Waarom lijken sommige mensen aandacht te willen?

Dat kan zijn in een groep mensen,iemand die altijd aan het woord wil zijn,inbreken in gesprekken.Op de voorgrond aanwezig zijn.Ook aanstellerig m.i. lijkt het een tikkeltje overdreven.Zijn dit soort mensen ook bij jullie in de omgeving en denk je dan ook pfffff waarom vraag je zoveel aandacht?

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk willen we allemaal aandacht ,maar bij sommige mensen lijkt het wel dat het alleen om hun gaat,ik hoop dat jullie mijn voorbeeld snappen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

hahahaha LOL ...IK KEN ZO IEMAND !! vreselijk!!!dit is zeeeeeeer herkenbaar. maar gelukkig heb ik sinds vorige week deze persoon niet meer in mijn leven!! ook grappig dat deze persoon het altijd gooit op ''ik kan er niets aan doen ik heb ADHD.. bla bla...opzouten met zulke mensen...bbrrrr..krijg nog de kriebels als ik eraan denk. ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze persoon ''te verlaten'', en hoop NOOIT MEER met zulke mensen geconfronteerd te worden!! zo.........dat lucht op ;-)

Gebrek aan zelf reflectie en zien zelf niet hoe aanstellerig ze zijn. Is Josephina dan een beetje introvert dat het zo dwarszit?

Omdat ze niet vanzelf de aandacht krijgen die ze zouden willen, gaan ze overdreven gedrag vertonen om de aandacht een soort af te dwingen!

Ja ik snap je voorbeeld, en helaas hebben we allemaal mensen zoals dat in onze omgeving. Ik zeg helaas, omdat deze mensen daar zelf soms ook een probleem mee hebben: ze worden minder en minder geaccepteerd door de omgeving. Deze mensen dringen zich zo enorm aan je op dat je er geen zin in hebt om gezellig mee om te gaan. Ik hou altijd afstand want dat werkt het beste.

ja herken het helemaal. Ik probeer het vaak gewoon te negeren. En bij vrienden zeg ik er wat van. Wel op een subtiele manier, maar wel zo dat ze de hint snappen :)

Volgens mij zijn dat soort figuren egocentrisch,hebben altijd aandacht nodig en willen in het middelpunt van de belangstelling staan. Het beste is er niet te veel aandacht aan schenken of ze eens goed terechtwijzen!

Ik heb zo iemand op mijn werk. Ten eerste praat hij hard, is altijd erg aanwezig en dat laat hij merken ook. Zal altijd iemand naroepen als diegene een beetje vroeg naar huis gaat ("Halve dagen!"). Verder heeft hij nog zo'n gezellige ringtone ("Hahaha, daar is tie weer!"). En in de zomerperiode loopt hij steevast vrolijk in z'n korte broek op de zaak. Waarom dit alles? Puur en alleen aandacht. Ik denk dat zulke mensen iets tekort komen in hun prive leven. Waarschijnlijk diezelfde aandacht. Tuurlijk zit er ook een stuk in de aard van het beestje. Sommigen zijn nu eenmaal introvert en sommigen extravert. Waar het tever gaat, is als veel mensen zich geen storen aan het teveel eisen van aandacht. Dan gaat het gedrag pas echt storen. Meestal heeft het bij mij het effect dat ik ver weg blijf van dat soort mensen. Ze proberen namelijk anderen toch voor zich te winnen. Want ze moeten uiteraard wel de aandacht vasthouden. Je ziet het bij de sterren ook, dan wordt het "publieksgeil" genoemd. Een goed voorbeeld is Gordon. Gelukkige ken ik niet veel Gordon-nen in mijn prive leven, zou er erg moe van worden.

Je wilt iets wat je niet hebt... Hoe kun je iets willen dat je al hebt? Dus mensen krijgen geen aandacht... En die mensen vragen erom en dan krijgen ze dat nog vaak niet... Dus dan doen ze iets waarbij ze heel veel aandacht krijgen... En dan krijg je dat ze zuigen, en iedereen keert zich ervan af... Ja zulke mensen die zijn er, helaas...

je komt ze inderdaad tegen...t zijn mensen die zichzelf alleen kunnen "zien" door de ogen van anderen.ze zijn op zoek naar goedkeuring om zich zeker te voelen.want in feite hebben ze bang dat ze minder belangrijk blijken te zijn dan anderen,en worden vergeten.om hun onzekerheid te stijlen strijden ze continu om boven anderen uit te stijgen.de reden waarom ze er nooit mee stoppen..waardering en acceptatie moet vanbinnenuit, komen.want waar je niet in geloofd kan je ook niet ontvangen.. Toegevoegd na 2 minuten: sorry veel foutjes in tekst..heb je met mobiel...klein balkje om tekst in te voeren.

Ik zou toch willen proberen om de aanstellers / aandachttrekkers te scheiden van degenen die veel aandacht vragen maar dit niet altijd bewust doen. Ik zie namelijk in je vraag eigenlijk 2 soorten mensen. Zij die vaak aan het woord zijn, en inbreken in gesprekken, en zij die aanstellerig, tikkeltje overdreven doen. Die 1e soort (die vaak aan het woord zijn) doen dat niet altijd bewust. Je hebt nu eenmaal mensen die heel druk zijn van aard, en mensen die heel verlegen zijn van aard. Aan een verlegen persoon erger je je niet zo snel, dus dan vraag je je ook niet af waarom hij/zij nooit iets zegt. Je vindt het eigenlijk wel een beetje zielig dat hij/zij dat niet durft. Maar het tegenovergestelde daarvan, dus de drukke mensen, die snel op een leuke of soms minder leuke manier de aandacht vragen/hebben, daar heb je eerder last van, dus erger je je eraan. En het meest opvallende is dat diegenen die zich het meeste ergeren degenen zijn die eigenlijk zelf graag wat aandacht willen. En omdat je je ergert vraag je je af waarom zij zoveel aandacht willen. Dat is echter niet altijd zo. Sommige mensen vragen en krijgen veel aandacht omdat het in hun aard zit, het is hun karakter, soms tegen wil en dank. En ja, er bestaan volwassenen met ADHD, die hieronder lijden, die weten dat ze zo doen maar het niet kunnen stoppen. Die 2e soort, dat ben ik met je eens, daar heb ik ook wel eens last van. Die altijd zo aanstellerig doen, en overdreven. Die praten ook op een overdreven manier en alles wordt aangedikt. Als ze ziek zijn geweest enz. En als ze jou vragen hoe het met je gaat bijv. na een weekje griep, doen ze dat alleen maar om vervolgens te zeggen wat zij zelf allemaal aan ziektes hebben meegemaakt. Bij die mensen denk ik inderdaad dat het onzekerheid is die ze proberen te verbloemen, maar helaas op de verkeerde manier.

ja dat ken ik inderdaad,zo graag horen dat ze leuk is en knap en ga zo maar door....vaak denk ik dan dat dat komt omdat ze eigenlijk heel erg onzeker is en daarom bevestiging constant wilt hebben

logisch, omdat ze het tekort hebben

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100