Kan je adviezen die je hebt gekregen over dat een man heel erg verliefd op mij is wel serieus nemen?

Ik twijfel of het advies wel klopt: degene is zeer onverwachts door ziekte overleden en heeft zijn nadere dood verzwegen voor familie en vrienden. Degene vertelde mij dat een man verliefd op mij is en dat ik actie moet ondernemen, want hij/zij vind dat die man heel goed bij mij past. We hadden een goede band met elkaar ,maar toch blijf ik twijfelen of het wel verstandig is, dit advies te volgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hmm, mijn eigen lijfspreuk in zo''n soortgelijke situatie is: bij twijfel niet doen. Blijkbaar zie jij niet direct iets in de persoon die je geadviseerd is, anders had je niet getwijfeld maar gezegd: écht??? Is hij verliefd op mij??? Oh, wat leuk! Dat lees ik niet tussen de regels door. Daarbij vraag ik me af waarom jij actie moet ondernemen en waarom hij niet over de brug komt. Maar waarschijnlijk is dit nu echt een issue geworden omdat iemand het adviseerde die nu overleden is. Als je niets doet is het net alsof je zijn/haar laatste wens niet respecteert... Persoonlijk denk ik dat degene nu andere dingen belangrijk vindt na zijn/haar overgaan als voor zijn/haar overgaan. Dat prioriteiten anders komen te liggen. Mijn persoonlijke mening is dat mensen na hun overlijden doorleven in een andere sfeer/dimensie) Hij/zij zal het jou volgens mij echt niet kwalijk nemen wanneer je het advies niet opvolgt. Hij/zij zal heel goed begrijpen dat dat echt van jouzelf uit moet komen. Maar goed, als je nu het advies in gedachten eens los laat, en je denkt aan de man die verliefd op je is, blijf je dan bedenkelijk kijken of begin je toch te glimlachen... Als dat laatste zo is kan je er toch eens over denken. Als JIJ het ziet zitten is het goed. En wie weet zag degene die overleden is het best goed. Maar jij bent het belangrijkste in overweging of je wel of niet contact opneemt met de man die verliefd op je is.

Bij twijfel, niet inhalen. en ook geen beslissingen nemen. Waarom zou je wat gaan ondernemen? Alleen maar ter nagedachtenis, of vind je de geopperde man toch wel leuk? In het laatste geval is er niets op tegen om contact te zoeken, is het alleen maar om een soort laatste wens te laten uitkomen, niet aan beginnen

Hoe je de boodschap hebt gekregen doet er an sich niet zo toe. En of er nu wel of niet met zekerheid iemand verliefd op je is doet er ook niet echt aan toe. Wat er aan toe doet zijn jouw gevoelens. Heb jij warme, of misschien meer dan warme gevoelens voor deze man? Zou je hem beter willen leren kennen? Sta je eventueel open voor een relatie? Dan moet je actie ondernemen. Bel een keer op, spreek hem aan, stuur een e-mail of een kaart en toon interesse. Voel je niets voor deze man of heb je geen interesse in een relatie dan kan je de man, net als voorheen, negeren.

Je moet dat doen wat jou hart je ingeeft en dat voel jij zelf het beste. Iemand kan jou wel iets vertellen maar de keus is toch aan jezelf.

Misschien neem je dit advies net een beetje ernstiger omdat de adviesgever overleden is. Maar je mag je niet verplicht voelen. Het gaat om jouw leven, jouw gevoelens, niet enkel over het feit dat die man zo goed bij jou zou passen. Daar kan niemand anders over oordelen dan jij zelf. Heb je verliefde gevoelens voor de man in kwestie, dan kan je een toenaderingspoging doen. Zie je hem absoluut niet zitten, begin er dan niet aan.

Weet je ook hoe de overledene wist dat die man verliefd op jou is? Dacht ie dat of heeft hij dat zelf verteld? Dan lijkt het mij niet ondenkbaar dat hij ook de "verliefde man" heeft geadviseerd om stappen richting jou te nemen. En dat heeft hij niet gedaan. Het initiatief moet blijkbaar van jou komen! Uit jouw toelichting blijkt niet dat jij ook verliefd bent op deze man. In dat geval zou ik geen actie ondernemen. Want waarom? Uit respect voor de overledene? Uit nieuwsgierigheid? Tja, je kunt het doen. Per slot kenden jullie allebei de overledene en is het niet raar om nog eens samen nog eens over hem te praten. Kun je meteen eens zien of hij echt iets voor je is.

het is dus gewoon dat iemand zegt: pietje is verliefd op je, ik vind dat je goed bij elkaar past dus doe er wat mee. in feite maakt het niet uit wie het zegt en wanneer iemand het zegt, of deze nog leeft of niet. als jij die persoon mag dan maak je b.v. een praatje en kijkje waar het schip strand, en zie het niet zitten dan doe je dat niet. je kan ook gewoon vrienden zijn natuurlijk want de band is/was al goed. dus of je het serieus neemt maakt op zich niet uit. of je er wat mee doet ook niet, en wat je er mee doet ook niet. ga gewoon op je gevoel af van de persoon waar je een goed band mee hebt. het overlijden van de 'bron' staat hier helemaal los van m.i.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100