurlijk erg moeilijk; ik slik zelfs extra medicatie om niet aan zelfmoord te denken, maar toch wil ik graag naar haar toe. Gewoon om te horen wat ze te zeggen heeft.

Zijn er wat manieren om rustig te blijven? Niet kapot te gaan en half verloren terug naar huis te gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je geeft het zelf al aan dat het te vroeg is om weer contact te hebben, het is voor jou nog véél te vroeg. "dit is voor mij natuurlijk erg moeilijk, ik slik zelfs extra medicatie om niet aan zelfmoord te denken ". als je ex een dringende reden heeft om contact te zoeken, kan dat ook op andere manieren: sms-en, mailen of gewoon een brief sturen. wanneer het zoveel haast heeft kan ze zelfs nog opbellen, elkaar zien hoeft dus helemaal niet. als je maandag toch wilt gaan, kan je bijvoorbeeld er voor kiezen om niet alleen te gaan. neem een vriend/vriendin mee en voel je daardoor minder alleen, sterker en in ieder geval gesteund. na de afspraak kan je met deze meegekomen vriend/vriendin iets gaan eten of een filmpje pikken voor een beetje afleiding of als je er over wil praten, kan je natuurlijk ook met z´n tweeën iets gaan drinken en alles bespreken.

Als ik jou was zou ik inderdaad niet gaan. Je bent nog veels te verdrietig om haar onder ogen te komen. Stel de afspraak uit tot je sterker bent en vraag haar van te voren wat ze wil bespreken dan kan je er in ieder geval op voorbereiden wanneer je sterk genoeg ervoor bent. Ik denk namelijk dat jij hoe het gesprek ook gaat je verloren terug naar huis gaat.

Als ik jou was zou ik mijn ex opbellen en vragen wat ze te bespreken heeft. Leg uit dat je het nog heel moeilijk hebt met de 'scheiding' en medicijnen slikt en dat je geen zin hebt in een gesprek wat het nog zwaarder maakt voor jou. Als ze telefonisch niets wil zeggen over wat ze wil bespreken of ze noemt een reden waar jij verder niets mee kunt of waar je geen voordeel in ziet dan ga je dus niet. Heel simpel. Als je besluit wel te gaan denk dan na elke zin die ze zegt aan of je nu wilt gaan of niet om jezelf te beschermen. Dus laat je niet meedrijven zodat je er erger vandaan gaat dan dat je er naar toe gaat. Sta op en verlaat het pand op tijd!

als ik jou was,zou ik eerst bij mezelf te rade gaan of jij behoefte hebt haar te zien. als dat niet zo is of als je het niet verstandig vindt zou ik het niet doen. als zij de behoefte heeft iets met jou te bespreken,laat haar dan telefonisch een toelichting daarop geven.als jij daarna vind dat er genoeg redenen voor een ontmoeting zijn,nodig haar dan bij jou uit.neem de regie in handen.bij jou thuis sta je steviger.denk in de eerste plaats aan je eigen welzijn.sterkte ermee.

Het gaat zo te horen nog helemaal niet goed met jou, of je nou contact heb of niet. Denk eens goed na wat dit gesprek ook voor jou kan opleveren. Om het einde van de relatie te verwerken helpt in een hoekje kruipen helaas niet voor iedereen. Neem eerst eens telefonisch contact met haar op, of nog beter: mail haar. En vraag of het misschien mogelijk is om via de mail dingen te bespreken om dat je (nog) niet aan een ontmoeting toe bent. Soms als emoties nog hoog oplopen is het vaak een stuk makkelijker om je in een brief te uiten. Als je toch besluit om te gaan: ik denk dat het helemaal niet zo slecht is om samen om de tafel te gaan zitten, maar ga niet alleen als je het er zo moeilijk mee hebt. Neem een goede vriend(in) mee voor ondersteuning. Ook zodat je na de ontmoeting een beetje morele steun hebt, mocht je dat nodig hebben. Succes er mee!

Zo te horen heb jij het nog helemaal niet verwerkt. Je bent volledig in je recht als je aangeeft dat jij een ontmoeting met haar nog niet aan kan. Daar heeft ze maar begrip voor te hebben, en alsvb ze dat niet heeft dan is ze niet zo lief voor je dan jij toen dacht. Ik snap niet waarom ze met jou zo snel weer een afspraak wil hebben als het toch uit is, misschien heeft ze spijt en dat is natuurlijk makkelijker onder 4 ogen te bespreken dan via pc of telefoon. Meer verwijten dan er toen al gegeven zal ze nu na 2 weken toch niet weer willen geven? Maar van het goede zou ik ( gezien je emotionele toestand) maar even niet van uit gaan. Je bent er nog niet aan toe dus kom voor jezelf op en stuur een smsje ofzo dat je het nog even niet ziet zitten. Dat je nog even de tijd wil hebben dit te verwerken. Het moet niet zo zijn dat alszij iets wil dat jij er verplicht aan toe moet geven. Mocht ze jou echt missen en je terug willen vecht ze wel voor je, dan blijft ze wel aandringen, mocht ze zich niet meer laten horen nadat je afgezegd hebt was dit afspraakje waarschijnlijk voor haar niet zo belangrijk. Sterkte ermee.

Het lijkt met het allerbeste voor jezelf (en dit wil je vast niet horen) om niet te gaan. Als je nog zo emotioneel bent rondom het feit dat het uit is, is het het beste om afstand te houden en ermee te leren leven. Geef jezelf geen valse hoop en laat haar jou ook geen valse hoop geven. Hou de eer aan jezelf en neem je verdiende rust, dan komt alles uiteindelijk weer goed, ook al voelt dat nu niet zo.

Beste Yss, Bedenk jezelf heel goed dat er meerdere mensen dit meemaken en dat je niet alleen staat in dit proces. Daarnaast is het belangrijk aan je eigenwaarde te gaan werken, wat vind je van jezelf? Hou je wel van jezelf? Om werkelijk van een ander te kunnen houden, is het verstandig eerst van jezelf te leren houden. Anders kun je je extreem gaan ophangen aan een ander, en ook de zelfmoordneigingen krijgen waar je het over hebt. De ander is voor jou belangrijker geworden dan jezelf, dat kan zeer pijnlijk zijn als de ander jou dan afwijst. Ik kan helemaal begrijpen hoe je je voelt. Diegene was/is dan het middelpunt van je leven, terwijl het belangrijk is te leren dat jij het middelpunt van jou leven bent. Deze stabiliteit hervinden of ontdekken is erg belangrijk. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, je kunt hier wellicht een therapeut of andere vorm van hulp bij nodig hebben om deze diepe overtuigingen te onderzoeken in jezelf. Wat betreft je afspraak voor maandag, bereid je erop voor met bijvoorbeeld een meditatie om rustig te worden en voor jezelf alles op een rijtje te zetten. Te zien dat er mooie kanten waren/ zijn aan jullie contact en ook te kijken welke dingen minder fijn en mooi waren. Zo kun je een beetje uit je gevoel en in de realiteit komen. Probeer de positieve dingen te waarderen voor de tijd dat ze er waren, en dankbaar te zijn dat je deze hebt mogen meemaken. En dat er een tijd van komen en gaan is (Je kunt je slechts aan 1 ding vasthouden in het leven en dat is dat er verandering zal zijn) Dat is soms pijnlijk. Maar bedenk ook dat het onlogisch is te denken dat je zoiets (liefde) nooit met iemand anders zou kunnen ervaren. Het leven heeft veel te bieden en loslaten schept ruimte voor andere nieuwe ervaringen. Tijdens het gesprek met haar kun je focussen op de positieve dingen en deze met haar delen en daar weer even van genieten in het moment en samen ook de punten kijken waarom het niet goed liep. Probeer dit te accepteren. Blijf bij jezelf, kruip niet onder haar kwa gevoel. Luister ook goed naar wat ze zegt, hoe voelt zij zich hieronder? Wellicht wil ze ook zeggen dat ze je mist, jullie hebben ook een lange tijd met elkaar iets intiems gedeeld. Vraag eventueel van tevoren naar haar intensie, waar wil ze over praten en hoezo? Maar als je dat niet wil, hoeft dat niet. Waarschijnlijk wil zij ook haar hart luchten en met je praten. Maar aan je eigenwaarde gaan werken is erg belangrijk hierin! succes M

Relaties stoppen meestal na een langere periode waarin er dingen mis liepen en men er niet uit geraakte. Als iemand het gevoel heeft dat een relatie zomaar stopt, komt dit vaak omdat hij/zij bepaalde signalen (bewust of onbewust) negeerde. Natuurlijk bestaat ook de ideale situatie: twee mensen die in alle vriendschap besluiten andere wegen te gaan. Te oordelen naar hoe je je u voelt, veronderstel ik echter dat het niet op die manier gelopen is. Toch niet voor jou "diep van binnen". Op zo een korte termijn verwachten dat er - in jouw toestand- een mogelijkheid bestaat haar te zien zonder hiervan ondersteboven te lopen, is m.i. utopie. Daarom geef ik je enkele zaken ter overweging, die mogelijk een "helpende hand" kunnen zijn: - Gaan en niet gaan... beiden hebben voor- en nadelen. Als je gaat moet je even door de zure appel heen bijten, maar zet je dit ook met beide benen op de grond want je ontwijkt de realiteit niet. Ga je niet, dan bespaar je je de pijn, maar loopt dan wellicht toch de hele tijd te denken wat ze wel zou gedaan en gezegd hebben. - Je weet blijkbaar niet waarom je vriendin maandag wil afspreken. Als het enkel over het afhandelen van praktische dingen gaat kan je ook weer de overweging maken wat het beste is : alles meteen regelen zodat je beiden met een "propere lei" kan beginnen of (als er geen dringende zaken bij zijn) wachten tot je wat steviger op je poten staat. - Stel je de ontmoeting uit totdat je je sterker voelt, doe dan ook dingen waardoor je je sterker kàn gaan voelen. Zoek hulp, doe iets wat je graag doet etc... - Let op voor illusies. De relatie is uit, ook al wil je ex je zien en ook al zegt ze dat ze je mist, nog van je houdt etc. Sommige mensen zijn daar heel goed in en houden je op die manier gevangen zonder echt engagement. Maar ook kan je jezelf dingen wijsmaken. Gevangen zitten in illusies maken dat je niet verder kan met je leven. Misschien komt het nog allemaal goed, maar daar mag je niet in blijven hangen. En verder : rouw is begrijpelijk, kapotgaan van verdriet is weer iets anders. Wat maakt dat je je zo vreselijk kapot voelt? ik zeg niet dat je "verkeerd" voelt, maar zo'n intense pijn bij scheiding heeft een diepere reden. En kan de oorzaak zijn van bv. verlatingsangst en hierdoor je (volgende) relaties hypothekeren. Bv doordat je jezelf niet bent uit angst dat de ander je zou verlaten, of teveel je best doet... Als dat een patroon is in al je relaties, zou ik hiervoor professionele hulp zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100