helpt de pil tegen zware menstruaties?

Ik lek vaak door, en moet om t uur verschonen ( maandverband) als ik mn regels heb. Ik wil dit super graag veranderen? help het als ik aan de pil ga? En heeft iemand tips om het doorlekken tegen te gaan? ( behalve tampons gebruiken? want dat lukt niet. )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

bij veel vrouwen helpt het zeker (al reageert iedere vrouw anders op de pil), zelf heb ik de pil circa een jaar gebruikt, omdat ik erg ook erg veel last had van de menstruatie, ik was toen ook telkens 8 a 9 dagen ongesteld, tijdens pilgebruik slechts 6 a 7 dagen. nadat ik gestopt was (omdat ik er erg chagrijnig van werd) bleef dit gelukkig zo, ligt ook aan je leeftijd, als je nog niet zo oud bent veranderd je menstruatie vaak ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn menstruatie is ook heel heftig, dus ik herken dit. Ik slik sinds een paar jaar de pil maar dit heeft er bij mij niet toegeleid dat ik MINDER ongesteld ben, WEL regelmatig, een REGELMATIGE cyclus dus.
Wat ik vaak doe is een tampon plus een dik maandverband, maar aangezien jij geen tampons in wilt/kunt, zou ik adviseren, zoals je het nu doet , dus om het uur en desnoods het grootste maandverband dat er is (volgens mij). Ik heb die van kotex voor 's nachts, maar ik gebruik die dan ook soms, 's nachts, miss jij overdag?

Succes, en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als je zeker wilt zijn, zou je een Mirena-spiraal kunnen nemen. Die vermindert de menstruatie heel erg. Heel veel vrouwen hebben zelfs helemaal geen menstruatie meer.
De hormonen komen rechtstreeks in de baarmoeder, en gaan niet eerst je hele lichaam door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een spiraal (mirena) ben je tege zwangerschap beschermd en wordt je menstruatie veel, maar dan ook véél minder. en je doet er vijf jaar mee. Laat je even voorlichten door je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Het wisselt per vrouw. Bij mij werden de klachten juist heftiger.
Ik heb zelf de prikpil genomen. Voor mij een gouden beslissing. Ik had ontzettend last van buikpijn en stemmingswisselingen. Nu niet meer.

Je wordt dan niet meer ongesteld. Om de drie maanden krijg je dan de pil in de vorm van een injectie. Als je ermee stopt ben je gewoon weer vruchtbaar en komt de menstruatie weer op gang. Dit kan wel enkele maanden duren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het doet geen pijn, en wordt gezet door de doktersassistente.
12 jaar geleden
Ja de pil helpt om de menstruatie regelmatiger en minder heftig te laten verlopen. Als tip om het doorlekken tegen te gaan kan je kijken wat voor maandverband je gebruikt, je hebt namelijk verschillende maten. Als ook dat niet helpt zou de pil inderdaad kunnen helpen.