hoe zie je aan iemand dat hij je (meer dan) leuk vind?

vanaf wanneer kan je je vermoedens omzetten in zeker weten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
It's all in the eyes.

Het beste antwoord

Je weet het pas echt zeker wanneer je het gevraagd heb aan de persoon zelf.
Maar dat is een hele stap...
Je vermoedens kunnen sterker worden naarmate die persoon meer aandacht aan je besteed.
Een keer goed in de ogen kijken wil ook helpen.
Vaak begint het met een aantal keer net iets langer naar je kijken. Per ongeluk lijkende voorzichtige aanrakingen. Een dubbelzinnige opmerking. Enz.

Je zou eens naar die persoon toe kunnen stappen om hem/haar mee uit te vragen.
Gewoon gezellig ergens wat gaan drinken. Naar een discotheek of een andere plek waar je elkaar moeilijk kan verstaan zou ik niet doen. Net als een bioscoop, mag je ook niet praten.
Of een leuke activiteit samen te gaan doen. Naar het zwembad ofzo.
In deze tijd van jaar is het ook leuk om te gaan schaatsen of naar een indoor ski/snowboardhal. Kan je per ongeluk een beetje stuntelen dat die persoon je kan helpen...

In ieder geval, veel plezier...
En als je vermoedens hebt dat die persoon je leuk vind is er zeker een kans dat het daadwerkelijk zo is.
Tenzij je een enorm bord voor je kop hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor het helpen mee denken! :-)

Andere antwoorden (8)

Als je dit alles uitgebreid wilt weten zou je eens de boeken van Allan Pease moeten lezen. Die gaat op een grappige manier in op lichaamstaal. Zaken als hoe open zich iemand naar je opstelt, waar diegene zijn voeten naar toe wijzen, hoe diegene zijn handen staan en meer van dat. Het zijn echt leuke boeken zeker een aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lichaamstaal zegt inderdaad héél veel, zoals al genoemd, vooral omdat het bij de meeste mensen volkomen onbewust uiting geeft aan ware gevoelens. Maar sommige mensen zijn zich wél bewust van hun lichaamstaal (doktoren, verpleegsters, cabine-personeel, politie-agenten ed.), dus dan verraden ze het een stuk minder....Als je antenne je zegt, dat iemand je leuk lijkt te vinden, kan je zelf bewust gaan opletten : duikt hij/zij ergens op, waar je hem/haar niet verwacht had, omdat er heel zijdelings gemompeld is, dat jij daar zou zijn? Krijg je totaal onverwacht een lief smsje als je iets vervelends moet gaan doen (beoordelingsgesprek, tandarts oid.)?
Als iemand 'zomaar' iets liefs voor je doet, omdat het blijkbaar in dat koppie opgekomen is, kan je ervan uitgaan, dat hij/zij je lief vindt.
En als je helemaal op zeker wilt gaan, kan je tijdens een 'zomaar-gesprekje' gewoon eens zeggen :'Wat bén jij toch....(en vul in : lief, een lieverd, leuk, een lief mens, enz.), en dan zie je het zéker aan de verheugde reaktie van 'iemand'......
Als er nl. dan géén reaktie komt, zit je er dus naast.....en kan je je antenne weer intrekken, want mensen zíjn nou eenmaal lief en leuk, dus daar heb je niets verkeerds mee gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij je aandacht geeft en blijft geven.
Straalt als hij je ziet.
Afspraakjes maken. en nakomen.!
Zich extra mooi opdoffen en lekker reuken. enz..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet vaak aan iemand dat die gene je leuk vind doordat hij:

- intresse in je toont
- vaak bij je wilt zijn
- moeite voor je doet
- oog contact zoekt

Als je het zeker wilt weten kun je het beste vragen van wat vind je van me. Dit is niet altijd even gemakkelijk maar dan zijn die onzekere momenten weg, van vind hij me nou echt leuk of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die iemand wordt onzeker, kan geen woorden vinden, of zegt precies de verkeerde dingen op de verkeerde tijd, laat dingen vallen of loopt tegen dingen aan.
Hoort een ander niet, maakt fouten, kijkt je regelmatig vluchtig aan, nooit lang, of durft helemaal niet te kijken.
Vraagt onzinnige dingen en vergeet direct erna de antwoorden, wil zo veel mogelijk bij je zijn, of althans bij je in de buurt, is attent voor je, wil je helpen met van alles.
Verzint de meest absurde dingen om je maar te zien.
Wil je zekerheid? Vraag hem /haar om je even te helpen.
De reactie hierop spreken boekdelen.
Als laatste luister naar je gevoel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om iets zeker te weten verwacht ik toch op een of andere manier een bevestiging.

Hoe deze bevestiging wordt verkregen ligt geheel aan de situatie. Kan een blik, een gebaar of een bevestiging uitgedrukt in woorden zijn.

Jouw keus is het om zelf om deze bevestiging te vragen of te wachten totdat je de bevestiging krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij weleens helpt is: net doen alsóf je het zeker weet.
Gewoon denken van; die persoon is verliefd op mij/vind mij meer dan leuk, en daar ga ik nu de bevestiging van krijgen.
Als je dan heeeeeel veel "zie-je-wel"-momentjes krijgt, weet je het zeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist.!
Pak die diegene gewoon eenskeer op z'n bek. dan zie je dat meteen.

Succes.!