Tante Hans.

Toegevoegd na 50 minuten:
Ok, ok Ik noem haar tante, maar ze is mijn achtertante zoals je in bijgevoegde link zelf kunt vaststellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo heet ze echt hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel flauw, maar heel grappig +1
achternicht toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een achternicht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oud tante dacht ik, en meestal voor het gemak ook gewoon tante.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de dochter van de broer(zwager)/(schoon)zus van je moeder bedoeld dan is dat je nicht. In dat geval is het de dochter van jou oom of tante.

Als je de dochter van de broer(zwager)/(schoon)zus van de moeder/vader van je moeder bedoeld, dan weet ik het niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een achternicht is de dochter van je eigen neef of nicht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nicht is :
1)De dochter van iemands broer of zus in betrekking tot hem of haar.
2)De dochter van iemands oom of tante in betrekking tot hem of haar.

De nicht van je moeder kan zijn dus:
-De dochter van haar broer of zus. Dit is ook een nicht van jou.
- De dochter van ooms of tantes van je moeder. Dit is dan een achternicht van jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon nicht, als zus of zusje van je moeder was, dan was het wel tante geweest maar een nicht van je moeder is ook nicht van jou...