Wat doe je als je vriend zegt dat hij op een ander verliefd is. En diegene is iemand die in dezelfde straat woont en een vriendin is van zijn vriend.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

zijn eerlijkheid op prijs stellen hoe moeilijk het idee voor jou ook kan zijn. verder moet je vooral jezelf blijven, jij bent jij en die andere persoon is weer zoals zij is. zelf zou ik in de gaten houden of er niets gedaan wordt met deze verliefdheid doordat je vriend hier gehoor aan geeft. blijf vooral praten met hem en laat blijken dat je het moeilijk vind zodat je het onderwerp bespreekbaar houdt. voor jezelf zou je duidelijk moeten hebben wat je zal doen als het meer blijkt te zijn dan een verliefdheid, maar pas op dat je niet achterdochtig gaat worden en dingen gaat zien die er niet zijn. van je vriend vind ik het knap dat hij dit toch aan je heeft verteld, want hij weet ook wel dat dit een risico is wat jullie relatie betreft.

Dumpen, en verder niet mee bemoeien. Of bedoel je met de eerste 'vriend' gewoon een vriend, niet je 'vriendje'? Lastig, hetzelfde woord voor twee verschillende dingen. Toegevoegd na 2 minuten: Als het gewoon een vriend is, zou ik hem adviseren een poging te wagen om de 'verliefdheid' te verdringen (ja, ik weet het, dat is niet makkelijk etc.): er kunnen hele nare situaties ontstaan als twee vrienden verliefd zijn op hetzelfde meisje.

Accepteren dat het zo is en hem vertellen dat jij dat zwaar k****t vind, maar ja liefde kun je nu eenmaal niet afdwingen Gewoon je neus de lucht in en de eer aanjezelf houden. Geen hand vol maar een land vol hoor! Toegevoegd na 1 dag: Dit vertelde ik ook al in een reactie maar hier nog met een beetje aanvulling. Dan is het aan jou of jij hem nog een kans wil geven. Jij zegt nu al dat je er voor vechten wilt en nu ik weet dat hij dus jou eerlijk verteld heeft dat hij gevoelens voor een ander heeft, klinkt het al een stuk anders, dit is zelf gewoon netjes van hem dat hij eerlijk is naar jou toe, hoe k*t het ook voor jou is, hij gaat wel respectvol met jou om. Iedereen is mens en als iemand zegt dat hij of zij nooit verliefd word op een ander, dan vertelt ie niet geheel de waarheid, want het kan je echt overkomen, maar hoe ga je er dan mee om is de vraag. Jou vriendje netjes tot nu toe, en als jij wilt vechten voor de relatie, dan zeg ik: Ga ervoor, werk aan het vertrouwen en geef hem de kans, maar misbruik dit voorval nooit in je verdere relatie met hem, dat je het hem tijdens een ruzie voor de voeten gooit, dat is niet eerlijk en respectloos van jou, als je daar zeker van bent dat je dat nooit zult doen geef ik jullie een goede kans van slagen. Dat is mijn tip die ik je mee kan geven. Dat jullie Haar nog tegen komen is iets waar je mee moet leren omgaan. Ontlopen heeft geen zin, want zo leer je er nooit mee omgaan, je moet je "angst" onder ogen zien, en je zult zien, dat hoe vaker je haar tegen komt, hoe makkelijker als het gaat op den duur. (ik spreek uit ervaring, de ex vrouw van mijn man woont 1 straat verder en dat gaat prima nu) suc6

Heel snel een eind aan deze relatie maken? Dat lijkt me nogal logisch. Hij bedriegt jou, en zijn vriend. Hij is dus niet te vertrouwen. Dus maken dat je wegkomt. Is het jouw huis? Zet hem eruit. Zet zijn spullen buiten, ander slot op de deur, en klaar met deze "onbetrouwbare" vent. Jij bent toch wel meer waard?

Je erbij neerleggen dat je gedumpt bent en je verder nergens mee bemoeien. Dat hij verliefd is geworden op een ander kan je niets aan veranderen. Dat het ook nog eens een vriendin is van zijn vriend is toch niet jou probleem. Wat schiet je ermee op om zijn vriend op de hoogte te stellen, jij krijgt hem er niet mee terug, hij is immers verliefd op die ander.

Blijven praten! Probeer niet teveel verwijtend te zijn, stap niet in de slachtofferrol maar laat ( subtiel) merken dat jij nog wel verder wilt met de relatie. Stel je sterk op, en hou er rekening mee dat dit het einde voor jullie KAN zijn. Geeft hem tijd, misschien ontdekt hij dat hij bij jou toch beter af is. Maar stel wel voorwaarden, zodat je niet aan het lijntje wordt gehouden. Als ze lichamelijk contact met elkaar hebben, is dat vaak een stap te ver en moet je misschien loslaten en alleen verder gaan. Sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100