Wat moet ik doen als mijn ouders boos zijn?

Ik heb 50 euro gestolen van mijn moeder en mijn moeder is daar heel erg boos om en ik wil het zo graag goed maken met mijn moeder en ik heb er ook heel veel spijt van alsjeblieft kunnen jullie mij helpen wat ik nu moet doen om het goed te maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het geld teruggeven door er zelf voor te werken

Koop een doosje bonbons, leg er een kaartje in met "het spijt me heeeeeel erg!" en leg 50 euro onderop. Leg dat op de tafel met haar naam erop en hopen dat het goed komt :)

Ten eerste begrijpen dat ze boos zijn, zij hebben erg veel vertrouwen in jou als hun kind, ze verwachten niet van jou dat jij misbruik van dit vertrouwen maakt. Dat heb je wel gedaan dus geef gewoon die 50 euro terug of ruil hetgene wat je ervoor gekocht hebt in en geef dat terug. Vertel ze dat je spijt hebt van wat je hebt gedaan en dat je hier graag iets voor wil doen, bijvoorbeeld een maand de afwas doen en strijken en stofzuigen en de wc's schoonmaken en de douche en de keuken soppen en eigenlijk alle rotklusjes die je je maar kan bedenken. Ze zal zelf wel een keer komen om je te vertellen dat je nu wel genoeg hebt laten zien dat je spijt had.

Je hebt het vertrouwen van je moeder geschaad, deze moet je terugwinnen! Met eerlijkheid kom je heel ver... Vertel haar waarom, laat haar oprecht zien dat het je spijt en niet alleen met woorden en laat het nooit meer gebeuren Met tijd vergeeft ze je het wellicht

Allereerst heb je een pak slaag verdiend maar dat krijg je waarschijnlijk niet ... Bied uitgebreid je verontschuldigingen aan geef het geld terug ook al moet je het lenen bij een ander en als goedmakertje beloof je iets terug te doen waar je eigenlijk een hekel aan hebt zoals b.v. afwassen.

Het enige wat jouw moeder nu wil is dat jij haar oprecht je welgemeende excuses aanbied. Zeg dat het je spijt, dat jij het nooit meer zult doen en vraag haar of ze je kan vergeven? "Mam, het spijt me echt heel erg van die 50 euro. Ik wou zo graag dat ding kopen dat ik het gepakt heb. Ik zal het echt nooit meer doen. Kan je het mij vergeven?" Als je het geld nog hebt kan je het terug geven. Als je het niet meer hebt kan je een gebaar maken door aan te bieden om het terug te betalen of het in te houden op je zakgeld.

Je moet je ogen uit je kop schamen. Je hebt op een vreselijke manier het vertrouwen van jouw ouders in jou beschaamd. Dat komt nooit meer goed. Als het via jouw ouders portomonnee al zo makkelijk gaat om zo,n bedrag te stelen is het voor jou nog eenvoudiger om dat zonder scrupules bij anderen te flikken. Het vertrouwen zul je nooit meer terugwinnen. Ze kunnen het wel vergeven, maar vergeten doen ze het nooit meer. Jouw ouders zullen nu elke dag hun waardevolle spullen veilig moeten stellen, zoals jassen aan de kapstok leegmaken en spullen van waarde mee naar hun slaapkamer nemen omdat kindlief niet te vertrouwen is. Jou alleen thuislaten is al niet toevertrouwd en misschien zijn er in het verleden al soortgelijke dingen gebeurt en werd de lat steeds lager gelegd. Indien je zelf geen inkomen hebt is terugbetalen geen optie. Alleen inhouding van zakgeld is dan mogelijk. Al doe je alle klusjes in huis, het zal het gedane leed niet verzachten. Het vertrouwen is en blijft weg. Betuig spijt, maak je school af en ga als je de leeftijd hebt op jezelf wonen en zorg dat je op het rechte pad blijft. Maar........een vos verliest wel zijn haren...

Sxiopo ik betreur je reactie... Deze getuigd nmi niet echt van opbouwende feed-back wat heel belangrijk is. "Gast" jij schrijft dat je spijt hebt van je "daad" daar ga ik dan ook van uit , onderzoek vooral de achterliggende oorzaak van het stelen van die 50 euro ..denk hier eens goed over na en leg dan als dit duidelijk voor je is dit VOORAL aan je moeder uit... Wellicht kunnen jullie dan samen hulp zoeken. Ik pleit je niet vrij maar daar gaat het hier ook niet om je hebt het vertrouwen beschaamd van iemand die je w.s heel lief is maar je moet vooral je zelfvertrouwen weer terugwinnen het vertrouwen naar je moeder en jezelf toe kan je helemaal terugwinnen hoor door eerlijk te onderzoeken wat de oorzaak is hiervan...en wie weet wordt dan alles beter dan ooit... Sterkte!!

natuurlijk zijn ze boos. je hebt misbruik gemaakt van hun vertrouwen, dus dit zet je niet eventjes recht, ook niet als de boosheid verdwenen is. vertel waarom je het deed, en vertel waarom je zoveel spijt van hebt. vraag je moeder wat je kan doen om het weer goed te maken, en te laten zien dat het echt een eenmalige domme actie van je was. het vertrouwen zal je weer moeten verdienen, en dit kost tijd. is ze te boos om met je te praten schrijf het dan in een brief die je aan haar kan geven of op haar kussen kan leggen. succes

Ik wil ten eerst zeggen ondank je hier als gast ben gekomen dat heeel dapper vind. Als jou was zou tegen moeder duidelijk zeggen dat spijt en misschien alsje krantewijk zo de centen terug te verdienen. En misschien uit je eigen wat taakjes voor je moeder in huis doen . Zo dat kan zien dat je zegt echt meent , En je moeder zal je echt wel vergeven mist niet al vaker heb gedaan he! Heel s6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100