Ik heb soms het gevoel dat mijn vriendin me echt in alles nadoet, hoe zeg ik dit tegen haar of wat kan ik eraan doen?

De laatste tijd is mijn vriendin fan van hetzelfde als ik, terwijl dat helemaal niet haar stijl is, omdat ik er een heb wil zij ook een tekentablet ( een van de vervelendste dogen vind ik dat als ze ermee tekent, ze precies mijn stijl nadoet ), als ik een programma heb geïnstalleerd wil zij het ook, en ze wil dezelfde kleren, en ga zo maar door...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dogen moet dingen zijn, stomme iPod.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (9)

Vraag haar gewoon waarom ze dit doet en leg haar dan subtiel uit dat je dit gedrag niet zo leuk vindt in de vorm van dat zij een beste meid is en dat je het meer op prijs stelt als zij haar eigen mening volgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je het gewoon tegen dr zeggen dat je het irritant vind. Ik bedoel, vriendinnen kunnen elkaar toch alles vertellen? En je hoeft haar ook niet te beledigen maar alleen zeggen dat ze je misschien minder na moet doen.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat haar eens naar aflevering 4 van De Familie Knots kijken. Dan is ze in 1 klap genezen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het komt er in het kort op neer dat je met al je vriendinnen afspreekt om haar 1 dag lang allemaal na te doen, en alles na te zeggen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken wat ze doet, dit deed ik ook namelijk. Ik had zo erg de neiging om dicht bij haar te zijn... En ik ging vanzelf haar spraakwijze nadoen, de dingen kopen die zij heeft/had en niet eens expres. Dit komt gewoon omdat je houdt van hem/haar en je gaat vanzelf die dingen doen! Je kan het beste eens praten met haar en dan gewoon durven te zeggen dat je vind dat ze je opeens best nadoet. Geef voorbeelden en zeg hoe ze dat eerst deed. Dit zou best kunnen werken.

Ik wens je veel succes! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vroeger ook zo'n vriendinnetje. Het gaat op een gegeven moment wel over maar het duurt een tijdje dus heb geduld als het je beste vriendin is en je haar niet kwijt wilt.

Je kunt het beste je vriendin erop aanspreken. Waarschijnlijk weet ze niet dat ze dit doet. Probeer bij haar aan te geven dat jij dit als zeer vervelend ervaart en dat je graag hebt dat zij meer haar eigen ding doet.

Als ze toch daarna blijft volhouden in het kopieeren dan kun je haar een paar dagen proberen niet te zien. Geef bij haar aan dat als ze dit blijft doen je niet met haar wilt omgaan. Wellicht dat ze het dan op pakt en haar eigen ding doet..

Het is en blijft een moeilijke situatie als je haar niet kwijt wilt. Je vriendin zal haar eigen identiteit moeten vinden binnen jullie vriendschap. Wellicht kun jij haar daarbij helpen door te blijven praten.

Ik wens jullie veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze wordt door jou geinspireerd, ze ziet jou als het goede voorbeeld en daar mag je heus wel een beetje trots op zijn.
Maar als het je gaat irriteren, mag je haar er best wel op aanspreken vragen waarom ze dat doet, maar houd het wel gezellig.
Is het heus wel de iPod die stom is? Kan het niet zijn dat je een foutje hebt gemaakt, die jouw vriendin niet zou maken?
Fouten maken is namelijk een heel menselijke eigenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me nu toch wel af, waar uit jij distilleert dat ik poneer dat vragensteller stom is!
Als je in staat bent om op één woord na met je iPod een foutloze boodschap te schrijven, lijkt me dat ene woord idd een menselijke fout en we zijn allemaal mensen, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord. Vanwaar die min? Van deze 'aardige" dame hier?
Een plus van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Bessy, Ik tref wat mensen met een kort lontje en die schijnen er ook te moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou... Ik vatte het ook wel een beetje hard op hoor... 'is het nou wel de iPod die stom is' klinkt wel een beetje alsof je wil zeggen dat ik stom ben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gast48046, soms moet je uitspraken een beetje relativeren, en niet te snel op je teentjes getrapt zijn.
Een typefoutje is zo gemaakt, maar daar kan de iPot echt niets aan doen. Hoewel, die toetsjes zijn wel erg klein he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gast48046,als jij schrijft, stomme iPod weet je heus wel , dat het niet de iPod is die stom is.
Laat ik een vergelijking maken, maar dan met een andere pot.
Regelmatig vraagt mijn dame me om "even "een pot augurken open te maken. Even deksel afdraaien en klaar!
Zij zelf kan dat niet i.v.m. reuma. Maar vaak lukt het mij ook niet direct, ik mopper dan ook wel "stomme pot", terwijl ik weet dat het niet aan de pot, maar aan mijn ontoereikende kracht ligt.
Mensen zijn nu eenmaal geneigd de schuld ergens anders te leggen en niet bij zich zelf.
Trouwens die opmerking over de iPod was verder geheel off topic, hoor, het ging over je vriendin en ik vind nog steeds, dat zij jou als het goede voorbeeld ziet en daar mag je best een beetje trots op zijn!
Het zou wel eens kunnen dat je vriendin hetzelfde wil doen dan jij, omdat ze dat gezellig vindt. En misschien denkt ze wel dat jij dat ook vindt. Samen gezellig dezelfde kleren dragen en hetzelfde doen. Ik had vroeger ook zo'n vriendin. Zij had daar geen slechte bedoelingen mee. Ze vond het gewoon leuk om als vriendinnen dingen samen en hetzelfde te doen. Die periode is overigens vanzelf voorbij gegaan. Als jij het echt irritant vindt en er last van hebt, dan moet je er iets van zeggen. Je kan misschien de rollen eens omdraaien. Laat haar het initiatief eens nemen en doe haar dan na. Als ze dan reageert is het voor jou gemakkelijker om je ergernis duidelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een aardige manier vragen, waarom zij zo doet en vragen of ze ermee wil op wil houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bekijk de situatie eens uit haar standpunt: zij zal het kennelijk nodig hebben om zich goed te voelen bij jou. Mogelijk is zij bang voor afwijzing als ze haar eigen weg gaat (of iets uit haar verleden?) Kortom: je kunt haar melden dat het je opvalt en vragen of zij het ook merkt.... Als er een gesprek op gang komt erover, zou je kunnen melden dat het jou stoort, maar intussen kan bij jou ook begrip zijn ontstaan voor deze manier van haar en stoor je je er al helemaal niet meer aan....:)