Klopt het als je letterlijk pijn in onderbuik voelt wat niet lichamelijk oorzaak heeft . Dat er iets staat te gebeuren ???

Toegevoegd na 7 minuten:
De rede dat ik dit vraag omdat ik vaak als er iets staat te gebeuren buikpijn krijgt ! En van anderen hoor ik het ook altijd meid dan gebeurt iets spannends hoor dus dit gewoon onzin .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
t is geen onzin hoor, het is zo!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi ik ben een meisje van 16, ik heb onder in me buik de hele tijd van die kloppingen? Weet iemand wat dit is?

Het beste antwoord

Er staat altijd wel iets bijzonders te gebeuren. De ene keer merken we dat bewuster op dan de andere keer.

Indien jij die buikpijn aangrijpt om daar attent voor te zijn dan lijkt het er inderdaad op dat die buikpijn de voorbode van een bijzonder aangename of een bijzondere bizarre gebeurtenis is.

Trouwens, hoe zeker ken men er van zijn dat eender welke pijn geen lichamelijke oorzaak heeft? Als zelfs specialisten dat niet altijd met zekerheid kunnen zeggen, hoe gaan wij dat dan meten?

Dus hou het er maar gewoon op dat die 'mythe' rond de buikpijn jou gewoon alerter maakt naar hetgeen zich rondom jou afspeelt. Niet meer, niet minder.

Ik geef een voorbeeld.
Stel dat ik jou zeg dat er morgen plots meer meisjes een rokje gaan dragen omdat jij vandaag een rokje draagt.
Stel dat jij deze mythe gelooft dan ga jij morgen gewoon meer aandacht schenken aan hetgeen andere vrouwen of meisjes dragen en je gaat bovendien extra uitkijken naar meisjes of vrouwen met een rokje waardoor het er op lijkt dat er plots meer mensen een rokje dragen dan voordien.

Omdat onze aandacht voortdurend wordt afgeleid ga jij hier na één of meerdere dagen niet meer op letten. Moest iemand jou één week later 's ochtends bij het ontwaken vragen of je de dag voordien nog zoveel mensen met een rokje hebt gezien dan is de kans groot dat jij je ineens meer mensen met een jeansbroek herinnert omdat je bijvoorbeeld de dag voordien zelf ook een jeansbroek droeg.

Dit gaat ook op voor kapsels, gebeurtenissen, gerechten, mensen of producten die plots veel media aandacht krijgen enz.
Wij zelf linken een gebeurtenis aan een fenomeen en voila... we zijn vertrokken ;-)

Let hier de volgende dagen maar eens bewust op en je begrijpt wat ik bedoel.

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je bedoelt te vragen: kan je pijn hebben zonder fysieke oorzaak: Ja. Je kan bv van stress pijn in je buik krijgen. Echter, pijn in je buik is geen voorteken van een ophande zijnde armageddon, als je zoiets bedoelt. Een dergelijk zintuig hebben we niet, welke in de tijd kan voorspellen dat iets staat te gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kent toch de uitdrukking wel: buikpijn van de spanning. Als je weet dat er iets staat te gebeuren wat je spannend vindt, dan wordt je zenuwachtig, en daar kun je buikpijn van krijgen. (eigenlijk voel je het op je zwakste plek) Bij mij "slaat het op mn keel" ofwel ik krijg een raar gevoel in mn keel, bij anderen uit het zich in hoofdpijn.
En zo heb je ook "vlinders in je buik"dat zijn de zenuwen die je voelt als er iets leuks staat te gebeuren, of als je verliefd bent(ook leuk)
11 jaar geleden
Je kunt van stress buikpijn krijgen. Of maagpijn, of hoofdpijn. Dan heb je geen aantoonbare ziekte in dat lichaamsdeel, maar je ervaar wel pijn.
Als er iets staat te gebeuren, bijvoorbeeld een examen, dan kan je stressgerelateerde klachten krijgen.
Dus ja, dat klopt en is geen onzin!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx!
buikpijn kan idd 'tussen de oren' zitten.

de reden dat er dan wat zou moeten gebeuren is iets wat er zelf aan gegeven is. de angst dat er wat gaat gebeuren kan de buikpijn veroorzaken.

bij iedereen gebeurt er 'wat' dus als iemand er zo over denkt kan het een bevestiging zijn 'zie je wel', waardoor het een hele andere draai krijgt waar iemand de regie over kwijt kan raken.

deels stress, en deels illusie welke elkaar versterken dus. maar onmogelijk is het idd niet.

een buik kan niet weten of er wat te gebeuren staat, en reageert al helemaal niet enkel op minder prettige of onverwachte dingen, want hier zal het wel om gaan.

veel mensen krijgen een raar/naar/pijnlijk gevoel als hun wat onverwachts overkomt of te wachten staat.

waarschijnlijk ben je gevoelig voor prikkels (HS noemen velen het) en ben je snel overdonderd. hier kan die buikpijn vandaan komen, en niet 'omdat' er wat staat te gebeuren, en je enkel hier op bent gefocust en het voor jezelf bevestigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u! :)
Ik ken meerdere personen die dit ook hebben.

Je kan een ontzettend lange discussie gaan houden hier of het mogelijk is dat mensen dit hebben of niet; dat is niet aan de orde want dat kunnen we niet 100% zeker weten. Dit zal door veel mensen als een vorm van paranormaliteit zal worden gezien.

Desalniettemin zou het best mogelijk kunnen zijn; kijk maar naar de kwantumfysica hoe deeltjes met elkaar verbonden en communiceren zijn zonder stoffelijke/materiële verbinding. Of ga een gesprek aan met een één-eiïge tweeling; daarvan hoor je zo vaak dat ze dingen aanvoelen van elkaar terwijl ze op kilometers afstand zijn. Partners die al lange tijd met elkaar zijn voelen soms ook heftige buikgevoelens precies op het moment wanneer de ander vreemd aan het gaan is.

Toch komt het vaker voor dat het iets is wat je zelf bewust/onbewust bedenkt/inbeeld en dat je dan buikpijn krijgt of juist andersom. Je kan er niet met zekerheid vanuit gaan dat het zo is. Ik zou zeggen: Bevestig het met de werkelijkheid! Is er ook daadwerkelijk iets gebeurd? Dan zou het mogelijk kunnen zijn dat het verband heeft, maar alsnog kan je dit niet met zekerheid zeggen. Objectiviteit is belangrijk hierin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Foutje in de laatste zin van de 2e aliniea. Correctie: "Dit zal door veel mensen als een vorm van paranormaliteit worden gezien."

Toegevoegd na 3 minuten:
En nóg een foutje :S 1e zin 3e alinea. Correctie: "... kijk maar naar de kwantumfysica hoe deeltjes met elkaar verbonden zijn en met elkaar communiceren zonder ..."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw lichaam reageert op wat jij doet denkt voelt, etc...

Je kunt dit testen. Ga maar eens een maandje mediteren en scan je lichaam af, stukje voor stukje. Na die maand zul je zien dat jij meer bewust bent van de reacties die je lichaam geeft simpelweg door jezelf te trainen in het hier en nu te blijven middels die meditatie. Het is niet alleen je maag maar ook andere lichaamsdelen dit reageren op wat er door jou heen gaat. je maag voel je bij stress. Je maag voel je ook als een waarschuwing bij een persoon waar je eigenlijk niet moet zijn. Je maag reageert ook als je aan het doemdenken bent.

Door transcedente meditatie ontwikkel je dit. Jouw lichaam helpt je bij je beslissingen. Wat kun je voelen?>

Pijn, prikkels, jeuk, elke sensatie kan een teken zijn ergens voor. t Zijn meestal wel vaste plekken die vaste mededelingen hebben. t Is een leuke ontdekkingsreis. Ik heb zo leren mediteren bij Vipassana. t Heeft me ontzettend veel gegeven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Djw wel ik ga me er is in verdiepen !
dat is heel goed mogelijk.
bij de een werkt het anders dan bij de ander.
de ene mens verwerkt het lichamelijker dan de andere.

Toegevoegd na 13 minuten:
bij mij persoonlijk was het zo dat ik weken met buikpijn rondliep door ruzie met mijn moeder, als kind/teener en volwassene, en dat verdween niet.
onenigheid op mijn werk ? kreeg ik keelpijn.
voor allerlei ander ongerief: hoofdpijn, ook heel fijn!

collega op mijn werk, werd lichamelijk zo ziek door dat ze wist dat haar menstruatie er aan kwam, dat pillen ter voorkoming van deze ellende eruit gespuugd werden.

er zijn mensen, die totaal niet lichamelijk reageren op iets dat gebeurt, dat kan ook.
veel mensen merken wel iets, maar vertellen hier niet over.