Dat zou je kunnen bepalen door de leeftijden 40 en 65. Want gemiddeld wordt een mens 80, dus met 40 zit je op de helft. En vanaf 65 heb je officieel de status van senior.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch een raar idee...
Wie zegt dat ik op mijn 17-jarige leeftijd niet ook letterlijk in mijn 'midlife' zit? :P Hopen van niet natuurlijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat duidelijk 'gemiddelt' :)
Ze zeggen tussen de veertig en vijftig,
toch denk ik dat het per persoon verschild.
Als mensen zich niet lekker voelen,dan
wordt het al gauw aan de midlife toegeschreven,
maar je gaat op die leeftijd ook meer voelen,
en krijg je wel eens kwaaltjes.
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
wat heeft het met kwaaltjes te maken?
Midlife crisis is een populaire uitdrukking die op geen enkele wetenschappelijke manier bewezen is. Het is een algemeen geaccepteerde uitdrukking die wordt gebezigd om licht grijzende mannen in cabriolet auto's aan te duiden, of mannen van >40 <60 op dure Harley motoren.
Er zijn mensen die door allerlei omstandigheden zich vragen gaan stellen omtrent hun toegevoegde waarde aan de samenleving, hun rol binnen die samenleving en wat dies meer zij, vaak het resultaat van de realisatie dat ze niet meer echt nodig zijn zoals vroeger, toen ze zich nog [konden] voortplanten en hun zorg voor de kinderen van levensbelang was. Als dat weg valt kan een her orientatie een aardige omslag teweeg brengen [zie grijze mannetjes met cabrio's].
Werkomstandigheden kunnen een rol spelen, het minder bruikbaar voelen en voorkomen.
Maar ook het wel of niet hebben van een relatie kan invloed hebben. Ook zijn er mensen [voornamelijk vrouwen] die in die leeftijds categorie last krijgen van een veranderende hormoon huishouding [zie vruchtbaarheid], wat gepaart kan gaan met gevoelens van onbehagen en onvrede.
Het komt maar bij een deel [10%] van de bevolking voor en het is zelfs cultureel bepaald, zo hebben mensen in India en Japan hebben er nog minder [als uberhaupt] last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn man heeft een heftige midlife meegemaakt !53 was hij toen .hij otmoett een vrouwtje op zijn werk .dit was zo een verwrring in zijn hoofd dat hij dat hij niet meer met zijn emotions omgaan .zoveel ,dat hij angst aanvallen er van kreeg