Ik wil veel té graag een vrouw ontmoeten/vriendin krijgen, hoe kom ik hier van af?

Ik heb sinds 8 maanden geen vriendin meer, en sindsdien ben ik er constant naar op zoek geweest, zonder enig resultaat. Ik ben veel te opdringerig. Niet dat ik vrouwen durf aan te spreken, dat is namelijk het probleem. Ik wil zo graag een vrouw leren kennen, dat ik er iets mega groots van maak, wanneer ik er eenmaal een zie die ik graag zou willen aanspreken. Het blijft altijd bij oogcontact, en een beetje glimlachen. Meer durf ik in dat geval niet, want ik ben bang voor een afwijzing. Het komt er dus maar niet van, zelfs al heb ik veel gezopen, dan spreek ik ze wel aan, maar zelfs dan doe ik neerbuigend en onzeker. Puur om stoer over te komen, en om hen maar te laten praten. Ik wil te graag, mijn leven daarbuiten is top: studie, vrienden, familie. Alles loopt op rolletjes, behalve de liefde. Waarom is dit zo belangrijk voor me? En hoe kan ik die drang verminderen zodat ik niet meer bang ben voor een afwijzing?

Ik ben 21 jaar

Weet jij het antwoord?

/2500

Beseffen dat het niet gaat lukken zolang je zo 'jaagt'- want wat doet iemand als erop gejaagd wordt? Die loopt hard weg. Bovendien zoek je nu een relatie, niet een persoon om je leven mee te delen omdat je van haar houdt. Je zoekt dus een situatie in plaats van een persoon. Laat los, en je zult op een bepaald moment iemand tegenkomen met wie het klikt, met wie je een relatie kunt opbouwen - niet omdat je een relatie wilt, maar omdat je haar wilt, en zij jou. Wees jezelf, en het komt goed.

Ha, een klassieker. Je wilt te graag en te veel. Niet zoeken en niet knoeien ( al helemaal niet met een zatte kop ). Je loopt er vanzelf tegen iemand aan. Via vrienden, vakanties of gewoon op straat. Stoer doen, imitatiegedrag of je anders voor doen dan wat of wie je bent levert alleen maar teleurstellingen op voor beide partijen. Wij noemen dat haantjes gedrag. Gewoon gezellig uit gaan en de dingen doen die je anders ook doet, dan komt er vanzelf iemand op jouw pad die jou wel ziet zitten.

Je kan oefenenen met afwijzingen. Spreek 1 maand lang elke dag 1 leuk meisje aan met als enige doel dat ze je afwijst. En kijk hoe ze dat doet. Na verloop van tijd zul je merken dat er niks ergs gebeurt.

stel je doel bij: enkel als jij de focus op relatie hebt kan je een blauwtje lopen. jezelf zijn: stoer is zo vreselijk nep en je valt gelijk door de mand. veel knappen hier op af, terwijl heel wat dames het 'lief' vinden als iemand wat onzeker is. opdringerig jagen is ook zo'n afknapper voor veel dames: je valt gelijk door de mand en de lady's denken dan wellicht dat het je maar om 1 ding te doen is. de combinatie van stoer doen en niet willen/durven praten kan overkomen als iemand met een vreselijke air. zijn zoals je bent dus, met interesse (niet te overdreven) voor het meisje zelf, en niet als poteciele kandidaat voor een relatie. waarschijnlijk is het zo belangrijk voor je omdat je wil dat het slaagt waardoor het een beladen idee en doel voor je gaat worden, op een bepaalde manier gaat reageren welke niet echt bevorderlijk is voor het doel wat je wil halen. kortom een vicieuze cirkel zoals men dat ook wel noemt.

bekijk het ook langs de positieve kant: nu kun je nog vanalles doen, en je bent niet gebonden! ben je toch nog wat verdrietig ga dan is met vrienden naar een pretpark of naar de zee! dat kan echt lachen zijn!en dan verzet je je gedachten! geen regels behalve deze: geen meisjes!

Het wordt wel gewaardeerd als je op een vrouw afstapt. Althans ik waardeer dat wel. Alleen niet als je neerbuigend doet. Dat vinden vrouwen niet leuk. Probeer voordat je er op afstapt iets aardigs te verzinnen. Je kunt ook gewoon vragen: hoi hoe is het?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100