Laatst stond ik bij de koffieautomaat en collega's hadden het over de schutting. Iedereen praatte mee en men lijk enthousiast. Is dit normaal?

De meeste onderwerpen van collega's gaan over de schutting, de auto, de uitbouw, het kavel enz. Deze onderwerpen interesseren mij nul komma nul! Waarom gaan volwassen mannen (in dit geval) allemaal op elkaar lijken in dit opzicht. Wat fantasieloos. Laatst zei ik dat ik met een vriend ging blackjacken in Monte Carlo. Leek ze ook wel leuk, maar ja, dat kan niet he, vrouw en kinderen thuis, en nieuwe keuken! Waarom trappen mannen in de val van vrouwen. Als ze je zover gekregen hebben om een kind te nemen, zit je voorgoed vast. Mijn vader zei altijd "Trouwen kan je vergelijken met een voorwaardelijke celstraf, kinderen met een onvoorwaardelijke".

Nooit zal ik in de positie willen zitten waarin zo veel mannen zitten: vast in een huwelijk.

Ben ik gek?

Toegevoegd na 19 seconden:
lijk=leek

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee je bent niet gek, je bent gewoon nog niet toe aan gebondenheid. De meeste mannen zijn gewoon uit vrije wil bij hun partner, en dat sommige vervolgens hun eigen leven in de wilgen hangen is dan wel weer erg zonde.
Je kunt ook een goede middenweg zoeken, samenwonen of een gezin heeft ook heel veel leuke kanten.

Toegevoegd na 1 minuut:
En je moet vrouwen soms het gevoel geven dat ze de baas in huis zijn, maar je moet ze het nooit laten worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Heb jij je vader bedankt voor het compliment? In feite vind hij dus dat hij zwaar gestraft is omdat hij jou gekregen heeft (onvoorwaardelijke celstraf).

Maar goed, dat is geen antwoord. Alle mensen zijn (gelukkig) anders. Er zijn mannen die het helemaal te gek vinden om vader te worden, die vrouwen heb je ook (waarschijnlijk zelf meer vrouwen dan mannen die zo denken).
Persoonlijk vind ik het krijgen van nageslacht nu niet bepaald echt het hoogste doel in mijn leven. Ik heb het idee dat ik er teveel voor op moet geven.

Ik herken je probleem dan ook, ik deel de kamer met 3 heren die alle drie (kleine) kinderen hebben en al die verhalen over hun kroost en dergelijke hangen me mijn keel uit.
Als ik dan eens vertel over de verre reis die ik ga maken, dan krijg ik van die meewarige blikken van: "Oh ja, dat arme meisje is single, die gaat vast op reis om een man te ontmoeten...."

Het is dus normaal dat interesses van verschilende mensen heel erg verschillend kunnen zijn. Het merendeel van de wereldbevolking zou jouw verhaal als heel normaal beschouwen. Persoonlijk heb ik liever de gesprekken over black jack in Monte Carlo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn ze bij jou nog niet zo ver dat ze je gaan VERTELLEN dat je op vakantie MOET om een man te ontmoeten???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh god, nee, dat zouden ze eens moeten proberen...
En ik heb ze ook al duidelijk gemaakt hoe ik over koppelverzoeken denk, als er iets genant is, is het wel gekoppeld worden. De twee slachtoffers zitten daar, hebben elkaar niets te vertellen en moeten een dag later verslag uitbrengen..
Het is gewoon niet jouw belevingswereld, jij bent met andere dingen bezig.

Ik zou het geen val willen noemen, volgens mij worden er weinig mensen gedwongen om te trouwen (althans in de westerse cultuur). Ik vind dat wel erg negatief gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kiest in het leven en sommige keuzes betekenen een zekere mate van gebondenheid. Maar jij stelt zelf tot hoever.

Ik denkt dat de meerderheid van de GV lezers de lat niet erg hoog hebben liggen (gezien hun antwoord op vragen over vreemdgaan en sex in het huwelijk) en flink vastzitten in hun omgeving (wek, huwelijk, opleiding)
Mijn eerste baan, 50 jaar geleden, was ook in een omgeving zoals jij die beschrijft. Ik was toen een jaar of 16. Ik baalde net zoals jij baalt. Ik heb ontslag genomen en ben gaan studeren. Mijn grootste motivatie was 'nooit meer in een omgeving als die ik had ervaren'. Mijn advies aan jou: maak dat je wegkomt en zoek het hogerop. Voordat je het in de gaten hebt ga je mee in de stroom van onbenulligheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen. Sommige kunnen heel gelukkig zijn in een huwelijk in de grachtengordel met twee kinderen. Het zou mijn wens in ieder geval niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij vindt dit leven fijn, het kan op den duur ook heel saai worden om steeds naar een spannende plek te reizen om iets nog spannenders te doen.
Geloof me: been there, seen it, done it, en het is een tijd heel erg leuk en misschien nog een tijdje langer, maar je kunt je leven er niet altijd mee vullen.
En waarom trappen mannen in die val, dat valt mij betreft heel erg onder de categorie opmerkingen van mannen die inderdaad maar nooit aan een relatie moeten beginnen.
Jij bent daar duidelijk niet helemaal geschikt voor.
En voor heel veel mannen en vrouwen is een relatie,kinderen en een fijn gezinsleven helemaal prima.
Geniet van Monte Carlo en je "woeste" leven!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje pieker!
Het huwelijk en kinderen zijn geen val, maar een keuze. Net zoals jouw levensstijl een keuze is. Om dan ook nog vrouwen collectief de schuld van die niet-bestaande 'val' toe te schuiven, is helemaal wonderlijk. Alsof die mannen allemaal willoos gevangen worden door die vrouwen! Mensen kiezen er samen voor om te trouwen, de één sleurt (als het goed is) niet de ander mee.

Over die schutting: je cllega's praten niet zo enthousiast over die schutting omdat ze dat nou werkelijk het meest boeiend vinden. Allemaal zullen ze boeiender onderwerpen weten om over te praten met mensen die in hetzelfde geïnteresseerd zijn. Maar daar ligt hem nou net de kneep: waarschijnlijk zijn ze niet allemaal geïnteresseerd in hetzelfde.

Juist op het werk houden mensen hun gesprekken vaak 'veilig'. Geen onderwerpen waar alleen jijzelf in geïnteresseerd bent, dan zit je de anderen allemaal te vervelen. Geen onderwerpen die heftige discussies uit kunnen lokken, want morgen moet je weer met dezelfde mensen samenwerken. Dus praten mensen al snel over de soms weinige dingen die ze met elkaar gemeen hebben.

Dat groepje bij de koffie-automaat had blijkbaar niet veel met elkaar gemeen, maar wel dat ze allemaal een schutting hadden. Dus was dat het gespreksonderwerp, waar ze enthousiast over praatten omdat ze blij waren dat ze überhaupt iets hadden om het over te hebben. Tien tegen één dat ze het niet zo uitgebreid over de schutting heben als ze met hun vrienden in de kroeg zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima verwoord.+1
Je bent niet gek,maar ook nirt normaal(in de zin van wat men normaal vindt). Ik heb toch het idee,dat ook jij op de duur het "vrij" zijn beu bent en een relatie met een vrouw of man zoekt,want je zult merken dat op een gegeven moment jouw vrienden in de"val"trappen en jij overblijft,alleen!

Toegevoegd na 58 seconden:
nirt =niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet gek, je bent gewoon nog niet toe aan een vaste partner / baan / etc.

Ik heb zelf 10+ jaar de wereld rondgezworven, op 5 continenten gewerkt en een periode gehad dat ik om de week in het vliegtuig zat. Nu zit ik achter een bureau, ga 's avonds naar mijn vrouw, squash in het weekend en 's avonds werk ik aan een huis. Perfect happy mee. Zou ik soms willen dat ikw eer meer in het buitenland zat? Ja. Tot ik bedenk dat er maanden waren dat ik niet thuis was; 4 maanden voor werk op pad en alles met je mee slepen door 4 landen is ook niet alles. Soms wil je gewoon een bank om op te zitten en een afspraak kunnen maken met vrienden om de kroeg in te gaan.