Als je single bent, hoe ervaar je elke dag het "alleen eten en alleen opstaan"?

Er zijn nogal wat meiden van rond de 30 vrijgezel, en het raakt me altijd diep als ik dat hoor. Maar hoe ervaren jullie dat zelf?

(antwoorden dus graag alleen door single vrouwen)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Jouw vraag suggereert dat het samen leven de standaard is, en vrijgezellen hierop een treurige uitzondering. Single zijn is echter niet een vervelende situatie waarmee je moet leren leven.

Indien je nog geen langdurige relatie en samenwonen gewend bent is er geen sprake van een eenzame situatie waar je aan zou moeten wennen. Je wordt single geboren, gaat single naar school en leert het werkende leven kennen als single. Je ervaart het alleen zijn hierom niet als uitzonderlijke situatie.

Het zijn juist de mensen die op een gegeven moment samen verder gaan die kiezen voor een verandering, en die dus moeten wennen aan een nieuwe situatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt -helemaal- gelijk: I stand corrected! Ik heb me inderdaad even laten leiden door tunnelvisie op dit gebied: sorry voor diegene die zich daar mogelijk aan gestoord hebben.

Andere antwoorden (6)

Mijn vriendin heeft daar geen moeite mee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewenning is het antwoord op jouw vraag.
Na verloop van tijd weet je niet beter. Het missen van een persoon heeft wel zo z'n momenten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door gewenning word je niet gek, maar hoe ervaar je het? Zit je stil te eten, lees je altijd, denk je er niet over na omdat het pijn doet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, je zult niet altijd pijn hebben doordat je single bent, haha. Dit verschilt denk ik of je er zelf voor hebt gekozen om nog maar even je huis voor jezelf te houden of gewoon niemand in je huis kunt krijgen om het simpel te zeggen. Hiernaast zul je ook nooit in je eentje uitgebreid gaan eten, meer gewoon een behoefte die je vervult en dan weer gewoon doen wat je wilt doen. Het is geen obstakel als je dat denkt.
Ik ben geen single vrouw ,maar man,tellen die niet mee?
Het is niet gezellig,en niet leuk .Vooral niet ,als het geen vrije keus is.Maar alles went,en je hebt aan niemand verantwoording af te leggen.Dus toch een tamelijk vrij leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt in, een slechte relatie, je nog veel eenzamer voelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(Leuke manier om single vrouwen te ontmoeten)
Ik ben zelf single en helemaal niet op zoek. Het lijkt onacceptabel om alleenstaand en gelukkig te zijn. Ik moet er niet aan denken om elke dag naast iemand wakker te worden, en elke dag met iemand te eten. Ik heb geweldige relaties gehad maar ik ben liever alleen. Ik word er ook een beetje moe van dat iedereen maar samen hoort te zijn. Ik ken ook genoeg vrouwen van rond de 30 die dat zo ervaren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het fantastisch. En ben wat ze noemen "bewust vrijgezel(lig)"...

En ja... Mijn levensmotto's komen veel beter tot z'n recht "It's my life" en "My Way". En zo maak ik van iedere dag een feestdag. En als het geen feestdag is dan maak ik het er wel zelf van...

Maar dat dit niet altijd even goed door anderen begrepen word kan ik ook volledig erkennen. Het schijnt niet echt van deze tijd te zijn als je al 15 jaar bewust vrijgezel(lig) bent...

Geen gezeur over wat je gaat eten, Geen gezeur als je naar de kroeg gaat en geen gezeur over wat er op de TV gekeken moet worden...

I like this way...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank voor je openheid!