Wat moet ik doen als een vriend me in de steek laat?

Ik heb een vriend al 6 jaar lang en ik ben ook zijn vriend. We kennen elkaar al van de basisschool. Ongeveer nu 6 jaar. Maar hij zegt dat hij het nu drukker heeft. Ik weet nu niet echt of hij me vriend nog wel is? Hij laat minder van zich horen dan vroeger. Ik ben echt bang dat we geen vrienden meer zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat je moet doen, is gewoon verder leven. Vriendschappen zijn niet voor eeuwig, soms eindigen ze. Wees blij met wat je hebt (de keren dat hij wel van zich laat horen) en maak je niet druk om wat je niet hebt (de keren dat hij niet van zich laat horen). Jouw geluk hangt niet af van je relaties, maar van jezelf.

Als je zulke goede vrienden vrienden bent vtaagt t dan gewoon aan hem dan weet je in iedergeval waar je aan toe bent

Dat is meet sommige vriendschappen. Soms gaan ze helemaal over, zonder aanwijsbare reden. Of je bent uit elkaar gegroeid, op de basisschool heb je nog dezelfde interesses, later kan dat af gaan wijken. Soms hoeft dat geen probleem te zijn, soms wel. Andere vriendschappen komen op een laag pitje en bloeien na een hele tijd, als je elkaar weer eens ergens tegenkomt opnieuw op. Dus wat je moet doen is niet bij de pakken neerzitten, en je zorgen maken, maar gewoon je eigen plan trekken en zien hoe het loopt

Hoezo: In de steek laat? Omdat ie wat minder tijd heeft? Tijden veranderen, mensen krijgen andere belangstelling, andere bezigheden. Dus laat ie minder van zich horen. Heel logisch. Als je af en toe nog wel wat samen kan doen, dan kan het best zijn dat ie nog steeds jouw vriend is. Maar jij bent niet het middelpunt van zijn wereld. De wereld is groter. Zorg dat je zelf ook andere dingen te doen hebt. Geniet van wat er nog wel is. Leef verder.

Het kan dat je vriend nu op de hoge school meer huiswerk heeft en daar meer tijd in steekt en andere vrienden ook heeft, jij zal vast zijn enige vriend niet zijn, dat mag je ook niet van hem verwachten. Je zou zelf ook andere vrienden kunnen zoeken als je je alleen voelt, of hobby,s als je je verveelt. Hij hoeft niet steeds zijn andere vrienden en bezigheden opzij te leggen omdat jij het moeilijk vind om naast hem verder te gaan met andere mensen en bezigheden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100