is het waar? dat iemand met borderline die een relatie verbreekt..nooit meer op die beslissing terugkomt..

7 maanden een relatie gehad met een liefdevolle vrouw..had wel stemmingswisselingen..plotseling..met veel haat..maakte zij het uit en maakte zich onbereikbaar...wil haar steunen..wil haar terug in mijn leven..lijkt onmogelijk..

Weet jij het antwoord?

/2500

Lange tijd is gedacht dat borderline niet overgaat. Maar van de mensen die zijn opgenomen geweest in een instelling blijkt dat na 3 jaar 40% officieel geen borderline meer heeft. Het kan goed zijn dat iemand dan nog wel een paar borderline-verschijnselen heeft, maar officieel niet meer. Als mensen met borderline ouder worden, worden hun leven en hun relaties toch wat stabieler. Hun algemene functioneren verbetert ook. Ook het risico op zelfdoding neemt af.

Het kan heel lastig zijn om een relatie te hebben met iemand die aan BPS (kort voor borderline) lijdt. Je ziet dat iemand met BPS bijna altijd reageert vanuit een ongecontroleerde impulsieve emotie, dit kan emotioneel of heftig zijn. Voor diegene die het heeft, heel erg vervelend, want zij kan er immers niks aan doen. Voor diegene die de partner is ook heel vervelend, want hij moet heel goed kunnen relativeren. De meeste BPSers zijn zich hier ook wel terdege van bewust en reageren in de meeste gevallen van een plotselinge woedeuitbarsting meestal met spijt. In jullie geval ligt het blijkbaar anders, ik begrijp dat zij niet meer openstaat voor contact. Misschien kun je een brief schrijven waarin je probbert duidelijk te maken wat je bedoelingen zijn. Dit is misschien minder confronterend als direct contact. Anders kun je misschien aan een vriendin of vriend van haar vragen, waar deze plotselinge reactie vandaan is gekomen. Het kan best zijn dat zij blijvende woede heeft naar jou toe, die vanuit een paranoïde idee naar boven is gekomen. Dit gaat helaas vaak niet meer over. Ik werk zelf in de psychiatrie en kom veel mensen met BPS tegen. Ik wil je aanraden om veel te lezen over BPS, het kan je misschien helpen om begrip te krijgen voor de situatie waarin zij verkeerd en de nodige handvaten om er mee om te gaan. Verder wens ik je heel veel sterkte! NB. kijk een op www.trimbos.nl

Mijn ex heeft na een relatie van 3 jaar, met 3 onderbrekingen...een aanzoek wat is teruggenomen...een onverwachtse zwangerschap waar zowel HEEL positief als HEEL negatief mee is omgegaan....2 rechtzaken omtrend het geboren kindje uiteindelijk zelfmoord gepleegd. Het heeft mij goede jaren van mijn leven en HEEL veel van mezelf gekost om iets van inzicht in het Borderline van mijn ex aan te kunnen duiden. Meerdere malen bij proffessionele mensen aangekaart dat hulp nodig was, er is meerdere malen hulp gezocht....maar de hulp is door de persoon niet aanvaard. Ik heb in levende lijve meegemaakt dat je iemand die zelf NIET wil veranderen ook NIET zal veranderen. Hoe graag jij die persoon ook je liefde en steun wil geven, de uiteindelijke stappen kun je niet zetten voor een ander. Het feit dat jij wil steunen, jij haar terug wil zegt meer over de liefde in JOU die JIJ als persoon bezit en wil delen. De reden dat ik dit alles schrijf is dat ik oprecht hoop dat je veel informatie over de term borderline zult vergaren en daarnaast ook je zelfkennis zult uitbreiden om uiteindelijk tot een voor jou juist antwoord/handelen te komen. sterkte

Iemand met borderline is heel radicaal. Ben zelf 31 jaar samen geweest met iemand met Borderline. Ik wilde na de scheiding vrienden blijven maar dat is voor hem echt geen optie. Ook bij vrienden die iets doen wat hen niet zindt die worden gelijk aan de kant gezet. Voor het is over ook echt over. Ik vind het jammer dat hij dan ook die 31 jaar als "verloren tijd"ziet. Dus probeer ook hen niet meer terug te winnen, want dat heeft totaal geen zin.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100