Verliefd zijn op meer dan 1 persoon..kan dat of zijn het dan 2 verschillende gevoelens die op elkaar lijken?

En hoe ga je daar mee om?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat denk ik wel. Mensen zijn zó leuk, dat je vaker dan je misschien zou willen, het opeens vreselijk te pakken kan hebben, bij zo iemand wilt zijn, hem/haar geen sekonde uit je schedel krijgt, loopt te dromen over allerlei situaties waarin je bij hem/haar kunt zijn, bij alles wat je doet en ziet betrek je de gedachte aan hem/haar erbij, je wilt zijn/haar stem horen, dingetjes kopen, koken, maken waarvan je hoopt dat het de ander blij maakt - kortom : je bent verschrikkelijk verliefd. Het is een gekte, die maar even duurt, dus geniet ervan zo lang het duurt.... Want onherroepelijk gaat verliefdheid over - óf het vervlakt en dooft uit, zodat je je niet eens meer voor kunt stellen dat je ooit al die vlinders in je buik en om je heen had, óf het verdiept in "houden van", waarbij je iemand steeds beter leert kennen in al zijn/haar sterktes en zwaktes, en je "het hele plaatje" accepteert. Hoe ga je daar mee om? Zoals je met een niet-besmettelijke, maar héél verrukkellijke "gekte" omgaat - het heeft niets met de realiteit en de dagelijkse werkelijkheid te maken, en is zo vluchtig als dauw, en even ongrijpbaar. Net zo onverklaarbaar als hoe jij jezelf voelt bij leuke, lieve mensen : bij de één voel je je een jong meisje, waarbij alles nog gaat beginnen, bij een ander voel je je mooi, aantrekkelijk, bijna onweerstaanbaar, bij weer een ander heb je het gevoel volledig geaccepteerd te worden, al weet je dat dat niet kan, omdat je elkaar nog helemaal niet kent. Ik vergelijk mensen wel eens met te vroeg afgewaaide kastanjes, die groene hulzen met allemaal uitstekende "pootjes". Als je een andere kastanje ontmoet, kunnen veel van die pootjes een verbinding maken met elkaar, maar er blijven altijd veel pootjes vrij, waar een andere kastanje aan "past", of een heleboel andere kastanjes. Hoe meer pootjes hand-in-hand zijn met andere kastanjes, hoe meer tevreden en gelukkig een kastanje kan zijn. Maar diep onder de schil leeft de glanzende, volkomen kastanje zélf: het wezen "jij". Het enige, dat je je hele leven als zekerheid bent, en bij je hebt. Want uiteindelijk is een totaal samensmelten met een ander een onmogelijkheid, en is een mens in de kern alleen in z'n totaliteit. Dus geniet van elke sekonde van verliefdheid die op je pad komt dwarrelen - het zijn uitgegleden zonnestraaltjes in je georganiseerde, goed-aangeharkte, meer-jaren-geplande, strak omhekte tuin.

Aan verliefdheid denk ik aan geromantiseerde ideaalbeelden . Kun je op een schilderij verliefd zijn ? ik denk van niet maar objectief wel . Verliefdheid moet je niet met begeerte verwarren , want begeerte is een behoefte , en geen vorm van goden geloof dat gaat op menselijke benen .. Toegevoegd na 10 uur: Als je verlieft bent , ""Als je er van uitgaat"""dat we twee zielen hebben , een mannetjes en een vrouwtjes ziel , de ene ben je , de ander geloof je in dan kom je bij verliefdheid op een leefplan tesamen , je voelt iets voor die ander, van de één is het bewustzijn op groei niveau .. op een snaar geraakt, de ander kant van ""je partner"" reageerd hierop geestelijk niveau , en is het bij een vrouw in beginsel geestelijk contact want het spiegeld haar een lichamelijke beleving in aardse paradijsen . Het vult aan en is er tweeerlij slachtige muziek bij je verlangen . Verliefdheid is puberaar word er wel eens beweerd , het is slechts een fase in je zoektocht naar geluk . Mijn antwoord op die vraag is dus in de ultime ervaring - nee - want dat zou anders ongelovelijk worden ont-triggerd en daarom verstorend werken , de natuur zou je wel met twee bewustzijnen kunnen sturen op lager niveau , maar zal het geen verliefdheid meer kunnen heten maar simpel sexuele trigger.

Ja, dat kan. Het klinkt misschien simpel, maar dat is het ook: ik ga daarmee om door mezelf toe te staan de twee verliefdheden alletwee te voelen. Als daar gelegenheid/ruimte voor is, zal ik ook op alletwee verliefdheden handelen, maar dat hoeft niet per se om van de verliefdheid zelf te genieten.

Ik denk eerlijk gezegd van niet! Als je echt verliefd bent loop je de ganze dag met je kop in de wolken en wil je maar één ding! Zoveel mogelijk bij die ene speciale persoon zijn!

He is een fabeltje dat er op de hele wereld er maar een de ware is. Wel is het zo dat je op een bepaalt type persoon verlieft kan worden en helaas zijn het er meer dan een en soms meer dan een tegelijk. Heel lastig als er keuze is. Nog lastiger is het als je al een duurzame verhouding hebt en er komt er nog een in beeld waar je zo maar gek op kan worden. Verlieft worden is nog steeds een onbegrepen proces, natuurlijk zijn er wel veel wetenschappelijke verklaringen voor, maar waarom nu precies op die ene persoon(personen) kan geen wetenschapper vertellen, was het maar zo makkelijk. Zijn er twee dan zullen de gevoelens wel op elkaar lijken. Maar ja wat nu?

Ik heb daar verschillende gedachtes over. Als ik het wetenschappelijk bekijk, is verliefdheid natuurlijk niet meer dan een stofje dat je lichaam aan maakt en wat je zo laat voelen. Daarbij denk ik; waarom zou dat stofje niet door het denken aan meer dan enkel 1 persoon aangemaakt kunnen worden? Het gebeurd zodra je iemand héél leuk gaat vinden en volgens mij kan dat best tegelijk met twee verschillende mensen gebeuren. Wat ik wel geloof, is dat er voor ieder persoon een ware liefde bestaat. Maar ware liefde gaat zoveel verder dan gewone verliefdheid. Bijna iedereen heeft wel meerdere liefdes in z'n leven gehad, om dan (naar wat ik geloof) uiteindelijk bij de ware uit te komen. Ik denk dat als je verliefd bent op twee mensen tegelijk, de ware hier niet tussen zit, aangezien diegene dan wel met kop en staart boven die ander zou uit stijgen in je hart. Maar als we het over "gewone", 'vluchtige' liefdes hebben, denk ik dat het best kan voorkomen. Wat je in zo'n situatie het beste kunt doen is denk ik enige afstand van hen nemen, voordat je valse verwachtingen creeërt, om zelf de tijd te nemen om uit te vogelen met wie je verder wilt. Probeer niet zomaar de knoop door te hakken 'om maar een keuze te maken', maar laat je gevoelens het werk doen. Al duurt het misschien even, vroeg of laat weet je heus wel wat je wilt. Ga leuke dingen met hen beide doen zonder te close te worden en laat je gevoelens je de weg leiden. Als je er echt niet uit komt kun je desnoods nog een lijstje opstellen met voors en tegens over beide personen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100