Wat wild men zeggen als men zeg ik mis genegenheid ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor mijn duidelijkheid: bedoel je te zeggen dat anderen tegen jou zeggen dat je genegenheid mist?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja klopt dat heeft iemand tegen mijn gezegd toen ik gene vroeg of mijn miste

Het beste antwoord

Dat je de vraag stelt geeft al een idee dat genegenheid iets is dat je niet eigen is om te geven, mogelijk omdat je het zelf niet veel ontvangen hebt.
Ik zal je daarom voorbeelden geven:

Genegenheid is onder andere:
als je geliefde binnenkomt nadat zij/hij een poos weg is geweest zeggen (met een glimlach): Ha Lief, fijn dat je er weer bent.
Of: als je ziet dat je Lief tranen in zijn/haar ogen heeft, uit jezelf naar haar/hem toegaan en even je arm om haar/zijn schouder heenlegt.
Genegenheid is aan de ander, door kleine dingen, laten merken dat je om hem/haar geeft.
Naar haar knipogen in een kamer vol visite terwijl je denkt: ik ben gek op je. Zij/hij leest dat in je ogen als je dat doet.
Genegenheid is een klein cadeautje voor je lief kopen, gewoon zomaar, omdat je wilt uiten dat je gek op haar/hem bent.

Mijn vader was gek op mijn moeder, hield veel van haar, maar zei het nooit. En toen ze dat ooit eens tegen hem zei na 25 jaar, dat hij nooit zei dat hij van haar hield, zei hij stomverbaasd: Dat is helemaal niet waar! Ik heb 25 jaar geleden toch gezegd dat ik van je hou!!?? " Ik moet erom glimlachen nu, hij meende het oprecht en was verontwaardigd :) Maar liefde wil graag floreren, bloeien, en dat werkt o.a. door kleine uitingen van genegenheid.

Laten we zeggen dat "genegenheid" het kleine scheutje water is waarmee je een plant dagelijks fris houdt. Zie de plant als een metafoor van een bloeiende relatie. Als je de plant niet geen water geeft zal zij uiteindelijk verdorren.

Hou het niet binnen als je voelt hoeveel je om haar/hem geeft, laat het je lief weten, op allerlei manieren.

Bovenstaande geldt nu even speciaal voor een liefdesrelatie.
Maar ook in ouder-kind relaties is het belangrijk te zeggen dat je van je kind houdt.
Of in vriendschap relaties. Ook daar is het belangrijk dat je laat weten dat je om de ander geeft.

Ach, genegenheid is gewoon met warmte laten weten dat je om de ander geeft. Als je dat geregeld doet, ook al zal het in het begin geforceerd overkomen omdat je het niet gewend bent, dan zal je lief blij verrast zijn.
Gewoon oefenen,
en er zal een wereld voor je opengaan... ;-))
Kristal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi antwoord + !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nice!!!!!!!! +1

Andere antwoorden (3)

genegenheid tonen is laten zien dat je iemand mag of belangerijk vindt. als diegene dat mist heeft diegene het gevoel dat je niet veel voor diegene betekend.

Toegevoegd na 40 seconden:
diegene niet veel voor je*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand dat zegt wil hij of zij daarmee aangeven graag te worden aangehaald en geknuffeld, liefkozingen te ontvangen. De relatie is blijkbaar wat te afstandelijk.
Amadea
11 jaar geleden
genegenheid is een vorm van liefde.

als je zegt : ik mis genegenheid, dan mis je wat je voelt voor mensen zoals familie of hele goede vrienden...

>>>warm, liefdevol gevoel (voor iemand) Voorbeeld:
`Ook al is hij niet altijd aardig tegen me, toch voel ik genegenheid voor mijn neef.`Synoniem: sympathie ...

sympathie, liefde geneigdheid, lust, neiging

•het gesteld zijn op iemand.

http://www.encyclo.nl/begrip/genegenheid

>>>GENEGENHEID
1) Attachement 2) Affectie 3) Aanhankelijkheid 4) Devotie 5) Gezindheid 6) Geneigdheid 7) Gunstig gezind, welwillend. 8) Gunst 9) Ijver 10) Innigheid 11) Inzet 12) Inclinatie 13) Liefde 14) Neiging 15) Overgave 16) Sympathie 17) Toegenegenheid 18) Toegewijdheid 19) Toewijding 20) Trouw 21) Welwillen...

Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/GENEGENHEID/1

Toegevoegd na 11 uur:
correctie / aanvulling :
als je zegt: ik mis genegenheid, dan mis je ...*een uiting*... van wat je voelt voor mensen...

een aai, kus, glimlach, omarming, streling, omhelzing, liefkozing, zijn allemaal uitingen van genegenheid!