Hoe maak ik hem duidelijk dat ik niets in hem zie?

Ik heb laatst een jongen ontmoet en we hebben een paar dingen gemeen, maar hij draait daar erg op door.
We spelen beiden in een orkest (wel een ander orkest) en hij praat daar maar over door.
Hij is fan van een paar bands die ik ook wel leuk vind.
En hij stelde laatst voor om samen te gaan surfen, wat we ook allebei doen.
Nou zijn dat allemaal geen criminele dingen, maar hij is gewoon erg opdringerig en hij is wel aardig, maar hij draait gewoon door.
Hij komt te dichtbij en ik kan geen nee zeggen, omdat ik bang ben dat hij dan denkt dat ik overdrijf of dat ik hem kwets.
Misschien ziet hij wel gewoon niks in me en doet hij gewoon aardig, maar het kaatst een tweede probleem aan. De jongen waar ik een soort van iets mee heb is verlegen en ik ben bang dat die andere jongen hem hopeloos afschrikt.
Ik geef echt veel om die tweede jongen en ik wil hem niet kwijt, maar die eerste is bezig ons uit elkaar te halen (hopelijk onbewust) en ik durf geen nee of iets in die richting te zeggen.
Wat moet ik doen om hem minder opdringerig te laten zijn/worden tegenover mij?
(het is trouwens niet dat het een puber probleem is, ik ben 19, de opdringerige jongen is 21 en de ander 20, en het ligt ook wat ingewikkelder, maar dit is het hoofd probleem)
Liefs Kirke.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jongen is niet zo snel gekwetst als een meisje, ik zou hem gewoon zeggen dat je niets in hem ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat het alleen wel nog lastiger maakt is dat ik dus niet zeker weet of hij mij meer dan ziet zitten.
Hij maakt wel de indruk (ik ben niet de enige die dat zegt trouwens) maar een indruk zegt niet alles..

Het beste antwoord

Duidelijk en eerlijk zeggen! Niet met smoesjes er omheen gaan draaien. Daarmee zou je het alleen maar moeilijker mee. Gewoon zeggen dat je hem een aadige jongen vindt, maar dat je niet met hem weg/uit wilt. Is lastig, maar wel de beste manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kan toch zeggen dat je wel wilt surfen maar niks meer. Dat moet het kwartje toch wel vallen dat je wel wilt surfen maar dan ook alleen surfen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig! Je kunt hem toch het beste ronduit zeggen dat je hem niet ziet zitten. Als je dit niet face to face durft, stuur hem dan een mailtje. Dan is het in ieder geval duidelijk. Wat betreft die andere jongen, breng het onderwerp eens naar voren op subtiele wijze, dan kan je én weten wat hij er van vindt, én je kunt hem duidelijk maken dat je jongen no.1 niet ziet zitten, maar hem wel. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Het enige is dus dat ik niet zeker weet of hij mij meer dan ziet zitten (nr. 1) en als dat niet zo is is dat ook vervelend.
Zoiets had ik ook paar maanden terug. Die wou als maar samen dingn doen.
Dus opgegeven moment zei ik ja, maar als vrienden.
Ik vertelde dat ik hem geen valse hoop wil geven en dat heeft hij gelukkig geaccepteerd.
Gewoon zeggen dat je hem lief n aardig vind, als vrienden en dat je iemand anders al op jet oog heb.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Dat is lastig. Ik zou zeggen: gewoon eerlijk zeggen! Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat je geen nee kan zeggen maar dat moet je dan toch echt gaan leren want je wilt de jongen die je leuk vind toch niet kwijtraken door iemand die (waarschijnlijk)denkt dat er meer in zit dan vriendschap

Je kan moeilijk je hand in de lucht houden en hopen dat hij het snapt , je zal toch echt nee moeten gaan zeggen , dat er geen evt toekomst is voor jullie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit altijd iets dubbels in kwesties waarbij iemand jou leuk vindt en jij de ander niet. Dit is dat het vleit en dat het idee en gevoel fijn is speciaal te zijn voor iemand.
Wanneer je zo iemand dus gaat zeggen dat je hem/haar niet leuk vindt, zal dit tot gevolg hebben dat je deze speciale plek kwijt bent...en dat is niet fijn...dus dubbel!

Dit inzicht nu hebbende is het aan jou te bepalen, wat ga je doen?
En volgens mij weet je het antwoord al! Het belangrijkste is eerlijk naar jezelf te zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik het antwoord inderdaad al weet..
Bedankt!