hallo ik ben en man maar ik voel soms dat ik gevoel heb voor mannen maar vroeger was ik normaal moet ik dan hormonen pil slikken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (12)

Gefeliciteerd je begint normaal te worden. He valt op een persoon niet op een geslacht.
Wanneer je het in hokjes denken los laat, zal je gelukkig kunnen leven.
Je bent wie je bent. Geniet er van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
and so it is ! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biologisch gezien is het eerder abnormaal, dus om iemand nu hiermee te feliciteren met normaal worden vind ik wat te ver gaan.
Kristal
12 jaar geleden
@Zweinstein.
biologisch gezien is het minder gangbaar.
Maar zeker niet abnormaal, er zijn ook vele diersoorten met koppels van hetzelfde geslacht.
Dus om iets nou abnormaal te noemen omdat het minder voorkomt... dat vind ik nou wat te ver gaan ;-)
KennisDelen
12 jaar geleden
Ach, tegenwoordig wordt je ook gefeliciteerd als je Asperger of ADHD hebt ;-)
Nu hebben deze dingen ook positieve kanten / kenmerken die je positief kunt inzetten, maar laten we wel het juiste perspectief houden (anders is er straks nog sprake van "positieve discrimanatie")
Kristal
12 jaar geleden
Laten we de dingen wel in het juiste perspectief zien inderdaad:
Homoseksualiteit is niet vergelijkbaar met ADHD of Asperger.
Dat gevoel moet je wegdoen. Denk bijvoorbeeld aan mooie meiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is hetzelfde als hij tegen jou zou zeggen denk aan mooie mannen.Ga je dan ineens op mannen vallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ! Natuurlijk niet. Maar dit is wat anders wat hij zegt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Kristal
12 jaar geleden
Goeie genade...... al 37 jaar en dan nog zulke antwoorden geven.
Je weet blijkbaar echt hélemaal niets af van homoseksuelen en biseksuelen....
Ik moet hier echt van zuchten.
Zucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere man kan het wel eens voelen, maar denk inderdaad eerst gewoon aan vrouwen, mochten de gevoelens blijven, dan weet je het zeker; je bent bi of homo. en is helemaal niet erg. want die andere adviezen zijn nonsens, dan was iedereen op deze aardbol homo geworden. Je zegt zelf; je hebt "soms" het gevoel. Waarschijnlijk nieuwsgierigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoveel minnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Politiek incorrect maar ik zeg: Plus 1. De maatschappij vernichtert al genoeg naar mijn mening.
Kristal
12 jaar geleden
Vernichterd? Verneefd? wat bedoel je Curious One?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@CuriosOne: "De maatschappij vernichtert al genoeg naar mijn mening." >Waar baseer je dat op??
Er is maar 1 duidelijke maatschappelijke tendens op het gebied van homoseksualiteit en dat is dat er meer en meer homo-discriminatie is, dit soort uitlatingen onderstrepen dat alleen maar.
Kristal
12 jaar geleden
Precies Annigje, daarom vraag ik maar even om duidelijkheid bij CuriousOne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vernichtert? Daar geloof ik niks van. Het enige dat zichtbaar vernichtert is de t.v. Je kijkt naar de verkeerde zenders. Er zit een knop op, hij kan ook uit.
KennisDelen
12 jaar geleden
Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik wel begrijp wat Curious One bedoelt... En ik vraag me af, of het op deze manier wel de bedoeling is (of dat we in onze hollandse tolerantie wat te ver zijn doorgeschoten?)
Kristal
12 jaar geleden
KennisDelen,
bedoel je dat we doorschieten als we mensen accepteren voor wat ze zijn? Terwijl niemand daar last van heeft of kwaad door aangedaan wordt? Waarom zou ik heteroseksuelen wel accepteren en biseksuelen of homoseksuelen niet? Wat maakt het uit. Jij als heteroseksueel kan in de slaapkamer wel eens hele bizarre dingen doen samen met je partner. Nou en? Dat is jou zaak. Ik heb er geen last van. Zo is dat met een andere seksuele voorkeur ook. Als beide partners, van welk geslacht dan ook, het fijn vinden om een bepaald intiem contact te hebben met elkaart zijn ze daar gelukkig éindelijk vrij in. We zeggen toch ook niet dat nederland verheteroot? En we hebben er nogal wat...
KennisDelen
12 jaar geleden
Ik denk bijv. aan de Amsterdamse (Gay) Canal Parade, hoewel ik mezelf zie als "gayish", verfoei ik dit...
KennisDelen
12 jaar geleden
Voor mij is dit te extravagant, en geen goed voorbeeld voor (jonge) kinderen
Kristal
12 jaar geleden
@KennisDelen
Dat ben ik met je eens, maar hetero porno is ook geen goed voorbeeld voor kinderen. Het heeft dus niets te maken met het feit of we het over hoseksuelen of heteroseksuelen hebben, maar veel meer hoe mensen met hun seksualiteit omgaan.
Je bent nog steeds normaal. Hormonen slikken zal er niets aan veranderen, zou je gevoelens zelfs alleen nog meer versterken. Accepteer je gevoelens en zorg dat je niet wordt wat je niet bent door te doen alsof. Blijf jezelf zonder je er voor te schamen of je zelf niet normaal te vinden. Wees gelukkig en met wie je dat bent is verder niet belangrijk, Het gaat er om dat jij je gelukkig voelt en of dat nou met een man is of met een vrouw moet niets uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies. +1
Je bent gewoon zoals je bent. Luister naar je gevoelens en probeer te ontdekken wat je echt voelt voor bepaalde mensen. En verwar liefde en vriendschap niet met elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Als dit nieuw is in jou leven, dan is het beste dat je doen kunt deze "neiging" toe laten, laten bestaan, en voor jezelf onderzoeken hoe het in elkaar zit, zo'n beetje.
Is het echt zo dat je op mannen in het algemeen valt ?
Of is het een speciale man ?
Zijn er ook nog steeds vrouwen tot wie je je aangetrokken voelt ?
Is het een verschil in leeftijd dat je aantrekkelijk vindt en is het toeval dat het mannen zijn in jou situatie ?
Et cetera.

Want sommige aantrekkingen zijn geen ziekten, maar alleen iets minder "normaal" dan in deze (Europees Nederlandse) maatschappij gebruikelijk is.
En die kun je volgen. Zoals homosexualiteit of bisexualiteit.
Anderen hebben te maken met de wijze waarop je als kind bent opgegroeid, en met de wonden die je daarbij op gelopen hebt. En die beschadigen je "partners" wanneer je daar naar zou gaan leven. Zoals pedofilie of necrofilie.

Ik noem wat extremen en bedoel daarmee niet te zeggen dat dat bij jou zo zou zijn.
Laat de gevoelens toe, maar handel er nog niet meteen naar. Kijk eerst waar het heen gaat.
Heb je er dan vertrouwen in, en is het niet iets waar een ander schade mee oploopt, dan kun je als je wilt mee gaan met de gevoelens.

Ook daarin heb je een keus. Je moet niets, je mag.

Toegevoegd na 4 minuten:
De extremen die ik noem zijn pedofilie en necrofilie.
Homofilie is in europees Nederland al bijna helemaal ingeburgerd (wat niet wil zeggen dat je als homo of lesbienne geen discriminatie zult tegen komen). Bisexualiteit iets minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1 WitteMus, ik vermoed dat je eigenlijk gangbaar bedoelt in plaats van normaal in de volgende zin.
Klopt dat?
***Want sommige aantrekkingen zijn geen ziekten, maar alleen iets minder "normaal" dan in deze (Europees Nederlandse) maatschappij gebruikelijk is.***
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gangbaar is inderdaad een beter woord dan "normaal" tussen aanhalingstekens telkens. :-)
Dank je.
Kristal
12 jaar geleden
graag gedaan ;-)
Toevallig een keer iets van op tv gezien. Er schijnen verschillende maten van homoseksualiteit te zijn. Het zou kunnen zijn dat je 'incidenteel homoseksueel' bent, maar wel overheersend heteroseksueel. Zie de bijgevoegde bron!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er niet mee kan leven dan moet je gewoon wat harder gaan werken. Vraag de baas desnoods om extra overuren. Als je werkt dan heb je geen tijd om te piekeren. Moet natuurlijk wel werk zijn waar je bij moet nadenken anders ga je achter de lopende band alsnog piekeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij schuilt er in ieder van ons de interesse en aantrekkingskracht voor beide geslachten. Zeker als je eens de leeftijd van 25j gepasseerd bent merk je ook wel dat je interesse en aandacht krijgt van zowel het mannelijke als het vrouwelijke publiek.
Aan jou om jezelf de tijd te geven of de kriebels gewoon voorbij gaan zoals ze gekomen zijn.

Ga niet voor jezelf beslissen dat je nu van vandaag op morgen geen vrouwelijk schoon meer wil zien en dat je 'moet' kiezen voor mannen omdat je nu eens aantrekkingskracht voelt voor mannelijk schoon.

Geen paniek, jij ervaart wat iedereen tegenwoordig wel eens ervaart die gezond, werelds en maatschappelijk in het leven staat.

Maak er zeker geen drama van, succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, er bestaat weinig ECHT zwart en weinig ECHT wit, het grootste deel zit ergens in het grijs er tussen. Als je daar voor open staat, kun je je eigen keuzes maken en beslissingen nemen.
KennisDelen
12 jaar geleden
+ voor de nuance Aan de andere kant, ik ga even advocaat v/d duivel spelen :-), over het algemeen wordt aangenomen dat
vrouwen zich eerder tot mannen én vrouwen voelen aangetrokken
(zonder dan meteen met die ander iets te "hoeven")
Pillen slikken kan inderdaad helpen. Misschien heb je door omstandigheden te kort aan de juiste mannelijke hormonen en teveel aan vrouwelijke hormonen. Negatieve ervaringen met vrouwen kunnen ook een negatief effect op je hebben. Als zij je geen liefde kunnen geven ga je die op de duur bij mannen zoeken en misschien zelfs vinden. Ik zou je toch aanraden te blijven zoeken naar een goede vrouw en niet te snel op te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pipololly, je weet overduidelijk niet waar je het over hebt. Wat voor een pillen zouden dat volgens jou moeten zijn? Homoseksualiteit heeft niets met hormonen te maken. Van negatieve ervaringen met vrouwen is nog nooit een man homoseksueel geworden en een goede vrouw heeft nog nimmer homoseksualiteit 'genezen'. Ik raad je aan om je eerst eens ergens in te verdiepen voordat je wat begint te roepen dat kant nog wal raakt.
Kristal
12 jaar geleden
Je zegt wat ik dacht Annigje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Annigje. Hormonen hebben er niks mee te maken.
vroeger was je normaal en je bent nu nog nog normaal....

sterker nog, je bent heel menselijk. een pilletje is niet nodig, en daarbij bestaan ze ook niet tegen 'gevoelens voor mannen' wat overigens een enorm breed begrip is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Weet niet hoe oud je bent; soms gebeurd het dat mannen èn vrouwen door allerlei chemische ontwikkelingen in hun lichaam van seksuele voorkeur veranderen.

Wat mij betreft, en dat is subjectief misschien, is er maar één manier om er achter te komen of je gedachte/gevoel klopt. Dat is door er niet over na te denken. Het doet er niet toe wat je denkt of vind, een gevoel is er of het is er niet. Wat je er daarna met DOET is weer een ander verhaal. Ik denk dat je het jezelf in ieder geval beslist niet moeilijk moet maken; naar mijn mening is zelfacceptatie altijd belangrijk, evenals plezier hebben in je leven.

Of een pil je kan helpen om te veranderen? Interessante gedachte. Als je door stoffen binnen je eigen lichaam kunt veranderen van geaardheid na je geboorte... ik heb werkelijk geen idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je gewoon behoefte aan kameraadschap?

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goede vriend, ik kan er óók nog wel een paar gebruiken :-)