Wat bedoelt een man als hij zegt "Ik ben niet verliefd op je maar ik houd wel van je"?

Of, "Ik ben niet verliefd op je" Maar dan wel alles doen wat in een liefdesrelatie tussen man en vrouw plaatsvindt?

Toegevoegd na 22 seconden:
En het heeft volgens mij een spirituele bedoeling.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben geen man, maar ik beantwoord toch: Er zijn mensen die zich niet of nooit zullen herkennen in wat onder "verliefdheid" wordt verstaan. Vlinders in de buik en dat soort dingen. Daarom kunnen die mensen nog wel van iemand houden. Liefde voelen voor iemand hoeft niet verliefdheid te zijn. Jouw toevoeging over spirituele bedoelingen doet mij denken aan tantra, of dat wat er tegenwoordig vaak onder verstaan wordt. Misschien bedoelt hij dat. http://www.tantra.nl/00000095f00c95bce/index.html http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/2465-tantra-sex-tantrische-sex.html

Nadat de vlinders weggevlogen zijn en aan de andere kant van de planeet een storm veroorzaakt hebben, blijft, als het goed is, het 'houden van' over. Het diepere gevoel van verbondenheid waarbij de hormonen niet constant door de tent vliegen, maar waarbij je wel weet dat je bij elkaar hoort en een groot deel van jezelf en van je leven met elkaar wil delen. Voor de meeste mensen is dat meer dan genoeg. Toegevoegd na 9 uur: Als dit gaat over een prille relatie, dan zou ik persoonlijk toch zeker verliefdheid verwachten. Als die man zo zeker weet dat hij niet verliefd is maar verder wel alles met de partner doet wat binnen een prille relatie gebruikelijk is, slaat hij een fase over. Niet zo wenselijk, alhoewel je het bij verstandshuwelijken ook vaak goed ziet gaan. Maar ik zou wel bezorgd zijn dat die man vandaag of morgen iemand tegenkomt waar hij WEL verliefd op wordt en dan zijn biezen pakt.

Na een tijdje in een relatie valt bij veel mensen de verliefdheid weg. Je houdt nog wel van elkaar, doet alles samen en dergelijke, maar het verliefde gevoel (staren naar elkaar, blozen, zenuwachtig zijn, niet van elkaar af kunnen blijven, elkaar constant contacteren ed) valt meestal weg. Bij sommige stellen bestaat dit nog wel. Bij de een heel veel, bij de ander in mindere mate. Als iemand dit zegt tegen je kan het verschillende dingen betekenen. Dit kan betekenen dat iemand eigenlijk wil stoppen met de relatie, omdat die persoon de relatie alleen ziet als, houden van, als vrienden. Maar het kan ook betekenen dat die persoon gewoon verder wil met die persoon, met heel zijn hart, maar dat de verliefdheid gewoon weg is (hoewel dat niet erg hoeft te zijn)

Dat betekent dat hij wel de lol van een relatie wilt(sex) maar niet de lasten.

Vergeet niet: 'houden-van' heeft in de meeste gevallen een veel diepere betekenis dan verliefdheid. Verliefdheid is maar tijdelijk. Een mens kan niet zijn leven lang verliefd op iemand zijn. Zo zit een mens gewoon niet in elkaar. Eigenlijk zou de man het woordje 'maar' en 'wel' weg moeten laten, dan krijgt de uitspraak nog meer lading: "Ik ben niet verliefd op je, ik HOU juist van je!

Dat jij wordt gebruikt door die man . Als je een liefdesrelatie hebt dan komt de liefde van beide kanten . Dus hij wil de liefde van jou wel ontvangen maar hij wil of kan de liefde niet aan jou geven . Volgens mij voelt hij zich tot jou aangetrokken omdat wat jij doet allemaal en jou kennis over bijna alles . En dat maakt jou tot een interesant persoon om mee om te gaan .

Ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd of hart kijken, maar ik denk dat hij gewoon echt bedoelt dat hij van je houdt. Verliefdheid is meestal maar tijdelijk en het is best mogelijk dat hij dat 'hoofdstuk' heeft overgeslagen, bewust of onbewust. Dat hij in jou de soulmate heeft gevonden naar/op wie hij misschien wel godweet hoe lang heeft gezocht/gewacht. Ik vind het wel mooi dat hij zich zo durft te uiten. :)

Oei... Bij mij zouden alle alarmbellen afgaan, als hij dat zegt. Als ik het goed begrijp gaat hij wel met je naar bed? En vervolgens zegt hij dat hij niet verliefd is??? Lekker dan! Hij speelt dus met jouw gevoelens. Of hij durft zijn ware gevoelens niet te uiten. Het klinkt alsof hij zich indekt. Als dit een situatie is waarin jullie elkaar nog te kort kennen om écht over "houden van" te spreken, maar waarin wél wordt gevreeën, dan zou ik per direct met dat laatste stoppen.

Het ligt er erg aan hoe lang jullie al met elkaar een relatie hebben. Als dat pas kort is (enkele weken/maanden) zou ik het toch wel als een waarschuwingsteken zien. Zeker als jij wel verliefd bent. Hij is wel eerlijk... Maar jullie gevoelens voor elkaar zijn dan niet hetzelfde. En hij bouwt een beetje de mogelijkheid in om hierop terug te komen als hij iemand tegenkomt waar hij wel verliefd op is.

Ik vind de ' maar' in deze zin een beetje raar. Vermoedelijk heeft het te maken met ZIJN definitie van verliefd zijn. En los daarvan is het eigenlijk een compliment, maar dat hangt weer af van welke soort relatie jullie hebben. Verliefd is een fase, meestal in het begin van een relatie die sterk door hormonen gestuurd is, veel fysieke aanwezigheid verlangt en je normale denken en functioneren eigenlijk even op een laag pitje / tweede plan zet. Als het goed is, maakt een relatie na die eerste verliefdheid plaats voor iets anders - vaak iets beters - dat we dan 'houden van' noemen. Het lastige met houden van is dat je ook heel veel van mensen kunt houden waar je geen liefdesrelatie mee wilt / hebt ; je ouders, je kinderen, je broers en zussen, een goede vriend of vriendin....Als hij op dat type ' houden van' duidt, heb je er niks aan als je zelf eigenlijk op een liefdesrelatie uit was. Zo kreeg ik ooit een relatie met iemand die vóór mij een relatie had met een meisje dat hij huizenhoog op een voetstuk had geplaatst, dat hij adoreerde en waar hij stapel op was, maar die hem gigantisch heeft bedonderd waardoor hij vrij hard met zijn voetjes op aarde terecht is gekomen.Toen ik een jaar ofzo daarna een relatie met hem kreeg, merkte hij na een tijdje dat hij het vervelend vond dat hij niet echt ' verliefd' op me was ; of liever : hij had me niet huizenhoog op een voetstuk geplaatst als onderwerp van aanbidding, (dat had-ie wel afgeleerd) maar we hadden van meet af aan een heel leuke, gelijkwaardige relatie waar absoluut serieus toekomst in zat. Het KAN dus heel positief uitpakken. Maar het kan ook heel goed zijn dat dit een man is die wel de lusten maar niet de lasten van een (vaste) relatie wil hebben ; dan is het meer de categorie ' k*tsmoes" ; ik geef wel om je maar ik ben niet verliefd op je.....yeah, sure....dat kun je 100 keer in een spiritueel jasje proberen te steken, (zeker als de vrouw in kwestie daar gevoelig voor is), maar het is en blijft een vreemd verhaal. Jij kent vermoedelijk de man in kwestie, dus jij zult - als je om je eigen eventuele verliefdheid heen kunt kijken - het beste kunnen beoordelen of het gewoon een heel serieuze man is zonder behoefte aan overdreven romantische poespas, maar wel iemand op wie je kunt bouwen OF een lapzwans die alleen sex wil maar geen ´commitment´. In het eerste geval: houden zo. In het tweede geval : opzouten met die hap.

In tegenstelling tot veel vrouwen (sorry als ik generaliseer ;) bedoelen mannen meestal gewoon wat ze zeggen. Dus als hij zegt: ik ben niet verliefd op je, maar ik houd wel van je. Dan betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat hij niet verliefd op je is, maar dat hij wel van je houdt. Niet meer, en niet minder. Misschien is het wel goed om hier eens met hem over door te praten. Het lijkt me handig om uit te vinden op welke manier hij van je houdt: op een broer/zus manier, op een 'gewoon vrienden' manier of als een vriend/vriendin(relatie)-manier.

Er is een verschil tussen verliefd zijn, en iemand lief hebben. Liefde heb je in vele maten en vormen, zo heb je de liefde voor je ouders en/of je eigen kinderen. Zo kan je een vorm van liefde hebben die voor iedereen of alles bedoeld is. Als je beseft dat alles om je heen 'leven' is, en je daar de volle compassie voor hebt, dan komt ook daar de liefde uit voort. Zelfs voor je vijanden. De liefde binnen een liefdesrelatie is vaak nog een klein stapje verder. Want je partner wil je namelijk iets extra's geven, iets wat je dan speciaal bewaard voor de ander. Iets wat je anderen in zijn algemeenheid niet kunt of wilt geven. Dus ook niet je ouders, of je eigen kinderen (die al veel liefde van je krijgen). Dat stukje liefde kan je bijvoorbeeld uiten in het zoenen, innige knuffelen en intimiteit die verder gaat tussen de lakens. In een monogame relatie, is er maar 1 speciaal iemand die je het stukje extra wilt geven. Je wilt je partner namelijk het gevoel geven dat hij echt speciaal voor je is. Als je in de liefde geen onderscheidt meer kunt maken en het voor iedereen gelijk houdt, zal je partner niet meer het gevoel kunnen hebben dat hij speciaal is. En wat niet speciaal is, is gewoontjes. Jaloezie ligt dan om de hoek. Elke vorm van liefde is waardevol en vaak onmisbaar. ---- Daarnaast heeft verliefdheid ook hele specifieke symptomen. Namelijk de kriebels in je buik. Niet meer kunnen functioneren. Verliefdheid kan je dus heel specifiek bij jezelf voelen. Dus kan je het hebben of niet. Na een tijdje verdwijnt de verliefdheid, want de symptomen zijn dusdanig ernstig dat je ervoor kiest om ook te blijven functioneren in de maatschappij. Continue verliefdheid kan je ook afbreken en is het verminderen van verliefdheid ook een zelfbescherming om te kunnen blijven functioneren in het leven. (Je moet immers ook nog eten). --- Wat iemand in een relatie zoekt, verschilt per persoon. Ook tussen de personen binnen een relatie.

Als je van iemand houd hoef je niet persee verliefd op diegene te zijn, hij zou je niet kwijt willen maar hij is ook niet verliefd op je.

Volgens mij betekent dat dat deze man de verliefdheid voorbij is en is overgegaan naar het veel diepere gevoel van liefde.

Ik wil geen relatie/verkering maar ik geef wel veel om je.

Goh, dat zou mijn man kunnen zijn. Met andere vrouwen naar bed willen omdat er een spirituele klik zou zijn, ook zeggen van mij te houden maar ondertussen na 20 jaar huwelijk de benen nemen omdat er geen passie meer zou zijn.

Dat betekent dat hij je wel lief heeft en het beste voor je wilt, maar dat hij zelf nooit in staat zal zijn volledig voor je te gaan (wel gewoon een vriend blijven)!...

Dan probeert ie al voorzichtjes aan te geven dat hij eigenlijk ook sex met anderen wil. Pas op!

Dat het verliefd zijn verdwenen is , maar toch nog met ju wil zijn.Maar pas op , die 3 woorden kun ju makkelijk Zeggen !

Als ik 2 mensen moest zien die een relatie hebben en de ene zegt DAT tegen de andere dan ben ik er vrij zeker van dat mijn maag 360 graden gaat keren, en een spontane kotsbui zou plaatsvinden. In een relatie hou je van je partner, en ben je er verliefd op. That's it.

Dat hij vrijblijvend sex met je wil hebben, want hij is niet verliefd ( dus het heeft geen diepgang) maar hij houdt wel van je. Kijk uit, want dit klinkt helemaal niet goed. Laat je niet gebruiken.

Dan is de oxytocine uitgewerkt en heeft deze man een zeer diepe genegenheid voor je en accepteert je zoals je bent en niet zoals een persoon die door verliefdheid (nog) blind is voor wie je werkelijk bent.

Het is altijd grappig en spectaculair als ik internet programma's op internet zie over hoe je je vrouw of man verliefd op jou. Verliefdheid is iets instinctmatig het is ons lichaam dat zegt met deze persoon wil ik mij voortplanten. Het is al lang aangetoond dat wij niet erg monogaam zijn en ons lichaam wil dat we met meerdere mensen seks hebben. Na verliefdheid is het de bedoeling dat er liefde komt. Een gevoel van "houden van". Je weet dat je goed bij elkaar past en graag tezamen verder wilt gaan. Je kan proberen om de verliefdheid te behouden maar zelf de stoerste man zal ooit is moeten zijn gevoelens tonen, en verder gaan... Dit is waarschijnlijk een van de grootste redenen waarom er veel relaties stuk lopen de verliefdheid is weg maar het houden van is er niet.. Toegevoegd na 8 minuten: Aan de andere kant zoals vele andere zeggen als deze relatie nog maar pas begonnen is en niet zo lang bezig is. En hij dit al zegt is dit gewoon ik ben niet verliefd op je maar ik wil wel seks en affectie van je... Oftewel hij gebruikte je. ALs het een zeer lange relatie is kan het gewoon een overgang zijn van houden van;

Hij wil je niet kwijt, je bent belangrijk voor hem. Hij houd dus van je. Maar hij wil niet verder met je. Hij houd van je als een vriend, of als een broer. Maar niet zo ver dat hij met je wil trouwen.

Ik heb erop zitten broeden wat je toch wel kan bedoelen met: ***en het heeft volgens mij een spirituele bedoeling...*** Ik probeer nu dus om dit spiritueel te benaderen: Wanneer iemand een diepgaande en langdurige bewustzijnsontwikkeling heeft ervaren kan het zijn dat hij ("hij" nu maar even, maar natuurlijk geldt dit ook voor een vrouw) vervuld is van universele liefde. Een liefde die hij voor de mensheid in het geheel voelt. Met daarbij een verbondenheid die hij met de hele mensheid voelt. Vandaaruit zou hij tegen jou kunnen zeggen: ik ben niet verliefd op je. Omdat zijn gevoel de emotionele rollercoaster van het verliefd zijn overstijgt. Hij zegt: maar ik houd wel van je. Hij kan die grootse liefde bedoelen die hij voor iedereen voelt. Want als je zo ver bent is je liefde niet meer gericht op 1 persoon. Is het dan mogelijk dat hij evengoed wel graag met je vrijt? Ja, dat kan, het is mogelijk dat juist hij met een vreugdevolle vrijheid, zonder frustraties en remmingen, en met blije liefde met je vrijt. En toch geloof ik niet dat dit hier aan de hand is. O.a. om het woordje "maar"... Hij had kunnen zeggen: Ik ben niet verliefd op je, ik hóud van je! en dan met een stralende open glimlach he.! Zo één waar jij ook van gaat stralen. Zijn we meteen bij mijn tweede bezwaar: Jij straalt niet, je voelt je ongelukkig. Dus, ik vraag me ernstig af of hij die uitspraak wel spiritueel bedoelt, of dat het zijn bedoeling is dat jij dat denkt omdat hij weet dat hij jou daardoor open en gewillig maakt, omdat jij je fysiek dan makkelijker aan hem overgeeft. Ik zou hopen dat ik ongelijk heb.

Als een man bij voorbaat uitsluit dat hij niet verliefd op je is, is het goed om te weten of dat te maken heeft dat er een verliefdheid heeft plaatsgevonden en die nu verdwenen is? Of dat de man zeker weet dat hij nu niet verliefd op je is maar dat de mogelijkheid altijd aanwezig is dat dit ten aller tijde zou kunnen gebeuren (dit is de beste optie)? Of dat de man nu niet verliefd is en de man er bepaalde reden op nahoudt waarbij hij zeker weer dat verliefdheid nooit een optie zal worden. Alle 3 deze opties zijn mogelijk. Er is meer informatie nodig, en op basis van dit gegeven is het heel erg moeilijk om er een betekenis aan te geven wat een man hier precies mee bedoeld. 'Houden van' is een heel breed begrip... Je kunt van alles houden, van je moeder, je kat, de aardige man van de kantine op de sportclub... Het kan betekenen dat de man bedoeld dat hij ooit verliefd op je was en dat deze verliefdheid is veranderd in iets anders. Dat zou hij nu houden van kunnen noemen, maar wat hij er precies mee bedoeld is niet duidelijk, we kunnen met een paar regeltjes tekst niet in het innerlijk van de man kijken. De man zou wel eens op een hele intense manier van je kunnen houden, maar net niet verliefd zijn. Een ding nog, pas op voor manipulatie. Heb je sterk het gevoel aan het lijntje te worden gehouden, en wordt je niet blij van de hele situatie, dan kun je je gerust afvragen of het wel verstandig is om deze man nog in je leven te houden.

Velen hebben een antwoord gegeven op je vraag. Toch denk ik dat jouw man jou beter kan uitleggen, wat hij hiermee bedoelt dan wij! Ik ging ook steeds aan anderen vragen wat mijn vriend zou bedoelen. Tot ik mezelf ging aanleren om zelf met hem te gaan praten en realiseer me dat het toch velen malen beter is! Zoek het antwoord bij je man! Anderen kunnen slechts meedenken, maar kunnen je niet het antwoord geven! Praat over je eigen gevoelens en krop niets op!

Een oudcollega zei het eens tegen een vriendin die hij op een nette manier kwijt wilde, alleen maakte hij de toevoeging erbij maar ik hou ook van mijn hond... Praat met hem en laat hem gewoon duidelijk zijn.

Ik denk dat hij een andere minnares heeft, of minnaressen. Mannen hebben nooit een alleen maar spirituele bedoeling. Mogelijk wil hij ook alleen maar zeggen, dat hij je ""best aardig"" vindt. Ik zou er niet teveel betekenis aan hechten.

Ook ik ben nooit verliefd geweest op mijn vriend, wel hou ik enorm veel van hem. Dat houden van is langzaam gekomen en ik zou echt niet zonder hem kunnen in mijn leven. Er is dus niets mis mee als iemand zegt ik ben niet verliefd op je, maar hou van je. Ik heb gewoon seks en alles er op en er aan. Hij is trouwens van verliefd geweest op mij. Het is een wel een klein beetje een gemis dat ik niet verliefd ben geweest op hem. Maar aan de andere kant ook heerlijk. Geen onzekerheden toestanden, geen slapeloze nachten. Toegevoegd na 1 minuut: Hij is trouwens wel verliefd geweest op mij. Wilde ik schrijven.

Als een man verliefd is verliest hij doorgaans zijn zinnen en zijn verstand. 'Houden van' betekent voor een man dat hij je respecteert, dat hij graag bij jou is, maar dat hij het zonder jou ook wel redt. Bij verliefdheid is dat laatste niet het geval, zonder jou kan hij dan bij wijze van spreken niet leven.

Ik ben een vrouw maar als je vriend zei dat hij hou wel van je en niet verliefd op je dat beteken hij houdt wel van je als hij houdt wel van zijn moeder of zijn zus of iets bv zijn hondje of zijn auto maar niet verliefd op je als zijn lieve vrouw bv in het Engels (he doesnot love you but he likes you very much) hij houdt wel van je als zijn eigendom bezetten en het is ook soort liefde maar niet echt liefde tussen man en vrouw

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100