Als ik een vriendin heb ben ik vaak bang dat ik niet goed genoeg voor diegene ben, wat is dit en wat kan ik ertegen doen?

Ik wordt er ongelukkig van, ik heb er nu 2 keer last van gehad. geslacht: [man]

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je nog niet zo oud bent. Ik schat 15? 16, jaar? Op jou leeftijd is dat heel gewoon hoor! Een relatie hebben moet je ook leren. En als je jong bent moet je ook leren wat je vriend(in) leuk en prettig vindt.
Besteed genoeg aandacht aan haar. (wat is genoeg?)
Stuur haar af en toe een SMS-je, Als jullie samen zijn, knuffel haar, pak haar hand, kus haar af en toe.
Als je samen loopt, pak dan haar hand.
Het zijn maar kleine, maar zulke belangrijke dingetjes.
Toon belangstelling voor wat ze doet, hoe ze zich voelt.
Praat met haar over je onzekerheid. Grote kans dat zij dat ook heeft.

En, dan de raad die zo algemeen is en die ik zo verafschuw en zo'n dooddoener vind, maar ik schrijf hem nu toch: "blijf jezelf".
Ga je niet extra uitsloven, dat houd je nooit vol.
Al doende leert men.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

onzekerheid, je kunt een assertiviteitscursus doen, dat maakt je wat mondiger, als jij vind dat je niet goed genoeg bent voor haar, kun je dat het beste bespreekbaar maken en dan kom je er achter dat dat best wel mee valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zekerheid komt met de leeftij je moet gewoon dingen doen waar je je goed bij voelt zoals haar lekker knuffelen of handje vasthouden dat vinden hun ook altijd leuk, als je je dan nog niet goed voelt moet denken dat je goed genoeg bent voor hun, je moet het willen want de kracht van willen is altijd sterk bij de mens dus bij jouw ook.