3 jaar een relatie en verliefd op een ander waar mee ik naar bed ben geweest en nu?

Hallo.
ik zit een relatie van bijna 3 jaar een woon samen. Er is in die relatie heel wat gebeurd hij heeft me belazerd en geeft me het gevoel soms niet te bestaan. Nou ken ik een man die 17 jaar ouder is en daar ben ik mee vreemdgeweest neit goed ik weet het. (we zijn allebei volwassen) probleem is dat ik nu geloof ik gevoelens voor hem heb. Ik weet alleen neit of ik bij mijn vriend weg kan gaan omdat er ook nog een stukje van hem hou. wat te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beste Wowie, Ik haal jouw stukje uit elkaar: * jullie wonen samen * Het loopt niet vanzelf * Hij heeft je belazerd * Het gevoel soms niet te bestaan voor hem. * Je bent zelf onlangs vreemd gegaan. * Wij zijn allebei volwassen ! * Je gelooft dat je gevoelens voor hem hebt. * Je twijfelt of je bij je vriend kan weggaan. * Je houdt nog een stukje van hem. * Grote vraag: wat moet je doen? Mijn antwoord is misschien heel confronterend, maar wel oprecht: Doe je ogen eens open,ga met beide benen op de grond staan en vraag je eens serieus af waar ben je mee bezig bent? Je spreekt over een relatie, maar je denkt dat je een relatie hebt. Jullie wonen als twee vrijgezellen onder een dak, niet wetend waar je mee bezig bent. Voor de buitenwereld woon je samen, maar wel allebei in een andere wereld en met andere verwachtingen ( mocht je die hebben). Je zegt dat je jezelf als volwassen ziet en zo ook "mag" gedragen door vreemd te gaan. En dan twijfel je ook nog, weet je geen keuze te maken, want er is nog een stukje...... Mijn angst is dat je deze houding over dertig jaar nog hebt als je er niet eens goed voor gaat zitten en jezelf gaat afvragen wat je nu eigenlijk met je eigen leven wilt gaan doen? Heb je dan totaal geen goed beeld van jezelf, wie je bent en wat jouw toekomstperspectief is voor jezelf. Wil je jezelf echt altijd als speelbal laten gebruiken, totaal afhankelijk van anderen met hun mooie woordjes en lieve gebaartjes? Ga eens op zoek naar jezelf en probeer daar eerst eens duidelijkheid in te krijgen. Pas dan kun je keuzes maken waar je achter staat en die recht doen aan jou als persoon.

Ik zou eerst bij jezelf na gaan of de man waarmee je vreemd gaat ook die gevoelens voor jou heeft en of de gevoelens zo hevig en blijvend zijn dat je je vaste relatie ervoor wilt opgeven. Ga op je gevoel af, maar kijk wel realistisch naar de liefde.

Hoe oud ben je zelf ? 17 verschil is veel als je net 20 bent, maar op je 40ste wordt dat, gevoelsmatig, al een stuk kleiner. Maar om concreet antwoord te geven: het beste kan je er met iemand over praten die jou goed kent en die jij vertrouwd en die ook nog enigszins onpartijdig tegenover je huidige relatie en je nieuwe relatie staat. Heb je die niet, loop dan eens bij het maatschappelijk werk binnen. Die zijn gratis bereid je te helpen. Blijf niet in je eentje zitten. "Stilstaand water stinkt" zeggen ze wel eens. In je uppie gaat je hoofd alleen maar malen.

Vraag je zelf eens af waarom je ben vreemdgegaan En met wie en waarom Wil hij meer van je of was het maar voor 1x Houden van komt van twee kanten

Eigenlijk gaat het hier niet om de vraag of je met die ander verder wilt, maar of jij jezelf kan zijn in je huidige relatie. Dat je met een ander dan met je vriend hebt geslapen is meer een duidelijk signaal. Misschien een signaal dat je geen vervullende relatie hebt met je huidige vriend. Denk dus eerst eens na over je huidige relatie; Wil je met deze man oud worden? Houdt hij van je? Laat hij dat merken? Is hij er voor je als je hem echt nodig hebt? Of neem je eigenlijk een beetje wraak omdat hij je heeft belazerd zoals jij zegt? Kan je hem weer vertrouwen? Onderzoek wat je voor hem voelt, of het genoeg is voor een heel leven. Word je blij vanbinnen als je aan je huidige vriend denkt en bedenkt dat je over 10 jaar nog steeds bij hem bent? Of word je benauwd bij die gedachten? Onderzoek dit deel van je leven eerst, los van de relatie met deze nieuwe man. Laat die er even buiten. En ga dan stappen ondernemen door bij hem te blijven als blijkt dat je heel veel van hem houdt en hij van jou, door je bijvoorbeeld niet meer in te laten met deze nieuwe man. Of ga bij je huidige vriend weg, ga een poosje op jezelf wonen zodat je leert onafhankelijk te zijn, en neem de tijd je verbroken relatie te verwerken en neem de tijd om langzaamaan misschien iets nieuws op te bouwen met deze nieuwe man of een andere man. En dan vanuit een onafhankelijke positie, gewoon alleen omdat je dolgraag met hem samen wilt zijn omdat je van hem houdt. Succes.

Je houdt "nog een stukje" van hem? Mijn advies: ga bij je huidige vriend weg. Als je écht van hem hield, was er geen tweede geweest, was je niet vreemdgegaan.

de relatie word echt nooit meer normaal de vent doet zn ding bij een ander t interesseert hem niks en dat jij zelf ook vreemd gaat moet toch duidelijk zijn dat je uit die relatie moet stappen ook al voel je wel of niet wat voor de ander je kan altijd iets voor je ex voelen wie heeft dat niet mee gemaakt maar dat betekent niet dat t goed is mijn advies ga op je zelf wonen en kijk vanuit daar of je uberhaupt wel met 1 van de 2 wat wilt en dat je na bed gaat met iemand wat 17 jaar ouder is is ook niet echt positief je wilt een vriend geen vader figuur toch zowel ga er dan niet meer na bed vraag me wel af hoe oud jij bent ?vooral omdat je met een 17 jaar oudere man t bed deelt.

Ga voor jezelf na waar je gelukkig van wordt. Je zegt zelf dat de man waar je (momenteel?) een relatie mee hebt je belazerd heeft. En je denkt dat je nu gevoelens hebt gekregen voor een andere man. Als ik jou was zou ik die 'andere man' beter leren kennen, ik bedoel hoe weet je of deze man je niet gaat belazeren? Verder zeg je dat je nog steeds van de man houdt waarmee je samen woont. Maar is dit genoeg om de relatie voort te zetten? Of wordt je er alleen maar ongelukig van? Mijn advies: Denk er goed overna! Hoe zie je je leven over een paar jaar? Wat zijn je wensen? Op melke manier kun je ze waarmaken? Streef naar je eigen geluk!

Je zegt dat je nog een "stukje" van je vriend houdt. Volgens mij is dat stukje veel te klein om bij hem te blijven, en dat kan ik me zo voorstellen zoals hij jou behandelt. Nieuwe vriend of niet...je huidige relatie lijkt mij geen goed idee om mee door te gaan. Veel sterkte !

Als ik jouw verhaal zo lees, dan lees ik voornamelijk eenzaamheid en tekortkomingen die jouw vriend niet geeft. De oudere man geeft jou dat wel en voelt dat aan, ik denk dat het meer een vlucht is, omdat je dit enorm mist. Je zit in een moeilijk proces wat nu te doen. Beslissing nemen is altijd moeilijk, je hebt het idee dat je op een rotonde aan het rondrennen bent en je weet niet welke afslag je moet nemen. In de huidige situatie ben je niet gelukkig, jij hebt je eigen de beslissing in handen wat te doen. Wil je hier in deze situatie blijven of kies je toch voor jezelf? Ik denk dat je de beste keuze kunt maken als je eerst stilstaat bij jezelf, wat heb je nodig om gelukkig te zijn? Daarvoor heb je alleen jezelf voor nodig, een leuke lieve man is een aanvulling geen invulling. Overstappen van de een naar de ander is ook geen oplossing. Je hele leven maak je keuzes en die kun jij alleen maken niet iemand anders. Sterkte met je besluit.

Ten eerste iemand die jou niet voldoende aandacht en respect geeft is het niet waard om bij te blijven... Jouw geluk gaat altijd voor de ander. En je wilt gelukkig zijn anders was je niet bewust op zoek gegaan naar die oudere man. En vreemdgaan is helemaal niet verkeerd. Jij bent gewoon opzoek naar wat jij nodig hebt op dat moment. Maar kijk wel uit, die gevoelens die je nu denkt te hebben voor deze oudere man kunnen ook door de sex komen. Er wordt namelijk een stofje in de hersenen aangemaakt die die gevoelens oproept. Dus hou daar rekening. Dat je gevoelend misschien niet geheel betrouwbaar zijn. Het is sowieso geen slecht idee om gewoon voor je zelf te kiezen en even je eigen leven op de rit te zetten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100