Wat moet je doen als je iemand kwijt raakt?

Het is waarschijnlijk uit met m`n vriend, we hebben wel al vaker ruzies gehad maar dit gaat veel verder. Hij heeft mij vorige week geslagen, me laptop een beetje kapot gemaakt en me beste vriendin hard tegen een deur geslagen waardoor ze nu last heeft van haar ribben en een beetje met ademhalen. Hij stookt ook heel erg in de vriendengroep (we hebben veelal de zelfde vrienden.)
Wij (vriendin en ik) worden heel erg buitengesloten nu en er worden nare filmpjes gestuurd :'(
Ik kan alleen nog maar huilen en ik ga kapot, ik kan het niet meer, ik ben iedereen kwijt en ik mis de tijden, weet iemand hoe ik dit kan op lossen en dat ik hem niet kwijt ben?? En dat het weer goed kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (11)

Ga werken aan je eigenwaarde, zo'n jongen wil je toch niet terug, je bent meer waard, zoek desnoods nieuwe vrienden, mensen die je respecteren. Kijk niet achterom, kijk vooruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorgaan met je leven - en volgende keer hopelijk een beter keuze maken - en blij zijn dat het n met een sisser, een paar kapotte spullen en lichte mishandeling is afgelopen en niet erger. Ik hoop dat je daar wel aangifte van doet, en dat je nu ook daadwerkelijk van hem af bent, want dit soort mannen kan HEEL lang HEEL erg vervelend en zelfs potentieel gevaarlijk blijven. Als HIJ echter degene is die er vandoor is gegaan, kom je er vermoedelijk goed vanaf. Risico's lopen vrouwen voornamelijk als ze het ' lef' hebben dergelijke mannen te verlaten.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als dit je eerste en enige ervaring met een relatie was : zo hoort het dus niet. Je bent geen voetveeg, een man heeft geen enkele recht je wanneer dan ook waarvoor ook te slaan, en van je vriendinnen heeft die hufter helemaal af te blijven.

Blijf de rest van je leven heel, heel erg ver uit de buurt van dergelijke mannen, dan loop je nog een echte kans om ooit gelukkig te worden. Hou je vast aan die ene goede vriendin ie zo te zien ook je enige ECHTE vriendin is, breek samen uit de foute kring waarin je nu overduidelijk verkeert, en krijg een ECHT, leuk leven.

Ik wens jullie heel veel succes en geluk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook veel succes van mij.
jezelf bedenken dat deze vriend niet spoort.

je sloopt geen dingen van een ander, je slaat je partner om geen enkele reden, je smijt geen kennissen tegen de muur, en je maakt iemand het leven niet zuur door filmpjes te sturen.

als jij terug gaat staat dat gelijk aan: ik accepteer hoe jij bent.

wil jij dit de rest van je leven met de kans dat het enorm uit de hand gaat lopen?

vind jij dat je zo'n vriend waard bent? als de antwoorden op beiden vragen JA is moet je vooral terug gaan.

en ja je kan het goedmaken, maar dat wil niet zeggen dat hij zal veranderen. laat hem meer eerst ZIEN dat ie wil en KAN veranderen voor je hem weer een kans geeft voor dat je je toekomst vergooit en geen kant meer uit kan.

je mist dingen die er niet meer zijn, je mist wat je zou willen zien, je mist wat zou moeten maar dit is geen basis voor een relatie!!

kies voor jezelf, een persoon met die normaal kan nadenken had zelf al een poging gedaan om het goed te maken ipv iemand het leven zuur te maken door iemand zowel geestelijk als lichamelijk te beschadigen.

als je wil weten hoe zo'n relatie verder kan verlopen stuur me gerust een PB.

stel je niet afhankelijk op, mensen die je hierdoor kwijtraakt zijn geen mensen die om je geven, die je respecteren en waarderen. zwaai ze uit en heb hier verdriet om maar kies voor jezelf.

sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zulke lui veranderen niet, ik heb het te vaak gezien in mijn omgeving en ik heb het mijn ex mee gemaakt, belofte na belofte, maar veranderen, ho maar! Hij bleef agressief, op het laatst niet meer slaan, maar wel dingen vernielen en altijd schelden en vernederen. Uit de buurt blijven, voor altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet gelukkig alleen uit tweede hand hoe dramatisch dergelijke relaties kunnen ontsporen, en ik hoop van harte dat vragenstelster zich er iets van aantrekt. Anders is er weer een vrouw (en over een poosje ook vermoedelijk een paar kinderen) aan verloren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo gaat het wel in de meeste gevallen, maar oh ze kunnen zo overtuigend spijt hebben omvervolgens net zo hard weer door het lint te gaan. mi. is er hier niet eens een sprake van spijt hebben, waaruit je kan concluderen dat iemand te gebrekkig is om zijn aandeel in te zien, laat staan bereid is te willen veranderen omdat men het probleem erkent (ipv ontkent) een dikke alarmbel dus, want ook ik ken het uit de praktijk en denk net als henneke: opzouten, afstand nemen, zelf de regie in eigen hand nemen en vooral HOUDEN :)
""dat ik hem niet kwijt ben?? En dat het weer goed kan komen?"" ????
Deze wil je niet terug!! Deze gast moet je ver uit je buurt houden, geloof mij. Iemand die jou slaat is een misbaksel, en dan gaat hij je vriendin ook nog eens slaan? Die vent is onbetrouwbaar en agressief! Waarom zou je daar weer naar terug willen? Ok, jullie hebben leuke tijden gehad, maar wat doet hij nu? Hij maakt je zwart, stuurt filmpjes rond. Je moet hier ver boven staan en verder gaan met je leven. Hoe oud ben je?
Ga sporten, ga leuke dingen doen en ga nieuwe vrienden zoeken. Ga niet meer naar de tenten waar die anderen komen. Wat je ook kunt doen is proberen iemand van dat groepje te spreken als die alleen is, iemand die wel "iemand" is. Leg uit dat je je in de steek gelaten voelt door je vrienden. En als zo iemand negatief doet, dan moet je echt denken, zoek het maar uit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik wil met dit laatste niet zeggen dat je die lui weer een kans moet geven, of daar weer bij wilt horen, want zij doen mee met vernederingen. Maar misschien dat die vernederingen kunnen stoppen op die manier. Wie weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een rotleven tegemoet wilt gaan, moet je vooral hopen dat het weer goed komt !!
Er zijn ook nog mannen die niet agressief zijn hoor.
Denk je nou echt dat er iemand hier op de site zegt dat je vooral hem terug moet nemen ..

Dus.. wacht een poosje en dan zul je zien dat je blij bent dat je van hem af bent !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik dat lees word ik in eerste instantie natuurlijk wat kwaad,en verwonderd over de laatste zin. Maar vanuit mijn jarenlange vrijwilligerswerk bij een vluchthuis voor vrouwen heb ik geleerd de concrete situatie eerst te analyseren ipv het onmiddellijk voor de vrouw (en tegen de man) op te nemen.
Ik nodig ik je uit om dit ook te doen : in alle eerlijkheid tov van jezelf de feiten bekijken.
- Wat versta je onder "geslagen"? Een mep of echte mishandeling?
- Waarom sloeg hij? Heb je hem bv. ook een mep verkocht en heeft hij zich geweerd? Heb je hem met iets heel erg gekwetst? (pas op : ik zeg niet dat hij mag slaan als hij gekwetst wordt, wel dat verbaal geweld soms tot fysiek geweld aanzet (en even erg is))
- Hoe is je laptop "een beetje kapot" geraakt? Heb jij bv. ook iets van hem stukgemaakt? Of wilde hij je dwingen met hem te spreken? Of nog iets anders?
- Waarom werd je vriendin opzij geduwd? Heeft hij haar vrijwillig ergens tegen geduwd om haar pijn te doen?
Als jij na analyse meent dat je mee aan de oorzaak lag van wat er gebeurd is (let op : dat betekent totaal niet dat jij de enige schuldige bent!!!), is het antwoord op de laatste vraag simpel : probeer met hem te praten en zeg "sorry" voor jouw stukje. Als hij van je houdt, zal hij hetzelfde doen en kan je misschien afspraken maken voor de toekomst.
MAAR:
Als je vriend vaak agressief reageert en jou (en misschien ook anderen) chronisch pest en je wil hem toch nog persee terug, dan is er natuurlijk iets totaal anders aan de hand. Want dan ben jij om de één of andere reden een beetje "verslaafd" aan hem. Vaak komt dit omdat je hier dingen uit je verleden aan het verwerken bent. Je hebt om de één of andere reden het gevoel dat je dit "gewoon" is of zelfs dat het je schuld is.
Als jij bv. thuis ook met agressie te maken had, kan je blijven hangen aan iemand die agressief is. Als je een gezin had waar er veel ruzie gemaakt werd, is dat misschien je beeld van "samen zijn". Als je bij je ouders leerde dat het pijn deed om van hen te houden (omdat ze bv. je behoefte negeerden, je niet echt "zagen", een persoonlijk probleem hadden waardoor jij op de achtergrond raakte...) dan kan dit het beeld zijn wat je van liefde hebt. Als je dat patroon in jezelf niet aanpakt, dan trek je wellicht weer een soortgelijk "geval" aan mocht de relatie tussen jullie uit zijn. Daarom zou ik in dat geval externe hulp zoeken, iemand die samen met jou kan werken aan de patronen die onder jouw "verslaving" liggen.
liveisgreat
12 jaar geleden
Uithuilen, jezelf de tijd geven om te rouwen om wat voorbij is, en verdergaan.
Zoals je hem beschrijft is het maar goed dat het voorbij is, hij klinkt als een zeer ongezonde, gevaarlijke jongen. Je verdient beter!
Neemt niet weg dat het nu pijn doet. Dat je hem mist, het samenzijn, jullie verleden samen.
Hoe hels pijnlijk dat ook kan zijn, het slijt.
Dus huil als je daar behoefte aan hebt, maar besef heel goed dat de pijn die je nu voelt uiteindelijk minder zal zijn dan de pijn die je zou voelen als je met hem door zou gaan.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste, je kunt iemand niet kwijt raken die je niet hebt, niemand bezit een ander. En band kun je wel kwijtraken. Die band die goede band ben je al kwijt want je bent geslagen, het vertrouwen in jullie band is dus weg. Hoe dat hersteld kan worden is aan jou

Vraag jezelf hierbij af. Wat wil je van deze man, en wat wil je slikken van deze man. Vind je het jezelf waard genoeg om van hem te eiden dat hij je met respect behandelt en zijn jatjes thuishoudt, of wil je koste wat kost bij hem blijven en weten dat er een volgende keer komt dat je geslagen wordt? Want, geloof mij, ik spreek helaas uit ervaring, iemand die in die frequentie slaat en jou zo behandelt zal daar nooit mee stoppen.

Hij is zelf waarschijnlijk iemand die een zwaar verleden heeft en grote problemen aan zijn hoofd heeft. Wil je hem serug dan zul je hem moeten afwijzen en hem tot bezinning moeten laten komen. Het grootste werk is aan hem. Hij zal zijn problemen moeten oplossen en dat moet hij zelf doen. Hij zal zelf dat inzicht moeten krijgen. Zolang hij denkt dat ieder ander fout zit dan hij, zal hij nooit veranderen, ook niet in dit opzicht.

Ik weet hoe aantrekkelijk zo iemand toch kan zijn en hoe moeilijk het is je van hem los te rukken, maar het is echt beter voor je. Die heftigheid in een relatie maak jij zelf ook niet voor niets mee. Jouw gevoel is ook afgestompt door je verleden, waardoor je niet meer in ziet dat hoe hij jou behandelt echt niet normaal is. Zou jij namelijk genoeg van jezelf houden, en in je eigen kracht staan dan zou je niet spreken over kwijtraken en terug willen naar iemand die jou slecht behandelt. Je zou hem een kans kunnen geven als hij niet via alleen maar woorden, maar ook daden langdurig laat zien dat hij veranderd is in dat opzicht... Want niet de woorden maar de daden zijn het die het doen.

Wat je zegt denkt doet en voelt moet in overeenstemming met elkaar zijn. In dit geval zeg ikl dus. het is goed om hem kwijt te raken momenteel. anders raak jij jezelf meer en meer kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste gast, Heeft je ex je daarna nog geprobeerd te bereiken, excuses gemaakt misschien, je laptop vergoedt, je bij de EHBO of dokter opgezocht of thuis om te kijken hoe het met je gaat? Daar lees ik namelijk niets over.

Wel dat hij jullie vrienden tegen jou opstookt, dat zijn toch geen echte vrienden? (neem me niet kwalijk). Niet alleen je ex-vriendje maar ook jullie zogenaamde schijnvriendjes zijn bij jou geen knip voor de neus waard. Bah wat een vieze ranzige ratre vriendjes die nare filmpjes versturen....die wil je toch niet als vriend?

Ik snap dat je hem misschien knap vind, dat je zoenen lekker vind, en dat hij heel lief was op het begin en dat dat je betovert heeft, maar het feit dat jij lief tegen hem doet en je niet durt te verweren geeft hem nog niet het recht jou te mogen slaan en jouw dure spullen te vernielen. Dat is geen wederzijdse verliefdheid maar een hevig verliefd meisje op een grote klier met een hevig verliefd slaafje wiers verliefdheid wordt beantwoord met geweld en pesterijen.

Die verdiend jouw liefde niet. Ga onmiddelijk met deze klachten naar de politie en doe aangifte tegen hem wegens geweldpleging. Je zal niet het eerste meisje zijn die hem geloofd als hij je zoent en beloofd het niet meer te doen en later alsnog slachtoffer is van een kerel die beloofd en beloofd maar toch maar blijft slaan.....

Wees de eerste verstandige en wees blij dat jij voor jezelf koos en dit voorkomen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n jongen moet je helemaal niet terug willen. Iemand die je zo als oud vuil behandeld is jou niet waard. Hoef je van niemand te accepteren. Blaf je? Heb je de behoefte om achter katten aan te rennen? Heb je een halsband om? Ik denk het niet. Je bent geen hond, dus laat je ook niet zo behandelen. Ga leuke dingen doen met vriendinnen en laat deze jongen links liggen. Er zijn genoeg lieve jongens die jou wel met respect weten te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik nog belangrijker vind dan bovenstaande redenen:

Vind jij hem veilig als vader voor je kinderen???

Eenmaal het begint, gebeurt het vaak nog eens. Zijn reaktie, en gebrek aan spijt, maakt duidelijk dat hij alleen jou de schuld geeft van de aanleiding, en tegelijkertijd dat hij laf is door steun te zoeken bij de vrienden door hen partij te laten kiezen voor hem en tegen jou. Dat is niet erg mooi van hem.

Misschien heb je hem wel enorm, enorm gekwetst en was dit de enige reaktie die hij op dat moment kende. Dat weet ik niet. Ik was er niet bij en weet niet wat je zei tegen hem.

Maar nu je toch op dit punt staat kun je je wel afvragen of je dit wilt voor je toekomst. En dan bedoel ik voor je toekomstige gezin.

En nog iets, als het wel goedkomt, kun je dit voorval dan volledig vergeven of blijft er altijd iets 'hangen'?
Als dat zo is, ben je je innerlijke lach kwijt.

Ben je verliefd op wie je eigenlijk wil dat hij is,
of op wie hij werkelijk is en altijd zal zijn?
Wat wil je??