als je geen warm gevoel bij iemand krijgt ben je dan niet echt verliefd?

Ik heb een paar maanden geleden een meisje via internet ontmoet, (geen relatie site) en we vonden het best goed met elkaar.
Na een paar maanden vond ik haar al leuk maar durfde daar niet voor uit te komen maar toen ze het zelf zei kregen we iets.
Al snel hadden we afgesproken en het klikte echt.
Bij de 2de "date" of "ontmoeting" gaf ze mij een zoen alleen dat warme gevoel van binnen ontbrak gewoon bij mij.
Toen ik later op msn vertelde dat ik het wat te snel vond gaan en die zoen dus ook zat ik te huilen achter mijn computer omdat ik dacht het verpest te hebben.

In het kort: Ik geef echt heel veel om haar, en ik ben ook een stuk vrolijker nu ik met haar samen ben maar als dat warme gevoel ontbreek van binnen, ben je dan wel echt verliefd of is het een hele sterke vriendschap?
Waar ik ook heel erg over twijfel is dat ik misschien gewoon bang ben haar teleurtestellen.
Daarom zit dit mij dus heel erg dwars.

Alvast bedankt voor uw tijd,

Robin

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Weet je Robin, dat je zit te huilen achter je computer omdat je bang was het verpest te hebben zegt dat je haar echt niet kwijt wilt en al veel om haar geeft. Dat je het ondanks je angst haar kwijt te raken het tóch zegt, getuigt van moed. Ik kan daar echt respect voor hebben want dat is heel moeilijk, zeker in het begin van een (vriendschaps) relatie waarin je je vaak onzeker voelt. Je bent iemand die eerlijk voor zijn gevoelens uitkomt en blijkbaar begrijpt ze het belang ervan en waardeert ze het want jullie zijn nog steeds samen. Je moet ook onthouden dat gevoelens kunnen veranderen, dat weet je wel maar soms kan een mens dat vergeten. Laat dat warme gevoel maar gewoon groeien. Als je niet meer zo bang bent om gekwetst te raken kan je het na verloop van tijd wel toelaten. Geniet van elkaar zoals het NU is en laat het zich maar ontwikkelen in jullie eigen tempo. Jullie zijn samen de enigen die weten wat goed voelt voor jullie, niemand anders kan dat bepalen. Er zijn geen goede tempo's of foute. Zolang jullie het er maar met elkaar over eens zijn, daar gaat het om. Ik, en anderen hier ook zie ik wel, wensen jullie een fijne tijd toe.

Welnee, je hebt het nog niet verpest. Je bent alleen een beetje overweldigd door het feit dat iemand je leuk vindt en je een zoen geeft. Als je haar een tijdje niet ziet en je voelt je naar, is dat gelijk aan het warme gevoel als je haar wel ziet. Teleurstellingen zul je altijd blijven houden in het leven; de grootste teleurstelling is als je niet hebt toegegeven aan je gevoelens en dat pas alter (te laat) bij jezelf merkt. Toegevoegd na 28 seconden: alter = later

Je schrijft...ik geef heel veel om haar ..en..jebent ook heel vrolijk. Dat lijkt mij genoeg hoor, want wat is precies dat warme gevoel, zoals jij erover schrijft vind ik al heel warm overkomen. Wat je voelt als je verliefd bent ...dan wil je erg graag bij elkaar zijn en elkaar aanraken, vasthouden... Misschien gaat het ook een beetje te snel en komt alles vanzelf. Geef het gewoon wat meer tijd en geniet van de leuke dingen samen ... dat hoeft juist geen seks te zijn. Als het echt goed zit, komt dat vanzelf. Leuk met elkaar omgaan is voor veel mensen ook belangrijker dan seks, maar echt... forseer niks...en geef het een kans ! Want het klinkt goed hoor !! SUCCES !

je vindt haar leuk , het klikte echt , zij gaf een zoen. waarom twijfel je, geef het tijd, denk niet steeds : ik voel dit niet of ik moet dat wel. wat je zou moeten doen, is minder alles benoemen en meer van alles genieten ! als je van alles een probleem maakt, kun je nooit ontspannen en met je vriendin genieten van wat jullie hebben. vergeet niet dat wat andere mensen hebben nooit hetzelfde kan zijn als wat jullie hebben, iedereen is verschillend en dingen kunnen ook veranderen, groeien...! antwoord ik denk dat je wel verliefd bent, misschien dat je dacht dat het anders zou zijn ? je bent blij als je met haar samen bent ! probeer te genieten als je met haar iets leuks doet en niet zo te piekeren !

Laat je niet gek maken door wat je zou "moeten" voelen. Afgezien van het feit dat helemaal hotel de botel vlinders in je buik wellicht niet eens de beste start voor een echte relatie is ; da's meer wat voor een one-night-stand. Jullie kenden elkaar al een beetje voor de eerste ontmoeting. Dat betekent dat het allerspannendste er af is, en je al een beetje weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Vermoedelijk is de 'relatie'/ vriendschap ook redelijk gelijkwaardig. Dan ontbreken dingen als haar op een voetstuk plaatsen of ademloze bewondering nog wel eens, en dat is helemaal niet erg . Integendeel. Wat jij beschrijft klinkt als een heel wat kansrijkere relatie dan het 'head over heels' dat ons wordt voorgeschoteld in films en boeken. Is er helemaal geen lichamelijke aantrekkingskracht (wordt je niet opgewonden van het idee van se met haar, heb je geen behoefte haar aan te raken) dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. Daar KUN je overigens wel aan werken als je verder 100 % bij elkaar past, en het kan ook op de iets langere termijn ook vanzelf nog komen, maar als het volledig ontbreekt en blijft ontbreken, is er vermoedelijk sprake van een goede vriendschap. Neem je tijd, doe leuke dingen samen, geniet van elkaar, dan zie je vanzelf hoe het loopt. Overhaasten en forceren heeft geen enkel nut. Maar ga niet geforceerd zitten wachten op gevoelens die helemaal niet per se MOETEN komen.

Misschien wil je veel te veel ineens. Toch hartstikke leuk dat je via internet zo'n leuk meisje hebt ontmoet. Geef het de tijd, alles moet tegenwoordig zo snel, dat is nergens voor nodig, geniet van elkaar, je geeft zelf aan dat je een stuk vrolijker bent nu je met haar samen bent, dat is toch erg waardevol. Geef je relatie met haar de kans om te groeien, dan kan die verliefdheid ook komen, maar dat weet je nooit zeker en een hele sterke vriendschap is toch ook waardevol. Vertel het haar gewoon dat je je twijfels hebt - dat is trouwens heel normaal - maar wel geniet van jullie samenzijn, dan zul je haar niet teleurstellen maar zal ze begrijpen dat het misschien wat meer tijd nodig heeft en ondertussen kunnen jullie gewoon leuke dingen doen en zie je vanzelf of het warme gevoel toch ineens opkomt en misschien vind je het allemaal wel leuk, maar tegelijk heb je angst omdat je wat meer tijd nodig hebt omdat je jezelf misschien eigenlijk toch nog wat te jong vindt om een vaste relatie te hebben. Daarom is het verstandig om ook met je vrienden en familie te blijven optrekken en dan merk je vanzelf wel of je toch liever meer met dat meisje wilt optrekken of dat je eigenlijk toch nog niet echt een vast relatie wilt.

Ghehe jij bent verliefd! Ik heb vroeger het zelfde meegemaakt ik had een hele goede vriend en opeens ging hij me best wel intens aanraken.. ik had toen ook zoon gevoel omdat je het fijn vind maar er aan moet wennen dat iemand dit voor het eerst bij je doet! na de tijd knuffelde hij me meer en dan had ik gewoon een ''trots'' gevoel.. Robin ga er voor! wees niet te bang voor tegen tegenslagen. praat er met haar over dat je bang bent gekwetst te worden en of haar kwijt te raken. ze begrijpt het vast wel en jullie zullen en samen uitkomen! suc6 tortelduifje! ^^

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100