Wat doe je aan een ex die non-stop smsjes stuurt waarin hij wil duidelijk maken dat hij van je houdt?

Mijn ex stuurt me steeds smsjes met vage gedichten, oneliners en 'ik-hou-van-je-sprookjes' waar ik echt helemaal gek van word! Ik kan natuurlijk steeds opnieuw een nieuw nummer nemen (hij komt er toch wel achter wat mijn nummer is), verhuizen naar de Noordpool of hem vermoorden. Maar ik wil eigenlijk een praktische, werkende oplossing zonder geweld te gebruiken, hem zwart te maken of uit te schelden... Hm, hopeloze situatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ik bekijk het heel even van de kant van de vriend. Ik ben gedumpd (neem ik aan) maar ik voel nog heel veel voor jou. En misschien heb ik nog hoop dat het ooit nog goedkomt - misschien heb ik een reden of een aanleiding om dat te denken?

Nu terug naar je vraag: Hoe goed heb je hem duidelijk gemaakt dat je je leven wilt leven zonder hem? Ik weet niet hoe slim het is daarbij te verwijzen naar de SMS-jes die hij steeds stuurt.

De volgende stap is inderdaad - zoals anderen ook al schreven - negeren. Maar ik zou de berichten niet verwijderen. Misschien heb je ze nog nodig voor eventuele vervolgstappen, hoe vervelend het ook is daar nu al aan te denken.

Sterkte! en Viva la Vida!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

het aller beste is dat je hem totaal negeert...
Dat zal best moeilijk zijn in het begin, maar als jij nier reageert op hem of zijn sms-jes of wat dan ook, dan houdt het vanzelf op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf een brief waarin je duidelijk aangeeft dat je dit niet wilt. Dat het echt geen zin heeft. Klaar! Over! Uit! Voorbij! Verleden tijd! Exit!
En druk zijn smsjes weg, zonder te lezen.
Na de brief nooit meer reageren. Dat hou jij langer vol dan hij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet reageren!!! Niet erover mopperen tegen anderen, gewoon doodzwijgen, of je helemaal geen smsjes krijgt. En vooral laten zien dat je leven zonder hem doorgaat, en dat je het leuk hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord! +
Ja god, ontzettend irritant (bedreigend?) dit. Ik heb hier ook last van gehad en ben zelfs gestalt.

De smsjes niet openen, negeren en als vriend-lief verder gaat (huilend/scheldend/scene-trappend) voor je deur staat -> aangifte.

Je hebt aangegeven het niet te willen. Nee = nee, dat heeft hij te accepteren en hij gaat maar ergens anders lopen kutten, maar hij hoort jou met rust te laten.

Toegevoegd na 2 minuten:
gestalkt bedoel ik. Ik had het contact verbroken. Zij smsen & bellen naar mijn mobiele telefoon en dat soms wel een half uur achter elkaar. Uiteindelijk heeft ze gedreigd dat ze naar ons huisnummer zou bellen (ik woonde toen tijdelijk bij mijn moeder en het was 3 uur in de nacht). Dit heeft ze - tot mijn verbazing - ook gedaan. Natuurlijk was ma-lief pissig op mij.

Ik heb toen niet echt ethisch-verantwoorde manieren gebruikt om van haar af te komen, maar ze laat me nu wel met rust. Sterker nog; ze wilt niets meer van me weten.

Toegevoegd na 7 minuten:
De niet ethische manier is erg grof en vermeld ik liever niet hier, maar mocht je het willen weten, stuur een berichtje. Ik ben er niet geheel trots op, want ik heb haar in emotioneel opzicht ernstig gekwetst en vernederd, maar eigenlijk vind ik dat wel een beetje een 'wie niet leren wil, moet maar voelen' kwestie, dus helaas voor haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens was ze inderdaad ietwat gewelddadig. Ze heeft haar exen zwaar lichamelijk mishandeld (dat vertelde ze me later en het erge nog; met plezier).
Mij heeft ze 'maar' 2 keer licht fysiek benaderd. Ik schijn dat soort mensen aan te trekken, maar gelukkig heb ik nu een rustige, lieve vriendin die redelijk 'braaf' is en dat is ook wel eens fijn voor de verandering :-D
Gewoon meteen weggooien die smsjes, zelfs zonder ze te lezen. En zeker niet reageren op wat voor manier dan ook naar hem toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dan is de ideale oplossing :hem totaal geen aandacht geven

Als jij hem nu aandacht zou geven dan is hij al blij omdat hij (of het nou positieve of negatieve aandacht is ) aandacht krijg , dus je moet hem totaal geen aandacht geven , het houdt niet gelijk op (zijn gedrag) maar na een poosje wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de iPhone bestaat er een app 'blackbox' waarmee je mensen kunt blokkeren. Daarnaast zijn er voor andere mobieltjes vast ook zo applicatie die mensen kan blokken. Gewoon de goede voor je telefoon zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nummer blokkeren van je ex. En ik vraag me af, hoe de ex dan telkens weer achter jou nummer komt.

Een gesprek op het politiebureau ivm met stalking kan ook verhelderend werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijk even naar de oorzaak. Was hij een geestelijk normale persoon? Waardoor is de relatie ten einde geraakt?
Voor jezelf is het heel goed, om dit goed op een rijtje te hebben. Als hij niet helemaal spoorde, waarom koos je hem toen? Wat in hem trok jou aan? Als je dat goed weet, maak je niet weer dezelfde fout.
En waarom liep de relatie stuk? Onderzoek dat en leer ervan.
Vervolgens ben je in staat om een duidelijke 'scheidingsmelding' te doen. Vertel hem rustig, oprecht, respectvol en heel duidelijk, wat je van hem en de voorbije relatie vindt. Zorg ervoor, dat hij zich gehoord voelt en dat het hem duidelijk is.
Mensen willen namelijk respect voelen. Ook moet een relatie iets hebben opgeleverd. Dat mag ook een harde en onaangename, maar leerzame waarheid zijn.

Dat zou echt voldoende moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeg duidelijk tegen hem dat je hem niet wilt!!! dan komt hij er zelf wel achter!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op sommige gsm kun je iemand blokken (zoals op de mijne) maar bij de meeste niet...
je kunt ook alle berichten behouden en dan naar de politie gaan en hem aangeven voor stalking of als je dat er een beetje over vind kun je tegen je ex zeggen (of sturen) dat hij je echt met rust moet laten of dat je anders naar de politie stapt of je kan een berichtje in een andere taal naar hem sturen en doen alsof je iemand anders bent xD