Kan dat je de ware al gevonden hebt vanaf je 15 ?

Is het mogelijk dat je van zo een jonge leeftijd de ware hebt al gevonden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf of je in 'de ware' gelooft. Ik geloof er niet in, dus voor mij is het antwoord nee. Echter zie ik wel een mogelijk iemand op mijn 15e te ontmoeten met wie ik de rest van mijn leven wil delen.

Het beste antwoord

Alles kan, maar of het echt zo is....
Op je 15e ben je je nog volop aan het ontwikkelen, je begint dan pas een mening te vormen en uit te zoeken wie je bent. Er kan dus enorm veel veranderen en dus ook met je gevoelens... Verder is 15 jaar een 'probeer' leeftijd, je gaat op onderzoek uit.

Zelfs mensen die de pubertijd al gepasseerd hebben, zijn zich verder aan het ontwikkelen en daarmee ook hun kijk opndingen en gevoelens bij bepaalde personen.

Wat versta jij precies onder: 'de ware?'
Iemand met wie jij jezelf ziet trouwen en een gezin mee wilt opbouwen over een aantal jaar?

Overigens ligt het helemaal aan de desbetreffende personen of zij van iemand de ware vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja dat zou best kunnen , ieder persoon verschilt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, mijn schoolvriendin is getrouwd met haar jeugdvriend en is nog steeds supergelukkig met hem en hun 2 kids!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk! Waarom niet? Je kan je ware al vinden vanaf de kleuterschool. Je kan het alleen niet altijd weten.

Wat is volgens jou de ware? De gene waarvan je altijd zult houden en hij/zij ook van jou? Waarom zou dat niet kunnen vanaf je 15e?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Jurge783;

Als je je afvraagt of het mogelijk is dat iemand op zijn 15e de liefde vindt waar deze de rest van zijn of haar leven bij al blijven dan zijn daar voorbeelden genoeg van. En het kan best zo zijn dat die persoon op dat moment de ware lijkt te zijn. Maar het feit dat mensen het tientallen jaren met elkaar uithouden heeft natuurlijk niet enkel met de ontdekking van die 'ware liefde' te maken. Op dat moment weet je namelijk nog niet of de dingen die er nog staan te gebeuren de liefde zullen versterken of aantasten of dat je later in je leven misschien iemand tegen gaat komen die nog veel 'waarder' had kunnen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theoretisch wel, maar ik zou niemand aanbevelen om definitieve stappen te zetten.
Vergelijkend onderzoek is geboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan alleen jij zelf weten, heb je dat gevoel? dan moet je er helemaal voor gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, zolang het goed voelt voor jou moet je lak hebben aan wat iedereen ervan zegt of denkt. Mijn vriendin was ook 15 en ik 16.. We zijn allebei de eerste voor elkaar. Inmiddels is het 6 jaar later en alles gaat perfect, we gaan binnenkort samenwonen. Dus het kan weldegelijk, laat je niet gek praten door mensen die zeggen dat het niet kan, die zullen er zat zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op die leeftijd kan je emoties zo heftig zijn dat het lijkt als dat je de ware hebt gevonden.
Trouwens op elke leeftijd is echte liefde alsof je de ware hebt gevonden.
Alleen de tijd zal het je kunnen vertellen. En vaak dan ook pas achteraf (als het uit is, of als je dood bent).

Toegevoegd na 44 seconden:
De emoties zijn gewoon zo heftig dat het altijd een loopje met je neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt *een* ware vinden op je 15de. En als jullie je vervolgens in die turbulente tijd een beetje dezelfde kant op ontwikkelen, kan dat op latere leeftijd nog steeds een ware zijn.

In de praktijk komt het wat vaker voor dat de twee geliefden zich verschillend ontwikkelen, en dan is het maar de vraag of ze elkaars ware blijven. Op je 15de is je persoonlijkheid nog volop in ontwikkeling, op je 20ste zul je niet dezelfde persoon zijn als op je 15de. Dus hoe goed je ook matcht als je 15 bent, dat zegt niet zo heel veel voor de lange termijn. Gelukkig hoef je je daar geen zorgen over te maken: er is niets mis mee om te genieten van het nu.

*De* ware bestaat gelukkig niet.

'De ware' is één van de meest pessimistische ideeën die ik ken. Ik begrijp er niets van dat mensen daarvan dromen, dat er voor iedereen exact één ware zou rondlopen op een planeet met 6 miljard mensen, maar één met wie je werkelijk gelukkig door het leven zou kunnen gaan. Stel je voor zeg, je enige echte 'ware' zal maar op zijn twaalfde onder een tram gekomen zijn. Dan zou jij gedoemd zijn om in je hele leven nooit ware liefde te kennen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!
helemaal mee eens, mooi antwoord!
ja dat kan. De vriendin van mijn dochter had de ware zelfs al gevonden toen ze 12 was.

Ze zijn nog steeds bij elkaar en gelukkig. Nu hebben ze een baby zelfs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kans bestaat zeker..maar in elk geval zal elke relatie/verkering moeten aanvoelen als..de de ware gevonden hebben..

Later blijkt dan wel of zij/hij waarachtig de ware voor jou is.

Antwoord is dus: Ja, dat kan heel goed het geval zijn..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ruim 20 jaar later, kan ik uit eigen ervaring zeggen dat dat inderdaad kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk! Waarom niet?

Ikzelf ben 16 jaar en heb al 3,5 jaar een relatie, ik ben heel gelukkig! Je kan natuurlijk niet van te voren weten of diegene wel de ware voor je is, als je al gelooft in de ware. Geniet gewoon zolang je bij diegene bent, je kan toch niet in de toekomst kijken. Zolang het nu goed gaat en je gelukkig bent, is het goed. Daar gaat het om (:

Succes nog!