Hoe moet je het goedmaken?

Mijn tweeling is altijd een wederhelft van mij geweest, toevallig komt er nu een jongen tussen. Ik praat er veel over, maar soms heb ik het gevoel dat ze er echt geirriteerd door raakt. Als het soms mis gaat met die jongen en mij dan vraag ik haar vaak om advies en zeur ik er echt veel over... Trouwens mijn vader en andere zussen vinden het niet goed dat ik met een jongen bezig ben. Als ze erachter komen kan ik de relatie met mijn familie vergeten (cultuurverschil denk ik). daarin heeft mijn tweeling me heel erg in geholpen, ze vind het wel ok dat ik nog contact met hem heb etc. ( ze verteld dat niet door)

Ik ben erachter gekomen dat ik haar nooit waardeer, om wat ze doet voor mij en dat ik best wel vaak aan mezelf denk ik ben een echte egoist. Daar voel ik me echt heel kut over. Ook, als zij een probleem heeft, ben ik vaak druk en help ik haar niet genoeg...

Ik heb het gevoel dat ik het goed moet maken omdat, ze zo veel voor mij heeft gedaan en mij nooit nakt.
Dus mijn vraag hoe maak ik zoiets goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het over je tweeling. Je bent dan de moeder van een tweeling.
Maar het verhaal lijkt te gaan over je tweelingzus. Wat is het nou??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze bedoelt volgens mijn haar tweelingzus, gewoon verkeerd uitgedrukt in het begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt Freekiller!,
mijn excuses voor het misverstandje ;P

Het beste antwoord

Je hebt de eerste stap al gezet! Je ziet nu in dat je dit doet! Probeer er wat vaker op te letten en als het dus niet vanzelf gaat meer moeite te doen. Probeer quality time met je zus door te brengen. Bijvoorbeeld lekker lang te gaan shoppen of wat te gaan drinken. Probeer je eigen ik even op de tweede plaats te zetten en maak het echt haar dagje. Doe dingen die zij leuk vind om te doen.

Geniet ervan dat je zo'n fijne zus hebt die je zo goed begrijpt! Laat haar weten dat je het moeilijk vind om aan andere te denken. Grote kans dat ze dit al zelf weet:-) en je accepteerd voor wie jij bent!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voortaan je best doen als zij iets wilt van jou. Echt heel erg je best, totdat het gelukt is wat ze wilt. Aardiger doen, het is immers je tweeling. Misschien meer tijd met elkaar doorbrengen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je je realiseert dat je meer van je zus neemt dan haar geeft kun je dit gedrag veranderen. Ook zou je haar eens kunnen zeggen dat je je altijd tamelijk egoïstisch hebt opgesteld en het nu anders wilt gaan doen. Zeg haar vooral ook dat het je spijt en dat je haar dankbaar bent voor de hulp en het luisterend oor dat zij jou altijd biedt. Zij zal dat waarderen en het maakt veel goed.