Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom raak ik nerveus in de buurt van vrouwen en ben ik dan precies ineens men 'kluts' kwijt? En durf ik bv. geen nee zeggen.

Hoe krijg ik meer zelfvertrouwen in de buurt van vrouwen? Ok denk dat ik het antwoord wel al half en half weet. Maar ben dan echt echt even men kluts kwijt. Heeft iemand tips om standvastiger/zelfzekerder te zijn t.o.v. vrouwen (of misschien heeft dit ook met mijn zelfvertrouwen in het algemeen te maken. Ik ben een 2dejaars student sociaal werk en doe men jaar opnieuw en weet dus veel examenvragen. Nu komen er veel mensen mij vragen stellen en ik durf dan moeilijk nee zeggen maar moet meer haar op men tanden hebben waarschijnlijk. En ik heb een vriendin maar bij haar heb ik dit minder en voel ik me meer op men gemak.. dus deze vraag is niet bedoeld 'om iemand aan de haak' te slaan. .. ok nu klink ik vast als een doetje :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Je groeit er wel overheen ;-). Gewoon stapjes nemen! Een keer wat aan iemand anders vragen ofzo. Of gewoon een keer iets over jezelf vertellen.. Komt goed, noet bang zijn, dat helpt al ;-)! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt me in de oren als onzekerheid of verlegenheid.
Je wordt nerveus, en durft niet goed nee te zeggen, en dan komt er de volgende keer iemand naar je toe en denk je misschien: 'Oh jee, als ik maar niet nerveus wordt"waardoor je dat juist wel wordt...
Je zou kunnen oefenen met NEE zeggen. Desnoods bij heel gewone, neutrale vragen, gewoon NEE zeggen, je kunt altijd zeggen dat het een grapje was en dat je iets wel wilt/kunt/vindt/wat dan ook.
Waarschijnlijk zul je dan ontdekken dat mensen vaak heel rustig reageren als je eens nee zegt.