Laatst stond ik bij de koffieautomaat en collega's hadden het over de schutting. Iedereen praatte mee en men lijk enthousiast. Is dit normaal?

De meeste onderwerpen van collega's gaan over de schutting, de auto, de uitbouw, het kavel enz. Deze onderwerpen interesseren mij nul komma nul! Waarom gaan volwassen mannen (in dit geval) allemaal op elkaar lijken in dit opzicht. Wat fantasieloos. Laatst zei ik dat ik met een vriend ging blackjacken in Monte Carlo. Leek ze ook wel leuk, maar ja, dat kan niet he, vrouw en kinderen thuis, en nieuwe keuken! Waarom trappen mannen in de val van vrouwen. Als ze je zover gekregen hebben om een kind te nemen, zit je voorgoed vast. Mijn vader zei altijd "Trouwen kan je vergelijken met een voorwaardelijke celstraf, kinderen met een onvoorwaardelijke".

Nooit zal ik in de positie willen zitten waarin zo veel mannen zitten: vast in een huwelijk.

Ben ik gek?

Toegevoegd na 19 seconden:
lijk=leek

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee je bent niet gek, je bent gewoon nog niet toe aan gebondenheid. De meeste mannen zijn gewoon uit vrije wil bij hun partner, en dat sommige vervolgens hun eigen leven in de wilgen hangen is dan wel weer erg zonde. Je kunt ook een goede middenweg zoeken, samenwonen of een gezin heeft ook heel veel leuke kanten. Toegevoegd na 1 minuut: En je moet vrouwen soms het gevoel geven dat ze de baas in huis zijn, maar je moet ze het nooit laten worden!

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen. Sommige kunnen heel gelukkig zijn in een huwelijk in de grachtengordel met twee kinderen. Het zou mijn wens in ieder geval niet zijn.

Je bent niet gek, je bent gewoon nog niet toe aan een vaste partner / baan / etc. Ik heb zelf 10+ jaar de wereld rondgezworven, op 5 continenten gewerkt en een periode gehad dat ik om de week in het vliegtuig zat. Nu zit ik achter een bureau, ga 's avonds naar mijn vrouw, squash in het weekend en 's avonds werk ik aan een huis. Perfect happy mee. Zou ik soms willen dat ikw eer meer in het buitenland zat? Ja. Tot ik bedenk dat er maanden waren dat ik niet thuis was; 4 maanden voor werk op pad en alles met je mee slepen door 4 landen is ook niet alles. Soms wil je gewoon een bank om op te zitten en een afspraak kunnen maken met vrienden om de kroeg in te gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100