is het verstandig..na scheiding van een langdurig huwelijk..meteen weer in een relatie te duiken?

lijkt mij..dat ieder mens verwerking nodig heeft..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (12)

Dat is afhankelijk van elke persoon. Afhankelijk van hoe de relatie op de klippen gelopen is en hoe stabiel een persoon is. Het is neit mogelijk om voor een ander te bepalen of het te snel is of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan hoe alles met de scheiding is gelopen. Sommige mensen verwerken de scheiding al gedurende het scheidingsproces (dat best lang kan duren), anderen hebben inderdaad een tijdje nodig waarop ze op zichzelf wonen zonder relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voor iedereen verschillend. Volg je gevoel, die heeft bijna altijd gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad...volg je gevoel. Een nieuwe vaste relatie lijkt mij wat vroeg...maar er zijn mensen die dat wel "lukt".
En het is misschien ook aardig om eens wat meer contacten met verschillende mensen aan te gaan.
Hoe dan ook...forceren is geen optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja wat is verstandig?? Het is inderdaad een gevoel. Je kunt niet smoorverliefd worden op een ander als je nog veel gevoelens hebt voor degene in je vorige relatie. Dan heb je toch het een en ander al verwerkt. En ja wat er daarna gebeurt is voor iedereen verschillend. En neem van mij aan, als iemand echt verliefd is luisterd die toch niet naar de goede bedoelingen van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe "klaar" je met de relatie bent.

Met klaar bedoel ik niet dat je het te zat bent en nog steeds veel emoties voelt.
Maar in hoeverre je al werkelijk hebt geaccepteerd dat dit niet de partner voor je is.

Pas op voor het gevaar: Mensen blijven bij elkaar omdat ze niet alleen kunnen / durven te zijn. Mensen gaan direct weer een relatie aan omdat ze niet alleen kunnen / durven te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet ; ik denk dat je minimaal even nodig hebt om de voorbij relatie te verwerken. Daarbij maakt het natuurlijk wel uit of je zelf de initiator bent geweest en een nieuwe relatie wellicht primair de reden is geweest om te scheiden, of dat je degene bent die verlaten is.

In het laatste geval is het minimaal belangrijk te onderzoeken waarom je weer zo halsoverkop een nieuwe relatie in wilt duiken ; is het de angst om alleen te zijn, eenzaamheid, heeft het wellicht een praktische of financiele reden, of ben je echt al zo snel weer van iemand gaan houden ? Overal zitten haken en ogen aan en alle situaties hebben voor- en nadelen, dus minimaal daar heel goed over nadenken lijkt me wel aanbevelenswaardig.

Meteen ineen andere relatie duiken omdat je halsoverkop verliefd bent geworden lijkt me niet zo'n goed plan ; verliefdheid alleen is zelden een goede basis voor een langdureige vaste relatie. Maar een poosje geen vaste relatie willen en wat losse contactopen op een rijtje afwerken kan ook heel therapeutisch zijn. Zolang er maar niet meteen nieuwe kinderen van komen ; voor je daar aan begint, mag je er beiden eerst wel even heel goed over nagedacht hebben.

En als er kinderen in het spel zijn, zie ik persoonlijk liever dat de zorgende ouder een poosje alle aandacht dáár op richt, en niet meteen weer zelf op jacht gaat. Daar heb ik net iets te veel ellende en slechte voorbeelden van gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem even afstand,want een langdurig huwelijk is niet zomaar iets om opzij te schuiven.
Probeer eerst een tijdje alleen te zijn voor je aan een nieuwe relatie begint, dan kun je even op adem komen en alles weer helder bekijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OP deze vraag bestaat geen antwoord. Het gaat er namelijk niet om wat jij of anderen denken, slechts wat de persoon in kwestie vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een prima idee om wat rond te kijken als je net uit een huwelijk komt. Maar een vaste relatie is iets voor de langere termijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het verstandig is weet je nooit, maar zeker is wel dat sommige scheidingen na langdurige huwelijken juist plaatsvinden omdat er sprake is van een nieuwe relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat degene die verlaten wordt, vaak langer tijd nodig heeft om eerst te herstellen en weer te kunnen vertrouwen maar ja, erzijn altijd uitzonderingen.
Soms duiken mensen dan toch weer snel in een nieuwe relatie met welk motief ook.
Ik vind het soms niet tegeloven als ik het van een afstandje bekijk,vaak is het dan toch wachten op nieuwe rampen, heel soms niet.
veel mensen hebben niet door hoe ze gehecht geweest zijn aan de ander en dat je niet maar weer zo onthecht ben.
De tijdsduur van de relatie speelt daarin natuurlijk een belangrijke rol.