Hoe kun je als jongen zien dat een andere jongen verliefd is op je?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

InVinoVeritas, gaat dit nog steeds over diezelfde jongen? Weet je al of hij homo is? Zo ja, dan is het voor jou niet anders als voor alle andere mensen in de wereld: weten of iemand anders die je graag mag verliefd op je is kan je enorm bezighouden. Als je het gewoon vraagt en het is niet zo heb je het gevoel dat je afgaat. Als je het niet vraagt en het blijkt later wel zo te zijn kun je er spijt van krijgen. Probeer in ieder geval tijd met hem door te brengen. Stel voor om gezamelijk iets te doen (misschien via die massages) en probeer hem beter te leren kennen. Soms als je één op één met iemand bent, ook al heb je verder niets samen, kan er toch iets intiems ontstaan waardoor er een vertrouwen ontstaat en je dingen over jezelf vertelt die je normaal niet vertelt. Maar zien of iemand verliefd op je is, is heel moeilijk. Sommigen zijn er extreem goed in om het juist niet te laten opvallen. Ik heb trouwens gelezen dat homoseksuele mannen elkaar langer aankijken dan gebruikelijk is als ze elkaar aardig vinden. Zo lang zelfs dat het anderen opvalt. Misschien is dat een aanwijzing, of zou je dat zelf eens kunnen doen.

Dat is inderdaad wel moeilijk denk ik.Je zult het echt heel voorzichtig moeten aanpakken en er eerst achter moeten komen ofd hij wel op jongens valt.Dit zou je kunnen doen door een losse opmerking te maken over een meisje.Je zegt b.v. vind je dat geen lekker ding?Hij zal wel een reactie daarop geven maar misschien is zij niet het soort meisje waar hij op valt dus trek geen voorbarige conclussie. Als je geluk hebt zal hij misschien een keer een opmerking maken dat hij niet op meisjes valt en dan kun je hem misschien beetje bij beetje je gevoelens voor hem kenbaar maken.sucses!

In ieder geval zou ik beslist niet "de Waarheid in wijn" zoeken, mijn beste "auto-zinsbegoochelaar" in dat verband. Het hangt zeer sterk af van je eigen levenservaring, je zelfkennis en het vermogen jezelf in een ander te kunnen verplaatsen zonder mogelijk eigenbelang (en navenante projecties). En natuurlijk je eigen opmerkzaamheid in het vermogen om 'lief te hebben'. Als je al deze eigenschappen voor jezelf redelijk scherp hebt en daarin discipline aanhoudt is het niet zo heel moeilijk. Allereerst heb je dan een 'antenne' voor wie homofiele gevoelens heeft (algemeen of voor jou specifiek, en dat weer fundamenteel of mogelijk om redenen tijdelijk) en ken je deze gevoelens van jezelf. Vervolgens heb je een redelijke toets van de gevoelens van 'die ander' en weet je zelf al wat je daar eventueel mee wilt of wenst. En hoe je het kunt "zien"? Verliefde mensen zijn doorgaans heel sterk 'verliefd op zichzelf', waarmee ik bedoel het zeer toegewijd zijn van die ander aan het beeld wat die ander heeft van het object waarop hij/zij verliefd is, wat helaas soms maar zeer weinig met de realiteit te maken heeft / kan hebben. En dat merk je snel genoeg. De behoeften naar de persoon die je meemaakt, de omstandigheden, de uitspraken, de uitnodigingen, de versprekingen, het oogcontact, de lichaamstaal, de intensiteit van het contact. Kortom: weet eerst wat je zelf wil en wat goed voor jou is, behandel een ieder met respect, ontwikkel intuitie, 'vaar de eigen koers', en heb 'gepaste' zorg voor 'die ander' als gevoelens eventueel tegengesteld mochten blijken te zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100