Wie weet trouwlocaties in Nederland waar je buiten kan trouwen?

en:
We willen 120 gasten ontvangen rond de lunch ( broodjes dus ) dan willen we trouwen, na het trouwen en de felicitatie champagne en daarna koffie met bruidstaart. Dan gaan wij foto's maken ergens met onze kinderen. Als wij weg zijn willen we de gasten een programmaatje aanbieden ( rondrit in paardenwagens ofzo).
Het diner willen we graag in de vorm van een BBQ geven met allemaal paviljoentjes, vlees/vis/soep/salade/brood enz enz. Aan het eind van de avond krijgt iedereen nog koffie en een handje of kusje...
De 2e vraag is:
zou €5000 genoeg zijn ?

Toegevoegd na 15 minuten:
tikfout... het gaat om ca 100 gasten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5000 euro en 120 gasten is iets meer als 40 euro per persoon. Daar kan je lang niet alles voor doen wat je hierboven beschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buiten trouwen is sinds 2011 landelijk toegestaan mits de gemeente daar een locatie voor heeft aangewezen. We willen er geen omkijken naar hebben dus er is ook een echte ceremoniemeester nodig die de dingen regelt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een locatie waar je kun trouwen is het Openluchtmuseum. Daar valt ook van alles te beleven. Maar ik weet niet hoe het zit met de andere zaken die opnoemt.

Het beste antwoord

Met 5000 eur kom je niet ver, ook niet met het aantal gasten. Het huren van een locatie kost al veel geld. Maar dat is je vraag ook niet.

Bijgaand twee sites met trouwlocaties:

http://www.toptrouwlocaties.nl/mogelijkheden/trouwen-op-het-strand.69749.lynkx

http://www.trouwen-bruiloft.nl/trouwlocatie_drenthe.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het trouwen dient volgens mij altijd op of in een locatie te gebeuren,dat een officieel adres heeft.
Onze zoon en zijn lief wilden op het strand trouwen, maar dat kon niet, ze zijn toen in een strandhotel getrouwd, maar hebben na het jawoord de rest van het huwelijk enige meters zeeinwaarts gevierd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per gemeente is het bepaald of een huwelijk in de buitenlucht is toegestaan. In sommige gemeenten is het mogelijk om een niet-officiële trouwlocatie op aanvraag hiervoor te gebruiken. Of dit kan in de gemeente die jij wilt, kun je meestal wel vinden op de website van die gemeente.

Met € 5000 zou het kunnen lukken als je veel zelf regelt en eigen locaties aanwendt. Het is alleen wel een ontzettend krap budget. Simpelweg is het antwoord "nee" als je dit allemaal wilt uitbesteden. Zelf broodjes smeren dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk in het Paviljoen t' Twiske (Oostzaan) en ik raad je echt aan om een kijkje te nemen. Wij hebben al meer dan 6 jaar ervaring met het organiseren van bruiloften. Je hebt de mogelijk om buiten te trouwen en al je wensen kunnen vervult worden.

Kijk maar op de site en daar zal je het nummer vinden met een paar foto's.

http://www.paviljoentwiske.nl/trouwen-aan-het-water.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij zijn buiten getrouwd in de fruittuin van een museum in eersel,prachtige locatie.
museum in eersel was gewoon mogelijk binnen,maar omdat het die dag zo een mooi weer was vroegen wij aan de ambtenaar de dag ervoor of buiten ook mogelijk was en zij had er geen probleem mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de theetuin in ridderkerk (bij rotterdam) moet geweldig zijn.
ook een speeltuintje voor de kindren en midgetgolf, altijd handig om ze bezig te houden;)

de prijs heb ik geen flauw idee....