Waarom liegen en ontrouw zijn?

Na een relatie van een lange tijd ben ik erachter gekomen dat hij loog en ontrouw was. Ik heb hem geconfronteerd met keiharde bewijzen (berichten en afbeeldingen) en nóg ontkende hij alles. Ik heb de relatie direct beëindigd. Wat ik niet begrijp is waarom iemand een ander zó wilt kwetsen, als je je gang wilt gaan, ga je geen relatie aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Laat helder zijn dat mannen niet opzettelijk iemand met dit foute gedrag willen kwetsen. De consequentie is dat dat wel gebeurd. Mannen denken niet met hun hersenen zij zijn veelal impulsief. Het zit ook in hun natuur om te veroveren en het beste eruit te halen voor zichzelf. Denk nu niet dat ik het opneem voor de man. De een heeft er controle over en liegt en bedriegt niet. De ander heeft dat niet. Wel goed dat je de relatie verbroken hebt. Liegt en bedriegt een man dan blijft hij dat doen, zeker als hij ook nog eens ontkent. Waarom is een goede vraag waar vele antwoorden op mogelijk zijn. Een ding is zeker. Hij was niet degene voor je waar je de rest van je leven mee moest samen zijn. En geloof me er zijn nog genoeg goeie. Misschien niet het fotomodel van de maand maar wel iemand die jou op handen draagt en je behandeld zoals je behandeld dient te worden. Als je dat in je achterhoofd houdt komt het echt goed. Ps. Dit is een man die dit schrijft.

Omdat die mensen wel de voordelen (seks, iemand die kookt, schoonmaakt) wil maar niet de lasten zoals elke dag een ander wil.

ik zit op dit moment niet in zo'n nare positie als jij. Waarschijnlijk daarom denk ik toch dat mensen dat liegen en die ontrouw niet doen om hun partner te kwetsen. Het overkomt ze gewoon. Ze zijn zwak en als ze zich dan vervelen met hun partner (kan in de beste relatie wel eens voorkomen) en er KOMT een verleiding op hun pad vallen ze daar voor Dat smaakt dan naar meer en voor ze het weten zitten ze in een web van leugens en bedrog waarvan ze niet weten hoe ze er ooit uitkomen. Omdat ze het zelf wel fijn hebben sluiten ze maar even hun ogen (ook zwak) voor de gedachte hoe het voor hun partner moet zijn En mogelijk willen ze wel uit de relatie waar ze in zitten maar ze zijn daar ook laf in, ze durven het er niet over te hebben. Dat is volgens mij wat er (vaak) achterzit

Er bestaan helaas ook klootzakken . En helaas had je er een... Succes in je volgende relatie.

Ja, waarom gaat iemand die niet trouw kan zijn een relatie aan? dat is inderdaad een raadsel. Ik denk niet dat jouw ex er bewust op uit was om jou te kwetsen. Anders had hij niet zo stiekem gedaan. Op zijn manier gaf hij vast wel om jou, maar kon hij niet buiten de spanning van andere affaires. Bij jou was hij thuis, had hij een thuishaven en voelde hij zich veilig. En dan betrap je hem en confronteer je hem. Hij wordt ontmaskerd, maar wil het niet toegeven. Puur instinctief verdedigt hij zich en ontkent alles. Ik verdedig hem niet hoor, ik doe een poging om zijn gedrag te verklaren. Heel goed van je dat je direct een punt hebt gezet achter deze "relatie"!

Als bij jezelf integriteit en trouw hoog in het vaandel staan, is het ook moeilijk te begrijpen dat iemand dit niet belangrijk vindt. Er zijn mensen die gewoon geen of weinig ruggengraat hebben en een verleiding niet kunnen weerstaan. Die mensen houden er ook meestal van om een risico in te gaan en hopen maar dat het niet ontdekt wordt. Wordt het wel ontdekt, dan hebben ze meestal een excuus, een woordje klaar of een ontkenning en hopen ermee weg te komen. Vaak lukt hen dit ook, omdat ze vaker met dit bijltje gehakt hebben. Het zit namelijk vaak in hun karakter of leefwijze. Indien het onomstotelijk vast staat dat ze ontrouw waren, ontkennen ze glashard en proberen smoesjes te verzinnen. Jij ziet het verkeerd en blablabla.... Als de persoon echt trouw wil zijn en zich één keer niet kon beheersen en je legt hem het bewijs voor, dan zal deze direct toegeven en zich in excuses onderdompelen. het is dan zijn geweten dat toch opspeelt en hij heeft er dan ook daadwerkelijk spijt van. Een verleiding was dan te groot en eenmaal gebeurd, hebben ze spijt als haren op hun hoofd. Als je werkelijk bewijs hebt en hij er niets tegen in kan brengen en gewoon ontkent, zonder uitleg, dan heb je meestal te maken met iemand die het nooit zo nauw neemt met trouw en je zult hem ook nooit echt kunnen vertrouwen. Dan is het maar goed dat je er een eind aan kan maken en dit ook gedaan hebt.

Wat waren de afspraken, die jullie gemaakt hebben aan het begin van je relatie? Was het zo, dat er absoluut nooit ruimte zou zijn voor evt. ontrouw? Hadden jullie afgesproken, dat verliefd worden op iemand anders binnen de relatie tussen hem en jou niet te tolereren was? Was er ruimte, om aan te geven, dat de afspraken van aan het begin ten alle tijden bespreekbaar, en misschien zelfs wijzigbaar waren? Je bent niet 'joined at the hip', als je een relatie aangaat. En onvoorwaardelijke trouw is een dagelijkse keuze, van hem én van jou, als je als twee levende mensen bij en naast en met elkaar leeft. Je hebt de relatie gelijk beëindigd, zeg je, omdat hij je zó gekwetst heeft. Maar heb jij niet eigenlijk jezelf gekwetst door een niet-reële verwachting op de schouders van je partner te leggen? Waarom voelde hij zich genoodzaakt te liegen? Waarom was er niet het wederzijdse respect, om met ál je gedachten, gevoelens, twijfels, bij elkaar te kunnen aankloppen? Jouw keiharde bewijzen en berichten en afbeeldingen zijn blijkbaar voor hem níét keiharde bewijzen. En hij wilde je misschien helemaal niet kwetsen, maar was machteloos tegen jouw vooroordelen en regeltjes, waardoor hij niet zichzelf kon openen tegenover jou, omdat hij wel aanvoelde, dat er voor een andere mening dan de jouwe tóch geen plaats zou zijn.... Want ik vind het nogal star, hoor : 'als je je gang wilt gaan, ga je geen relatie aan'...onverzoenlijk, compromis-loos, met geen greintje gevoel en vertedering voor de óók kwetsbare man, waar je een relatie mee had.... Hij wílde misschien helemaal niet zijn 'gang' gaan, maar er is iets gebeurd, waar hij misschien verschrikkelijke spijt van heeft, wat het allemaal totaal niet is waard geweest jou daarvoor te moeten verliezen. Maar zo te zien, is er voor een andere mening, of een eerlijk, echt, open, onbevooroordeeld gesprek, geen ruimte meer bij jou. Ik wens je méér wijsheid, zachtheid en geduld toe, dan je nu laat zien!

ik ben het met je eens, als je wilt om rommelen ga je niet een relatie aan met iemand die monogaam wil zijn. dan zoek je iemand met wie je een open relatie kan hebben, of ga je naar paren clubs. ik maak uit jou vraag op dat hij het niet ter sprake heeft gebracht, en dat is niet netjes. misschien is het uit de hand gelopen? misschien had hij het niet helemaal meer naar zijn zin? misschien had hij het nodig voor zijn ego? misschien deed hij het omdat het kon, de spanning, omdat hij het altijd zo deed? geen idee. het feit dat hij het stiekem deed , geeft al aan dat hij wist dat jij het er niet mee eens zou zijn, hij wilde je niet kwijt, en niet kwetsen. hij at van twee walletjes. dat is natuurlijk heel spannend en stoer geweest. jij geeft nu heel duidelijk te kennen, nee dit pik ik niet! een hele duidelijke grens. dat had hij kunnen bedenken, voor dat hij vreemd ging, hij is vast niet onnozel. hij koos, en nu kies jij. hij weet nu dat als iets je dierbaar is, je beter dingen bespreekbaar kan maken, voordat je het kwijt raakt. en jij hebt geleerd, dat blijven communiceren erg belangrijk is, en dat niets vanzelfsprekend is. ik ben trouwens wel van mening, dat als je buiten je relatie gaat zoeken naar een ander, dat er iets niet goed zit. dat had hij moeten bespreken met jou, liefde is een werkwoord, geven en nemen. en stoppen als iets niet bij je past, en niet stiekem gaan doen....... succes en blijf bij je zelf, dan krijg je ook geen spijt.

Spijtig genoeg zijn er helaas mensen die zo zijn en wat men vaak in volks mond noemt van 2 walletjes eten een voor verzorging nemen en andere meer voor de lol. En het rare is dat soort gedrag aan beiden kanten voor kan komen zo wel manen maar vrouwen die dit gedrag vertonen , Ze zoeken eigenlijk een stukje veiligheid geborgenheid daarom gaan ze een relatie aan en aan andere kant de spanningen . Het merkwaardig is vaak jij dit gedrag ook had gedaan vreemd gaan zijn zwaar beledigt ondanks zij doen het heeft ook den met stukje ego temaken maar is vaak soort verslaving de behoeft aan die net iets meer aandacht en heeft niet eens iets temaken met de relatie waar ze in zitten dat daar tekort in zou hebben . Nee het gewoon in hun zelf ze kunen niet eerlijk zeggen van ik wil een open relatie want dan neemt de kick bij ze en spanning . het triest wij zeggen en denken dan neem dan geen relatie maar vrij zijn dat willen juist niet . Mensen dit doen komen in zich zelf iets te kort dat niet beseffen wat voor pijn zei ander aan doen . Ik wens je heel veel sterkte en geluk voor in toekomst .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100