waar vindt ik als oudere hulp over familie problemen?

bv. mijn kinderen zie ik bijna niet,en dat doet pijn

14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de vraag neerleggen bij je huisarts, hiij weet welke instanties in de buurt zijn en wellicht goed voor jou zijn en misschien, mocht je dat nodig hebben, een pilletje voorschrijven om de moeilijkste momenten door te komen. Heel veel sterkte!!!
Snuffel
14 jaar geleden
En nu met de Kerst komt het extra hard aan.
Huisarts is inderdaad het beste idee. En anders kan ik www.parre-deden.nl aanraden.
stiena58
14 jaar geleden
erg he als je nu nog altijd worsteld met dingen die misschien hun oorsprong hebben in het verleden
en kinderen zeggen het toch niet als je om de waarheid vraagt
ik voel me daardoor een slechte moeder
in het begin heb ik die hulp gehad van huisarts en maatschappelijk werker,want er zit ook nog een scheiding in na bijna 33jaar .
als ik nu maar eens een praatgroep of zo kon vinden,waar je anoniem je ei kwijt kan
ik dacht alles wel verwerkt te hebben na bijna 4 jaar ,maar voor mijn gevoel wordt het erger
en als ik eraan denk nog eens met de dokter te praten hierover ,weet ik dat ik weer in huilen uitbarst wat ik niet wil
daarom wil ik graag anoniem mijn gevoelens kwijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan schrijven je helpen? Ik heb jarenlang alles opgeschreven. Zeer leerzaam en verhelderend, je kan zoveel huilen als nodig is, en op een gegeven moment kun je zelfs besluiten de huisarts een brief te sturen als het face to face te moeilijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet erg om in huilen uit te barsten hoor stiena.Een huisarts is dat vast wel gewent en het lucht voor jou op.Je bent geen slechte moeder,anders zou je het je niet zo aantrekken.En opschrijven is inderdaad een goed idee.Je zou de kinderen ook een brief kunnen schrijven met je gevoelens en zorgen.Per brief kun je die vaak beter onder woorden brengen.

Het beste antwoord

U kunt mensen inschakelen om U op weg te helpen.
Toch zou ik de vraag helder willen krijgen WAAROM U ze weinig ziet.
Andere menselijke contacten kunnen een goede en innige familierelatie natuurlijk beslist niet vervangen.
Soms helpt het om met enige moed, de betreffende familieleden op zachtmoedige en tactische wijze te laten merken dat U hen mist en daar onder lijdt.
Misschien beseffen ze domweg niet (genoeg) hoe belangrijk ze voor U zijn.
Als U contact men hen heeft, is het zeer belangrijk om geen zeurend en claimend gedrag te vertonen, dat stoot af.
Ook vooral NIET verwijtend zijn, mensen hebben het soms knap druk.
Hun tijd investeren ze dan liever in iemand die dat waardeert EN deze waardering laat merken.
Dus hoe hartelijker U zich opstelt en inlevingsvermogen laat zien, hoe meer affectie ze naar U krijgen.
Kleinkinderen belonen voor een mooi rappart werkt ook prima, zij stimuleren dan hun ouders om naar U toe te gaan, eerst voor de verkeerde reden, dat verandert echter snel als ze zien wat voor een lievert U bent.
Zelf denk ik met warme gevoelens aan mijn opa en oma terug.
Ze gaven me datgene wat ik bij mijn ouders miste en daar bedoel ik geen geld mee.
Kinderen die bij hun grootouders begrip, liefde en waardering vinden , komen graag en kunnen U zelfs als vertrouwenspersoon gaan beschouwen.
Met Uw levenservaring en eerlijke reacties op hun vragen,
waar U naar de buitenwereld vertrouwelijk mee omgaat,
bent U een volwassene waar ieder kind in feite naar op zoek is.
Daarom hoeven het -bij het ontbreken daarvan-
niet eens Uw eigen kleinkinderen te zijn.
De ouders komen dan op termijn mee........
Goede opa's en oma's worden in waarde vaak zwaar onderschat en daardoor onbenut.
U kunt daar zelf wellicht verandering in brengen
Hopelijk heeft U hier wat aan.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een maatschappelijke werkster kan een goede "praatpaal" voor je zijn.
Zij reikt je handvatten aan om je problemen op te lossen. Let wel op, het moet wel klikken tussen jullie.
Ga eerst naar je huisarts en leg dit probleem voor en vraag een doorverwijzing.!
Heel veel sterkte.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou contact kunnen opnemen met de stichting K.O.G. Dit staat voor Kinderen ouders en grootouders. Dit dan wel als het specifiek over je kinderen gaat. Ik kijk nog even naar de link en zal deze dan toevoegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.stichtingkog.info/
Ook kun je Googelen op kog. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunt je het niet nog eerst zelf proberen op te lossen?Stuur ze een mooie nieuwjaarskaart (gesloten envelope)waarin je schrijft dat je het zo erg vind dat er geen contact meer is en schrijf als wens daarin dat je hoopt dat 2010 een ommekeer zal zijn.En hoeveel dit voor je zou betekenen.In ieder geval wens ik je veel geluk in het nieuwe jaar en hoop dat de contacten weer op gang komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stiena58
14 jaar geleden
ja ik wil me niet opdringen,maar heb een berichtje gestuurd via hyves
maar mijn zoon laat niks horen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je het inderdaad het beste even met rust laten.Hij heeft waarschijnlijk even tijd nodig of misschien zit zijn partner er tussen.Wacht maar even rustig af en probeer zelf iets meer afleiding te zoeken.Sterkte!