Mijn moeder vind een beugel te duur maar ik wil er echt heel graag een. Hoe haal ik haar over?

Mijn bovenste rij tanden is recht maar wijd uit elkaar, maar te tanden in mijn onderste rij tanden staan een klein beetje scheef, als ik er nu niks aan doe word het steeds erger en ik moet echt een beugel het is gewoon niet mooi zo, maar me ma vind het veeeel te duur en ze is heel erg koppig als ze iets zegt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Iedere zorgverzekeraar heeft één of meerdere aanvullende verzekeringen waar de vergoeding van de kosten van orthodontische behandelingen in zit. Er bestaan grote verschillen in wat er vergoed wordt per polis. Soms gaat het om een vast maximumbedrag per behandeling, bij andere polissen gaat het om een percentage van de kosten (b.v. 80%) en weer andere zorgverzekeraars vergoeden alles. Vaak is er een leeftijdsgrens, meestal van 18 jaar, soms van 22 jaar. Boven die leeftijd is de vergoeding vaak beperkter. Wij raden u aan altijd vooraf goed te informeren bij uw verzekeraar of deze de kosten van de behandeling vergoedt.

Een klein deel van de orthodontische behandelingen wordt vergoed door de basisverzekering. Het gaat hierbij om aangeboren afwijkingen aan het gezicht of ernstige standsproblemen van kaken en tanden. Om voor vergoeding van dit soort behandelingen in aanmerking te komen, moet eerst toestemming worden gevraagd voor vergoeding aan de zorgverzekeraar. Vaak is bij de behandeling van deze afwijkingen ook kaakchirurgie nodig.

OP onderstaande bron kun je kijken welke zorgverzekeraar wat vergoed als je een beugel nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Breng je moeder mee naar de tandarts, overleg met de tandarts over een beugel, met je moeder er bij, als de tandarts vind dat je er een nodig hebt stemmen je ouders automatisch in, tja de tandarts weet het beste. zo heb ik het ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede vezekering nemen. Ik weet er niet veel van ik ben ook nog jong ;p. Succes verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken natuurlijk de financiële situatie van jouw moeder niet, maar haar koppigheid kan in dit geval natuurlijk ook betekenen dat ze het niet kan betalen.
Wat hier nog wel eens helpt (ik ben een moeder) als mijn zoons extra taken gaan doen in huis. een van de jongens wil graag een ander bed, maar ik vind dit niet echt nodig. Nu houd hij bv de tuin bij en ik spaar voor een nieuw bed, voor wat hoort wat. Misschien kan jij met je moeder ook iets dergelijks afspreken.
Maar bedenk wel, als het geld er niet is, is het er niet.