Hoe wens je iemand toch een gelukkige verjaardag, terwijl die terminaal is?

hoe wens je iemand een gelukkige verjaardag, terwijl die terminaal is? Die heeft maar een paar dagen meer. Niks zeggen gaat niet, en een "gelukkige verjaardag wensen ook niet. Hoe ga je er mee om en wat kan je zeggen?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
95.1K

Het beste antwoord

Ik heb een aantal jaren geleden een dergelijke situatie meegemaakt'

Ik heb er met de betreffende vrouw gewoon over gepraat en haar het volgende gezegd:

Natuurlijk kunnen we vandaag niet als een feestdag bestempelen..maar niettemin wil ik je van harte feliciteren met je verjaardag.
Het mooiste cadeau zou zijn als je uit je lijden werd verlost..en je op zachte, vredige, wijze zou mogen inslapen.

Met een kus..zonder woorden..nam ik daarna afscheid van haar..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

Je kunt hem laten weten dat je zijn verjaardag niet vergeten bent, maar in deze omstandigheden niet goed weet wat je moet zeggen.

Als de persoon in kwestie goed aanspreekbaar is en je relatie met hem goed is kun je ook vragen hoe hij het ervaart om in deze omstandigheid jarig te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een collega van mn man zn werk......niks zeggen is ook iets....we willen hem niet vergeten. maar een fijne verjaardag?? ja hij is er nog....is nog jong om al te moeten gaan.....het is ook een afscheid he.....we zijn wel blij dat hij zn verjaardag nog kan vieren, want lag al een week in coma ma is nu weer wakker....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg wat je hier schrijft, dat je blij bent dat hij deze verjaardag nog kan vieren en dat jullie het best moeilijk vinden allemaal, maar dat jullie hem toch willen feliciteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee nelly!
Kristal
12 jaar geleden
+1!
Je zou bloemen kunnen brengen/sturen met een mooie kaart.
Het is misschien makkelijker voor je om op te schrijven wat je hem wilt zeggen, dat kan op de kaart.
Eventueel zou je ongeveer het volgende kunnen schrijven:

**Lieve.../Beste...
We willen je graag laten weten dat we je verjaardag niet vergeten zijn maar weten ook niet zo goed wat we moeten zeggen, dat begrijp je wel.
En toch is deze verjaardag heel bijzonder en hopen we dat deze dag een hele mooie dag mag zijn voor jou en je geliefden.
Zo mooi, dat deze dag niet vergeten wordt.
Wij zullen jou in ieder geval niet vergeten,
dat willen we je op deze manier ook laten weten.
Hartelijke groet van ..
ook aan je vrouw en kinderen (of hun namen)**

Misschien passen bepaalde woorden/zinnen niet bij jullie, of bij hem, maak er je eigen tekst van.
Het is eigenlijk wel heel mooi om bewust iets moois toe te voegen aan zijn laatste verjaardag.
Kristal
12 jaar geleden
Bij verjaardagen zeg ik vaak: ik wens je een heel fijne dag.
Nu weet ik niet of deze persoon zich slecht voelt anders kan je hem nog steeds een fijne dag wensen.