Mijn ex is erg gelukkig met een nieuwe partner. Ik ben mezelf aan het vergelijken met haar. Hoe kan ik dit het beste loslaten en verder gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zus stuurde mij toevallig gisteren deze fraaie spreuk!! (Doe ermee, wat je wilt.....) never get jealous when you see your ex with someone else,
because our parents taught us to give our used toys to the less fortunate.... (vrij vertaald :
word nooit jaloers als je je ex met iemand anders ziet, want onze ouders hebben ons geleerd ons gebruikte speelgoed aan de minder bedeelden te geven... of : het speelgoed, waar we op uitgekeken zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke spreuk!

Het beste antwoord

Jouw gedachtengang is er een die heel veel vrouwen, maar ook mannen, zullen herkennen. Wat doen we onszelf toch aan! Het is helaas menselijk, maar weet dat niemand perfect is, ook de nieuwe vriendin van je ex niet.
Helaas lijkt het gras aan de andere kant van de heuvel soms groener. En soms past iemand anders gewoon beter bij je dan je ex-partner.

Het gevoel van onzekerheid dat jou overvallen heeft, heeft niets te maken met de kwaliteiten van jouw opvolgster, maar alles met jouw gevoel van eigenwaarde. Bedenk je ten eerste dat niemand perfect is. Ten tweede moet je trots(er) worden op jezelf. Zoek leuke afleiding. Leg jezelf in de watten, doe iets waar je je heel mooi van zult voelen en ga leuke dingen doen. Je zult een drempel over moeten, maar na verloop van tijd zul je minder aan je ex en zijn nieuwe partner denken. Je ontmoet, door leuke dingen te doen, vanzelf nieuwe mensen. Krijgt weer aandacht van leuke mensen. Je moet onder de mensen blijven, voor zover je dat al niet deed. Je zult zien dat, als jij jezelf zelfverzekerd opstelt, andere mensen niet om je heen kunnen.
Ga in ieder geval veel van jezelf houden. Je bent het waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Niet meer met je ex omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk aan alle voordelen dat je van hem af bent en hoop dat zij net zo gelukkig wordt met hem als jij de laatste tijd was, denk aan je eigen positieve kanten en laat haar die niet langer beïnvloeden, zorg dat je regelmatig bij andere mensen bent, dus doe ook eens iets voor jezelf, zie de voordelen van het alleen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga op zoek naar een andere vriendin:
je vergeet liefde pas, als je liefde hebt gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennelijk ben je met je gedachten nog erg bezig met je ex. Vraag jezelf eens af wat je daarmee denkt te bereiken. Probeer de situatie te accepteren; pas daarna ben je er klaar voor om zelf een nieuwe start te maken.

Je kunt op twee manieren naar je eigen situatie kijken: als "het einde van een tijdperk" of als "een nieuw begin". De keuze is aan jou!
12 jaar geleden
Volgens mij door te accepteren dat je dus een heel menselijk trekje hebt.

Het is best te begrijpen dat je dit doet, ZELFS al was het ook jouw beslissing om die relatie te beeindigen.

Ooit was je gelukkig met deze partner dus als die nu "opeens" vreselijk gelukkig is met iemand anders, tja dan vraag je je toch af wat zij heeft en jij niet.

Als je zelf HEEL gelukkig bent met iemand anders kun je het mogelijk beter loslaten (maar zelfs DAN kan het door je hoofd spoken).

Wat je kunt doen om jezelf te helpen is tegen jezelf zeggen (1000x) dat je hem, (omwille van jullie goede tijd ooit) GUNT dat hij weer gelukkig is en dat je daarom blij bent dat hij iemand heeft gevonden die bij hem past. En dat zij natuurlijklijk HEEL anders is en dat jij zo niet wilt zijn dus dat je daarom niet wilt vergelijken.

Besef dat je er alleen onzeker van wordt, maar accepteer ook dat je het toch af en toe zult doen dus prijs jezelf als je het ook soms kunt laten

sterkte
12 jaar geleden
Ben jij te vergelijken met iemand anders dan? Misschien zijn er wel overeenkomstige uiterlijkheden of eigenschappen te bespeuren maar jij bent uniek en niet te vervangen. Het feit dat je ex voor een nieuwe partner kiest vertelt mij dat hij niet voor een aansluiting en werken aan een verstaan kiest met jou. Is deze persoon jou wel waard? hoeveel energie gaat het je kosten om in zijn favor te vallen of deze te behouden? Klopt dit binnen het beeld van gelijkwaardigheid?
Als je je ex echt terug wilt in je leven zou ik vooral laten zien dat je je ex niet nodig heb om gelukkig te zijn. Laat zien dat je een eigen leven hebt en als je je ex toevallig tegenkomt gaat het geweldig met je en je hebt verder geen tijd of aandacht meer. Groeten en verder gaan. Je ex mag er wel heel hard aan gaan werken wil jij nog aandacht voor je ex over krijgen. Geen contact meer zoeken, niet bellen, niet mailen of smssen, je hebt het druk en naar je zin. Misschien krijg je het wel zo naar je zin dat je je ex niet meer nodig hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles van hem verwijderen : hyves facebook telefoonnummer, oude berichtjes, krabbeltjes, smsjes...
dan word je niet meer aan hem herinnert,