Hoe noemen ze ook alweer het meisje dat tussen de ex en de nieuwe liefde van jou ex in zit?

Er schijnt een bepaalde naam voor te zijn.
Het gaat om een meisje of vrouw dat heel snel na de breuk tussen man en vrouw op komt duiken , en meestal heeft die relatie niet echt kans van slagen omdat ze eigenlijk meer een soort van bruggetje is. Een bruggetje tussen een exit lover en de nieuwe liefde. Hij heeft haar eigenlijk een beetje nodig om over zijn oude vriendin heen te komen, en gaat in de tussentijd terwijl hij wat met haar scharrelt op zoek naar een ":echte: nieuwe vriendin. Ik heb er vaak over gehoord over zu,k soort relaties

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denkerin, wel een wat mooie maar ietwat cynische omschrijving.
N.a.v. de uitspraak: In de liefde en de oorlog is alles geoorloofd ofwel liefde is net zoals voetbal dus oorlog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die meiden zijn zo naïef dat ze denken om kans te hebben.
99% van de mensen heeft een paar scharrels tussen 2 grote liefdes in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Evarist61, dus alleen mannen zijn mensen?

Het beste antwoord

In het Engels heet dat de rebound.
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
In het Nederlands misschien tussenvriendin? De spellingscontrole geeft rood, maar Google kent de term wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook hier noemen we dat gewoon de rebound girl of rebound chick.

Andere antwoorden (10)

Tussendoortje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine verstandsverbijstering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doel: Om je conditie en zelfvertrouwen op peil te houden ofwel van de weeromstuit: een sparring partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scharrel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die noemt hij zijn beste herinneringen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de schouder om op uit te huilen, uithuil schouder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kneusje.
Uiteindelijk zit ze klem tussen de vorige en de volgende.
12 jaar geleden
tijdelijke wipkip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verzetje zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een triest geval of hopeloos persoon als ze het wel oké vind en het haar niet kan boeien.

of als ze niet helemaal logisch denkt en de feiten niet wil/kan zien kan je het een naief gebruiksvoorwerp noemen.