Burgerlijk Wetboek, Boek 1
Artikel 3
1. De graad van bloedverwantschap wordt bepaald door het getal der geboorten, die de bloedverwantschap hebben veroorzaakt.
jij-moeder 1
moeder-grootmoeder 2
grootmoeder-zoon 3
derde graad dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

2de graads volgens mij. het gezin waar je uitkomt is 1ste graad elke stap verder is een graad verder. de dochter van je tante is 3de graads
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de 3de graad.

1 jij je moeder
2 je moeder en je opa/oma
3 je opa/oma en hun zoon (broer van je moeder

Toegevoegd na 1 minuut:
het is eigenlijk de takken van een stamboom tellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedverwant in de zijwaardselijn 3e graad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
compensatieplus voor een minkukel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-) Dank je wel! Minkukel, haha mooi gevonden.
In de derde graad. De broer van je moeder is je oom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je dient het aantal geboortes via de gemeenschappelijke stamvader na te gaan.

Dat is dus JIJ, JE MOEDER, JE OPA en zijn zoon. JOUW OOM dus.

Van jouw naar je moeder is geboorte 1, van je moeder naar je opa is geboorte 2 en van je opa naar je oom is geboorte 3

Omdat er niet van een volledig rechte lijn sprake is, gaat het hier dus om de zijlijn.

Antwoord op jouw vraag is dus: Bloedverwantschap in de derde graad der zijlijn.

Groet,

Ton