Wat is vreemdgaan?

Naar aanleiding van de antwoorden en discussies bij een andere vraag (Speelt daten een rol...) ben ik benieuwd wat 'men' nu eigenlijk onder vreemdgaan verstaat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

in mindere of meerdere mate intiem zijn met iemand anders dan je eigen partner, terwijl je bent overeengekomen dat niet te zullen doen.

Persoonlijk vind ik het geen probleem als iemand met een ander flirt via internet ofzo. Maar echt zoenen en verder is vreemdgaan. Zo zie ik dat.

Vreemdgaan is echtbreuk plegen of een sexuele relatie met iemand anders dan de partner aangaan. Voor mij is vreemdgaan het niet houden aan de afspraken die je met je partner bent overeen gekomen. Voor de een is zoenen al vreemdgaan, voor de ander wanneer je het bed deelt met iemand anders en voor weer een ander is een afspraakje al vreemdgaan. Ik vind vreemdgaan persoonsafhankelijk.

Met een ander dan je partner zoenen (of erger).

De meningen zjin heel erg verdeeld over vreemdgaan. In principe kun je ervan uitgaan dat wanneer je seks hebt met een ander dan je eigen partner dat dat vreemdgaan is. Maar er zijn ook mensen die het al vreemdgaan vinden als je op een ander verliefd wordt en over hem/haar fantaseert. Er zijn bepaalde intieme geheimen die je meestal alleen met je partner deelt, en als je die geheimen met een ander deelt kan dat ook vreemdgaan genoemd worden. Dus het is maar hoe je zelf, of je relatie in elkaar zit.

"Met een ander dan je partner zoenen (of erger)." +1

Ik mag niet vreemdgaan . mijn vrouw zegt altijd je mag wel honger krijgen onderweg, maar als je maar thuis komt eten. en ik moet zeggen ,,,ik heb nog nooit de hond in de pot gevonden.. dus ik hou het zo zoals het nu is.

met een steentje in je schoen onder je voet gaan lopen en zoals de minister fromm funny walks (monthy python)dan ga je vreemd

smerig, schandelijk, zich gemeen gedragen, gemeen zijn, een gemene streek uithalen, laaghartigheid, verachtelijkheid, bedrieglijk, misleidend, bedrog, bedriegen, liegen, zijn woord niet houden.!! Genoeg? of moet nog een paar noemen. . .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100