Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik maak me zorgen om myn vriend hy zit ergens mee maar zegt tegen my telkens van niet maar ik weet dat het wel zo is, hoe moet ik hem helpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je hebt aangeboden om hem te helpen, als hij er niet aan toe is om over een eventueel probleem te praten, dan kun je hem niet dwingen.
Hij weet dat je er voor hem bent, dring niet aan, maar laat hem zelf naar je toekomen zodra hij er klaar voor is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ga er eens serieus over praten, en zeg dat je je zorgen maakt over hem. Het kan zijn dat je hem niet kunt helpen, je het niet mag weten of dat je een deel van het probleem bent. Wat ook kan zijn is dat er echt niets aan de hand is, en dat je je zorgen maakt over niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die niet geholpen wil worden, kun je niet helpen.

Daarbij hoeft er helemaal niets te zijn. Soms moet je iemand ook gewoon vertrouwen.

Vertel hem anders wat JOU dwars zit. Misschien opent dat het gesprek voor hem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijk in een relatie is elkaar niet dwingen. Als hij er (nog) geen behoefte aan heeft, laat het dan zo. Meer kan je niet doen. Je kan hem wel vertellen dat je je druk maakt en hoopt dat hij jou in vertrouwen kan nemen.

Toegevoegd na 54 seconden:
*in vertrouwen gaat nemen op den duur.*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je niet zijn probleem jouw probleem maakt. Het is heel erg moeilijk bij jongens/mannen om hun gevoelens en problemen te delen. Meestal willen zij daar een tijd lang zelf aan werken en een ander niet mee opzadelen.

Aan de andere kant kunnen mannen ook ineens minder praten door vermoeid te zijn of gestrest. Dus je hoeft niet persee een reden achter zijn minder spraakzaamheid te zoeken. Je word er duidelijk onzeker van...

Niet te veel pushen om er iets uit te krijgen, hoe moeilijk dat ook is. Wij vrouwen hebben de natuur om alles direct te vertellen. Probeer hem een beetje op te vrolijken, niet te veel maar zorg er voor dat het wel gezellig kan blijven.
Dan kan hij zich ontspannen, dat is ook een soort van helpen. Doe speciale dingen voor hem, verwen hem lekker door bijv een leuke hapjes avond te maken met kaarsen en lekker muziekje op de achtergrond. Hoeft dus niet duur te zijn.

En zoals je al eigenlijk een beetje zei, maar ook mijn advies is: Blijf er voor hem. Wacht op hem...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is of je het weet,en of hij dan jouw hulp wil aanvaarden.Op dit moment in ieder geval niet, ook niet wanneer er wel iets is.Het enige wat je nu kunt doen is jouw gevoel kenbaar maken,en tegen hem zeggen dat je er ook voor hem zult zijn mocht hij alsnog je hulp nodig hebben.
Je moet hem niet helpen,je wilt het erg graag en dat is mooi vind ik.Maar wanneer die ander je hulp nog,of niet nodig heeft frustreer je mss jezelf, en mogelijk ook je vriend.
Een cliche,maar vaak waar : komt tijd,komt raad.
Wanneer het gedrag van je vriend erg veranderd zorgelijk wordt, deel het dan met naasten in jullie omgeving.Mss wil, of kan hij dan wel praten met een familielid of een vriend.
Sterkte ermee !,
babyjane
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding