wat voor vrienden clubjes kun je opzetten, wat je binnen huis kan doen met meerdere en buitenactiviteiten?

b.v. wandelclubje, kookclubje, dvd clubje, café clubje.
wat voor vrienden clubjes kun je opzetten, wat je binnen huis kan doen met meerdere en buitenactiviteiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (9)

Een leesclub misschien? Ligt aan je interesses.. Een kookclub kan voor binnen en buiten zijn! Je kunt gaan picknikken of lekker barbequen

Toegevoegd na 5 minuten:
Picknicken*
Barbecuen*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor ALLES wat je leuk vindt om samen met of tegelijkertijd met anderen te doen of met anderen over te praten kun je en clubje oprichten. En dat is dus zo ongeveer voor elke hobby.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van handwerkclubjes (Stitch'n Bitch) maar dat met je liggen, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt gewoon iets kiezen wat je leuk vindt om te doen, en mensen zoeken die dat ook leuk vinden. als je dat dan met een paar mensen gaat doen, ben je een clubje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond jouw idee in je andere vraag over een filosofisch clubje eigenlijk een heel erg goed plan.
Mij lijkt het in ieder geval heel interessant omdat je van elkaar leert, maar ook leert argumenteren en opkomen voor jezelf. En natuurlijk leert jouw ideeën te delen met de buitenwereld.

Toegevoegd na 1 minuut:
En, als je dat clubje begint, zou iedereen daar aan mee mogen doen? Lijkt mij namelijk heel leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke maand of week op dezelfde dag een activiteit ondernemen en elke keer bedenkt iemand anders wat er gedaan wordt. Samen kaasfonduen bij iemand thuis, naar een Filmhuis of concert, een kunstwerk maken met elkaar, een gek lied componeren, sieraden maken, een kapstokje figuurzagen, wandeling met pannenkoeken na, midgetgolfen, zwemmen, of zumba, een stadswandeling maken, een avondje afgedankte kleding en miskopen met elkaar ruilen. Je merkt dan snel welk type activiteit populair is en daar kan je dan een echt clubje van maken. Tot die tijd is het gewoon een doe-clubje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijfclubje.
Knutselclubje.
Handwerkclubje.

Alles wat je maar leuk vindt.
12 jaar geleden
Buitenshuis:
wandelen, fietsen, kanoën of boogschieten.

Binnenshuis:
spellen zoals kaarten, zingen/karaoke, toneel.

google gewoon eens op activiteiten moet je eens zien wat daar voor diversiteit dan uitkomt. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van een quiz / puzzelclubje? Je spreekt iedere week bij iemand anders af en de gastheer / gastvrouw zorgt voor een (zelfbedachte, dat spreekt voor zich) quiz of puzzel. Onder het genot van een lekker hapje / drankje kunnen de spelers ieder voor zich of eventueel in (kleine) teams proberen de puzzel op te lossen of de vragen te beantwoorden. Aan het eind van de avond worden de antwoorden samen besproken. Misschien is het nog een idee om er een pot aan te verbinden, voor ieder fout antwoord wordt per speler bijvoorbeeld € 0,05 betaald. Mits de spelers niet al te slim zijn :-p loopt dat algauw lekker op en kun je bijvoorbeeld een avond met z'n allen uit eten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een creatieve vriendengroep. De ene keer schilderen, de andere keer bloemstukjes maken, weer een andere keer tekenen etc.