Waarom vinden sommige vrouwen het niet erg om door hun man geslagen te worden?

Een vriendin waar ik mee om ging in het verleden ( ik heb me contact met haar verbroken) Ze vond het normaal als haar toekomstige man haar zou slaan? Ik snapte het nooit.

Toegevoegd na 4 uur:
Voor alle duidelijkheid : ik heb geen contact meer met haar!

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk in een gewelddadig gezin opgegroeid. Ik kan me niet voorstellen ,dat als je in een liefdevol en vreedzaam gezin opgroeit zo iets zou pikken en het dan ook nog normaal vindt!

Er zijn vrouwen of mannen die het fijn vinden om geslagen te worden bij de seks. Volgens mij heet dat S.M.

sommige mensen maken erg moeilijk vrienden, laat staan dat ze makkelijk een relatie krijgen. dan kan ik ergens (een klein beetje) nog begrijpen dat deze mensen slechter omgangsvormen gewoon zouden accepteren, als ze dan maar die relatie weten te behouden, al kan ik me helemaal niet erg vinden, niet voorstellen

Er zijn nu eenmaal mensen die zo'n erg minderwaardigheidscomplex hebben en zo'n hekel aan zichzelf hebben dat ze zelfs vinden die klappen te verdienen. Dit zijn vaak mensen die geneigd zijn zichzelf ook nog te beschadigen. Het is niet netjes als die toekomtige man eraan mee zou werken....dat zal hoogstwaarschijnlijk wel niet. Misschien is het een idee deze vriendin verder te leren kennen en je eens in haar te verdiepen....waarom ze dat nou zo prettig zou vinden en waarom die man haar zou moeten slaan. Misschien moet er hard aan haar zelfvertrouwen en minderwaardigheidscomplex gesleuteld worden....

Interessante vraag. Niemand kan hier exact het juiste antwoord op geven, behalve dat meisje zelf. We kunnen alleen gaan gissen. Ik kan je wel vertellen dat dit meisje waarschijnlijk een laag zelfbeeld heeft en zichzelf daarom laat mishandelen. Een andere mogelijkheid is dat ze het stiekem wel lekker vindt om onderdanig te zijn aan een man.

Ik ben er 99% van overtuigd dat je vriendin niet de waarheid spreekt. Geen enkel mens vind het fijn om mishandelt te worden. Sommige zijn overtuigd dat ze het ' verdienen' door een extreem minderwaardigheidscomplex, sommige hebben angst om weg te gaan, sommige houden heel veel van hun man en nemen de klappen voor ' lief' maar nogmaals..geen enkel persoon vind het fijn om geslagen te worden. Echter...als je daar voor uit zou komen ( niet alleen tegenover een vriendin maar met name tegenover jezelf ) betekent het dat je ook wat moet gaan veranderen. Daar heeft ze ongetwijfeld angst voor. Wat voor angst en waarom is zo niet te zeggen....maar daarom komt ze er liever niet voor uit en zegt ze dat ze het niet zo erg vind. kortom; je vriendin liegt. Tegenover jou, en waarschijnlijk ook tegenover zichzelf.

Sommige vrouwen willen alles liever dan hun man verlaten, of dat hun man hen verlaat. Fysiek geweld is zelfs acceptabel. Geestelijk geweld ook. Dit komt vaker voor dan je denkt. Beide partijen klampen zich zo aan elkaar vast dat het kan omslaan in geweld. Er ontstaan regels en geboden, aanpassingsgedrag, verwijten, agressie.. waarom benadruk je zo dat je het contact hebt verbroken?

Daar kan ik je zoveel antwoorden op geven.. Verleden met huiselijk geweld, denken niet beter te verdienen.. Vrouwen die zonder vader, oftewel goed voorbeeld zijn opgegroeid geven er ook wel eens aan toe.. Als er kinderen in het spel zijn blijven vrouwen ook wel eens langer hangen dan zou moeten! Deze vrouwen laten zich niet slaan en vinden het wel erg. Ze zijn alleen te zwak om deze man te verlaten omdat ze niet genoeg van zichzelf houden. Ik ben ook geslagen, maar heb hier nooit om gevraagd. Je weet dat je weg moet maar durf de stap nooit te zetten. Meer teken van zwakte, ipv genot.. Misschien een ideetje om je vriendin wat eigenwaarde aan te praten, en haar te laten zien dat de échte wereld zo niet werkt.

de enige reden die ik kan bedenken is als een vrouw dit prettig vind. de spanning (slaan doe je over het algemeen niet uit liefde en respect) de pijn van het slaan, en psychologische effect wat het heeft, en de wetenschap dat iemand in staat is te slaan vind ik persoonlijk totaal niet aantrekkelijk. elke vrouw de het niet erg vind heeft hulp nodig. dit staat los of het geaccepteerd is door welke gemeenschap dan ook, of men is opgegroeid met slaag, en of de vrouw haar vuile was niet buiten wil hangen (al dan niet uit schaamte, of zelfs het idee dat ze de klappen heeft verdiend) welke vorm van machtstrijd dan ook is gewoon niet gezond (ook niet als dader en slachtoffer zijn opgeroeid met de gedachte dat slaag normaal is) snap alleen even niet je toevoeging dat je geen contact meer met haar hebt, misschien dat je me dit uit kan leggen? en dan zijn er natuurlijk mensen de bv hun kelder erop ingericht hebben, maar dan is het slaan een spelletje en beleeft men er plezier aan maar dat is een heel ander laken en pak (slaag)

Dat ligt aan haar opvoeding. Als zij thuis door haar ouder(s) geslagen is, vind zij dit normaal. Alles wat je vroeger mee hebt gemaakt, zoek je in je volwassenjaren onbewust weer op. Ik heb een het boek "Als hij maar gelukkig is " gelezen en daar word dit gedrag heel duidelijk omschreven en uitgelegd waarom mensen dit accepteren.

dan zij zit niet goed bij...kan ook dat zij heeft in familie wie slaan ze vrouwen..of haar moeder ...daardoor zij denk dat slaan is goed want zij ken beter leven niet

In mijn jeugd heb ik eens verkering gehad met een meisje dat er graag 'onder gehouden' wilde worden. Een beetje als s.m. Voor haar betekende dit iets als een zich veilig voelen bij een sterke man. Toen onze verkering al heel lang voorbij was, hoorde ik van haar dat ze zich tegenover een badmeester in het buitenland tijdens een vakantie wat erg uitdagend had gedragen. Nadat zij op geen enkele waarschuwing gereageerd had, werd die badmeester op een bepaald moment vreselijk boos en gaf haar enkele meppen op haar achterste. En jawel hoor..ze had daarna meteen verkering met die badmeester.. Wellicht zijn er meerder oorzaken/redenen aan te wijzen.. maar dit heb ik van heel nabij meegemaakt.. Groet, Ton

Sommige vrouwen hebben er (hoe triest het ook is )erg veel voor over om een slechte relatie gaande te houden . Dit gebeurd vaak uit angst voor het alleen zijn ,het geen onderdak of financiele middelen hebben en in veel gevallen afhankelijk zijn van de man.

Het kan best zijn, dat je voormalige vriendin is opgegroeid met veel slaag. Dus daar is ze dan volkomen aan gewend. Maar belangrijker is: zij heeft dit altijd doorstaan, dus op een of andere manier is dit een ^veilige^ situatie voor haar. Het zal in een relatie waarschijnlijk fout gaan, ze zal een man uitzoeken die 'veilig' is en haar slaat. Totdat de situatie onhoudbaar is geworden. Ze zal die man de schuld geven, of zeggen dat ze op 'verkeerde mannen' valt. Ze moeten leren dat slaan niet bij een relatie hoort, maar dit leerproces is een lange en moeizame weg.

Het is niet normaal dat je binnen een relatie de ander mishandeld, mishandelen dat doe je gewoon niet ook niet binnen een beginnend contact. Kan zijn dat het een manier van leven voor jou vriendin is geworden omdat ze al vaak met mannen is geweest die slaan om zich op een vrouw af te reageren. Misschien wil ze liever geen man die te lief voor haar is omdat zij hem anders de baas speelt? Eigenlijk weet ik zeker dat dit soort klappen een band alleen maar kan vernielen, niets is zo vernederend als klappen en degene die ze uitdeelt daarvoor heb je geen respect meer. Geweld hoort niet in een relatie; wat er wel in mag is een beetje spanning dat wil zeggen dat er soms ruzie nodig is, Dat iemand die het overal alleen maar mee eens is de relatie een beetje grijs en doods maakt en dat is ook niet goed.

Jij trekt een conclusie die niet waar is. Het kan zijn dat vrouwen gevoelens van wellicht schaamte wegstoppen, maar dat ze het niet erg vinden is wel erg kort door de bocht. Ik ben ervan overtuigd dat ze het wel erg vinden. Vaak, heel vaak ligt de grondslag in het verleden. Hoe zijn ze als kind behandeld en hoeveel eigenwaarde hebben ze daarmee gekregen. Eigenwaarde hangt samen met grenzen kunnen aangeven. Tot hier en niet verder.

We moeten niet vergeten dat we in dit land met vele verschillende culturen leven. Iedere cultuur heeft weer andere opvattingen over wat goed en verkeerd is. In onze Westerse cultuur zijn we het er allemaal over eens dat man en vrouw gelijkwaardig zijn en dat gebruik van geweld zeer verwerpelijk en een teken van zwakte is. Ondertussen wonen er ook een miljoen moslims in ons land voor wie zulke beginselen soms minder vanzelfsprekend zijn. In de islamitische cultuur heerst de opvatting dat een man die zijn vrouw slaat, daarmee laat zien dat hij van haar houdt. Een man die zijn vrouw niet slaat, wordt gezien als een zwakke man (zie punt 4 in de bron). In die bron zie je dat er in andere culturen meer meisjes zijn die er zo over denken als jouw vriendin. Voor hen is het normaal als ze soms geslagen worden. Dat heeft met hun cultuur te maken. Volgens sommigen is die cultuur een verrijking voor onze samenleving, anderen vinden dat we die cultuur moeten weren. Toegevoegd na 1 minuut: Nu weet ik natuurlijk niet of jouw vriendin uit de islamitische of een andere niet-westerse cultuur komt, mijn antwoord is dan ook niet bedoeld als de enige verklaring voor de opvatting van jouw vriendin. Maar ik zag dat dit aspect nog niet in de vorige antwoorden voorkwam, dus ik wil er alleen mee laten zien dat het ook met cultuur te maken kan hebben.

Helaas is in sommige huwelijksrelaties slaan een omgangsvorm, Het is gebleken dat er ook veel vrouwen zijn met losse handjes. Als er sprake is van huiselijk geweld is er een wettelijke basis om dit aan te pakken. Persoonlijk kan ik me er weinig bij voorstellen dat de geslagen partner (M/V) dit prettig zou vinden. Met SM heeft het niets te maken, dat is een gecontroleerde setting waarbij de "slaaf "(de gedomineerde) een sleutelwoord heeft welke de actie onmiddellijk doet stoppen. Ik zou huiselijk geweld dan ook niet koppelen aan SM. Wat mensen voor spelletjes in hun slaapkamer doen met wederzijdse instemming is hun zaak. Je ex vriendin heeft een standpunt wat jou zo bevreemdt, dat je de relatie niet kunt aanhouden met haar. Zij is daar waarschijnlijk niet echt over na gaan denken. Ze zit mogelijk vast in een ongezond patroon welke ze (schijnbaar) zelf in stand houdt. Slaan hoort niet thuis in welke relatie dan ook, het maakt echt meer kapot dan je lief is. Als er kinderen getuige van zijn , kunnen die daar een lelijk trauma aan overhouden.

ieder zijn pijngrens en waardengrens ligt anders. Ik denk wel dat vrouwen die geslagen worden of mannne die geslagen worden want dat zou ook bstaan het niet zo zer niet erg vinden , maar eerder bang hebben om het te melden. Iemand die opgevoed is in een hardhandig milieu kan het ook als 'normaal' ervaren inderdaad.

Waarschijnlijk vind ze het wel degelijk erg om geslagen te worden! Ik denk dat het te maken heeft met niet alleen durven zijn en dan maar alles pikken van die vent. Die man niet kwijt willen raken of zoveel van die man houden dat ze het normaal is gaan vinden om geslagen te worden.

ik ben zelf geslagen door mijn ex partner. en liet ook niet aan de buitenwereld zien dat je er problemen mee hebt. hoe moeilıjk je het ook heb ın zo een relatıe. je denkt vaak dat het je eıgen schuld ıs. en je denkt als ık maar genoeg mıj best doe houd dıe er waarschıjnlıjk wel mee op. of als ık maar laat zıen dat het goed gaat dan gaat het ook goed. en angst. angst doet veel met ıemand zeker ın een relatıe. waarom zıj het deed kan ık nıet zeggen. maar als je eenmaal ın zo een relatıe zıt kom je er moeılıjk uıt en zeker als je je vrıenden verlıest. dan voel je je nog kleıner en mınder zeker. ın zo een relatıe wordt je zelfvertrouwen de grond ın geboord. je vınd jezelf op een gegeven moment nıets meer waard. je denkt dat het normaal ıs. daarom denk ık Toegevoegd na 3 minuten: en daarbıj zoals hıer veel wordt genoemd. dat het uıt je verleden komt. of er ın huıs dan vast huıselıjkgeweld was.. nou ık kom uıt een prıma famılıe bıj ons ıs er nooıt huıselıjkgeweld geweest. heb zelf altıjd me bekkie bıj me gehad. laat normaal nıet over me heen lopen. en toch gebeurde het mıj ook.

Waar nog niemand echt aan gedacht heeft, is dat die vrouw het misschien wil om psychische pijnen te laten vervagen, door lichamelijk geweld in de plaats? Het verhaal van de jongeren die zich snijden is iedereen wel bekend. Ze hebben veel persoonlijke problemen, en zeggen te snijden "omdat dat soort pijn beter is dan de emotionele pijn waarmee ze zitten". Ze gaan bijna houden van die lichamelijke pijn, want dat is iets wat ze kunnen vatten, iets dat ze onder controle hebben, en de ergere pijnen kunnen daarmee even vergeten worden. Je bewust laten aftuigen door je man, lijkt mij dus een andere vorm van zelfdestructief gedrag. De vrouw voelt zich niet goed in haar vel, heeft geen eigenwaarde meer, en haalt zodanig voldoening uit het mishandeld worden. Het biedt een tijdelijke 'ontsnapping' uit de andere zorgen. In dat geval kan het dus wel dat iemand geslagen worden "niet erg vindt". Deze vrouw heeft zich er waarschijnlijk ook gewoon van overtuigd dat ze niets waard is en het dus verdiend. Met "ik vind het normaal dat mijn man mij zou slagen" bedoelt ze dan misschien: ik verdien dat toch gewoon, dus ik zou het hem niet kwalijk nemen. Maar natuurlijk zijn deze gedachten helemaal niet in orde, en heeft die vrouw hulp nodig. Dit lijkt mij in ieder geval wel het antwoord op waarom zij dit zegt en wat ze er waarschijnlijk mee bedoelt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100